Alexander Nilsen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Jeg vil gjerne få en oversikt over hvor mange ekte piloter det er på dette forumet, både kommersielle, sport, private etc. Mal: Flyselskap/Flyklubb: Flytype/ evnt. Halenummer: Kom gjerne med mer informasjon hvis dere ønsker Siter
Steinar Grindstein Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Veit i allefal to som jobber som pilot i selskaper. Torbjørn Fjell kusker A319 hos EsayJet, og så har vi en som jeg ikke husker navnet på i farta, men som flyr Dash8-Q400 nede i Austria :grin: Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Clamer F. Meltzer Så har vi Aslak Iversen som flyr 737NG for et ukjent selskap. Andreas Thoresen flyr for West Air Sweden mener jeg å huske? Siter
Alexander Storvig Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har PPL og flyr for det meste Cessna 150. Siter
TOS Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Har CPL med IR, snart ME og CFII. Flyr: Cessna 152, 172, 172RG og litt PA44-180 (kun under trening foreløpig). Siter
Jan Ove Govasli Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Fløy mikrofly jeg, helt til jeg var så dum å kjøpe meg hus:-) må vel prøve å komme igang igjen snart. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Olaf Ghanizadeh Drammen Flyklubb Fly jeg har flydd mer enn en gang, og hvor jeg har fløyet alt selv: ASK-21(LN-GCJ, LN-GAM, LN-GIB, LN-GBZ)Blanik L-23(LN-GEL, LN-GLU) Fly jeg har utsjekk på: ASK-21 og snart LS-4(LN-GCM), forhåpentligvis. Siter
Tor Christian Stamnes Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 PPL-A LN-YTZ og LN-KLH her. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 *Hiver oss tilbake på rett spor......* :blush: Har PPL-A, mørkeflygningsutsjekk iløpet av året. Akkurat meldt meg ut av Værnes Flyklubb for å fly i Notodden og Kongsberg Flyklubb, samt Drammen Flyklubb etterhvert. Utsjekk på Cessna 172 og modeller under denne. Siter
Kristian Bergesen Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Har PPL-A, utsjekk på C-172 Diesel (LN-ALH) og Piper Warrior III (LN-TOS). Neste er mørkeutsjekk... Siter
Stian Hjorth Horseng Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Er for øyeblikket instruktør, flyr C152, C172, C172RG, PA44-Seminole og DA40-XL Siter
Arild Oldervoll Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Herlig musikk i den filmen Martin. Jeg jobber deltid som First Officer i et lite selskap som heter Wings Air (www.flywingsair.com), flyr altså Piper Chieftain. I tillegg jobber jeg fulltid som instruktør på The Flight School of Gwinnett (www.theflightschool.com). Instruerer Light Sport, Private, Instrument og Commersial, og snart også Multi-Engine Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Sololappen i værnes flyklubb. Flyr C172. Er også relativt fersk elev i seilflyging med NTHF. Planer: starte på ATPL-teori om et par måneder. PPL med mørkeflygingsutsjekk og slepeutsjekk + seilflylappen i sommer FI (A) neste sommer (09) Siter
Geir G Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Flyr seilfly i Os Aeroklubb, fikk nettopp lappen! Siter
Vidar Martinsen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har ett relativt ferskt PPL-H i lomma og er i den spede begynnelsen på CPL-H ved Hillsboro Aviation. Jeg flyr noe så vakkert som en R-22! Siter
Jarle Kristiansen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Har PPL-A men handlet mikrofly og flyr mest dette nå.. Utsjekk på: Cub, Katana DA 20, cessna 150, 172, Piper og Ikarus C42 (mikrofly) samt kost og teppe Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 CFII-H og snart i jobb (forhåpentligvis) Flyr H269 og R22 Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Har CPL (ATPL teori), men flyr kun C172/pa28.. jobber som flygelder og tenker ikke bytte beite Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Sertifikat: Seilfly. Første gang fartøysjef januar 1997. Sertifikat i 10 år til sommern. Klubb: Hedmark Flyklubb, flyr også ved Seilflyklubben Mjøsa og har til hensikt å fly i Gauldal frem til sommeren. Utsjekker: ulike klubbfly klubben har hatt eller har. Bergfalke III SZD-30 Pirat, SF-26, SZD-41A Jantar Std., Grob Astir CS, LET L-23 Blanlik. De to sistnevnte er de jeg har flydd mest de siste årene. Siter
Jarle Damgaard Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Har vært instruktør på C152, C172, C172RG, Murfreesboro, Tennesee. Var der i 6 år. Kom hjem til gamlelandet i 98. Har bare fløyet sporadisk siden. Tror ikke det blir aktuellt å fortsette. Siter
Mads-Inge Otterstad Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jobber i Sundt Air Management som styrmann på Citation Bravo. Har tidligere jobbet i Lufttransport på Svalbard som styrmann på Dornier 228. Har ellers flydd C-150, 172, 182, PA-28, Rallye, PA-34, PA-31, samt mikro (Kitfox og CT2K) Siter
Tore Kvarme Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hei Har PPL- A med mørkeflygningskompetanse Har utsjekk på C-172 og PA 28 Har også seilflybevis med snart IMC utsjekk mangler bare 2-3 timer;-( Har fløyet AS-K13, Ka8b, ASK21, LS-4, Discus b, ASW 27b, L-23 Blanik, Granau Baby IIb, DG 1000, Duo discus og bergfalke Siter
Kjell Lavoll Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 ATP og jobber som styrmann paa CRJ200/700/900 og kanskje snart 1000 Har ogsaa vaert kaptein paa Citation II (550). Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Har også seilflybevis med snart IMC utsjekk mangler bare 2-3 timer;-( Hva er det? fly seilfly i noe annet enn VMC virker galskap på meg.. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Vel, det er jo i skyene det stiger mest og seilflygere vil jo opp. Mange seilfly er jo like godt utstyrt for dette som mange gamle motorfly (som også fløy i IMC før). Med turn coordinator, altimeter og airspeed indicator kan man jo godt fly i skyer. (På FS har jeg klart å ta av, gjøre en 180graders sving og lande i ca 0-sikt med bare magnetkompass, altimer og airspeedindicator) Siter
Tore E. Larsen Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Flyr ikke lenger slik at jeg er vel ikke egentlig noen ekte pilot. Har PPL og utsjekk på Tomahawk, Cherokee 140, Cessna 172. Tror ikke jeg begynner igjen. Får nok flyging etc med FS, websider og mye annet morsomt. Drømmer om å bygge meg et fly, men det blir nok for dyrt ser det ut til. Siter
Tore Kvarme Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Ja det er sky flygning For å ta utsjekken må man til Sverige da det ikke er noe regler eller program for dette i Norge. Svenske regler: Flyr du IMC med seilfly flyr du fortsatt etter VFR reglene. Instrument kravet er Radio med to veis, svingviser, 2 strømskilder, Variometer- u kompensert, kompas. Fartsmåler og høyde. Vær minima er ingen skyer under 750m, skymengden må ikke overstige 6/8, ikke lov til å gå inn vis det lyner og vindhastigheten må ikke være over 40 km/t. Prisen ligger på ca 12-15000 nok med alt. Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Skyflyging med seilfly har etter min mening alltid vært tull og er det fortsatt. Hvorfor man absolutt skal fly rundt i skyene med seilfly og egne regler er et mysterium. Det har heller ingenting med VFR å gjøre lenger. Det syndes nok mot kravet om avstand til skyer når man flyr seilfly slik det er. Hvor mange seilflygere i Norge er det som aldri har syndet mot reglene om avstand til skyer? Jeg vil tro ingen, meg selv inkludert... Siter
Arvid Naess Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Seilflylappen med Acro, TMG og snart IMC Bor i Stockholm, Flyr i Stockholm segel og Uppsala Segel. landa på Arlanda med motorseiler 2006. Syns att Clamer bare prater tull, ok du får ha din mening, men å fly IMC er helt utrolig. Fanstastiskt fölelse å ligge inne i en sky, snurre runt med bra stig. Som belönning en fantastisk utsikt. Ikke helt sikker på reglene i Norge, men i Sverige flyr vi faktiskt alltid IFR med marksikt. helt ifölge reglene, dvs helt opp till det begynner bli litt grått. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.