Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 13. nov. 2018 i alle områder

  1. 3 poeng
    Utrolig givervilje her inne. Passerte 2000 nå i kveld, så 2019 er sikret og vel så det. Tusen takk for støtten til alle som har bidratt Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. 2 poeng
    Husker i min tid i Florida på flyskole. Et par F-18 jagerfly mener jeg å huske det var, skulle ta av før oss. Dem takset ut på rullebanen og stilte seg ved siden av hverandre. Og så ba dem om "vertical departure", en klarering hverken jeg eller instruktøren min hadde hørt om før. Og "vertical departure" fikk dem. Opp til 10.000 fot eller høyere. Så da var det fulle etterbrennere og ved enden av stripa dro begge flyene nesa rett i været i 90 grader. Så ble det et lite øyeblikk med venting på oss som satt i en Cessna 172 før vi ble klarert for avgang
  3. 1 poeng
    Heatblur viste frem Tomcaten på VFAT i dag.
  4. 1 poeng
    Siden det nå begynner å nærme seg, tenkte jeg at det var på tide å starte en liten "hype"-tråd for Heatblur sin F-14A/B-modul til DCS. Velger å legge denne i "Kaffekroken" i stedet for DCS-underforumet, rett og slett for å prøve å pirre nysgjerrigheten til de som ennå ikke har latt seg overtale av DCS: World. Etter fire år med hardt arbeid ser det nå ut til at svenskene i Heatblur Simulations endelig begynner å bli klare til å slippe Tomcat-modulen deres. I følge dem selv sikter de på Desember, noe som passer godt overens med at Tomcatens først flyging var den 21. Desember 1970. I følge Heatblur selv har de laget den mest realistiske simuleringen av en Tomcat til dags dato og alle hovedsystemene skal være tilgjengelige fra dag èn av "early access" - inkludert muligheten til å dele cockpiten med en venn. Basert på hva vi har sett fra Heatblur tidligere så har jeg store forhåpninger til Tomcaten, og la inn en ordre allerede den dagen da de åpnet for det. Er det flere her inne som ser frem til å slippe katta ut av sekken?
  5. 1 poeng
    Det var altså på Flightsim.no man fikk det man ønsket seg til Jul Takker og bukker! @Geir Teigo Morsom myntmaskin!
  6. 1 poeng
    Tusen takk! Det var hyggelig!
  7. 1 poeng
  8. 1 poeng
    • Graded Mode
    • 4 minutter
    • 5 Questions
    • 22 Players
    Klarer du å velge riktig sim til bildene?
  9. 1 poeng
    I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 66 sekunder  
  10. 1 poeng
    Jeg har ikke vært den flinkeste til donasjon. Men nå ble det donert fra meg også. Skulle bare mangle. 😊
  11. 1 poeng
    Godt folk! Jeg ser at noen har tyvstartet, men vi kommer til en uke nå med mye salg. @Fredrik Edvardsen, @Ernst K.Furuhatt og @Robert Hulthin har historisk klart å finne tilbud her og der som jeg ikke har snappet opp, så hva om vi kjører en tråd for å gjøre folk oppmerksom på bevegelser i markedet? Obs! Enkelte salgskanaler da særlig for for X-plane en tendens til å skru opp prisen før salg, for så å selge med normalt-pris, så er du usikker er det bare å spørre. HiFi 30% avslag i dag hos SimMarket De har også salg på en rekke andre produkter denne uken. DCS 50% på alt, og 25% på F-18 og Persian Gulf fom. i morgen. Tipper det kommer mer når vi nærmer oss fredag, men kanskje DU ser noe allerede nå som kan være av interesse for oss alle?
  12. 1 poeng
    ORBX op til 45% resten af året. Dog ikke produkter som er utgivet inden for de sidste 30 dage.
  13. 1 poeng
    Ser frem til å se Sten Arne skyte ned seg selv med en Phoneix ja
  14. 1 poeng
    Igjen takk til alle som har bidratt. Jeg har gjort alle bidragsytere til Premium members, noe som blir synlig i forumet, og jobber med en liten overraskelse til dere som jeg håper er på plass i god tid før jul.
  15. 1 poeng
    Bullshit! You can be mine! Det passet forøvrig bra at freeware Skyhawken ble sluppet nå, nå mangler vi bare Tomcaten så kan vi gjenskape hele Top Gun hvor man starter med å trene mot Skyhawks før man deployerer til et hangarskip og slåss med MiG-28
  16. 1 poeng
    Klart vi holder server oppe har sendt en slant på Paypal 😉
  17. 1 poeng
    Jeg kontrollerte den kvelden, og er vel sikkert den eneste aktive i ATC-stallen som enda er på dette forumet, så det var et greit sammentreff! Syns å huske en som måtte innrømme gearpins, ja! Noe de aller fleste i Majesticen har gjort minst én gang. Ellers kan jeg ikke huske noen store tabber, stå på. Det viktigste som fersk pilot på et ATC-nettverk er å begynne på voice med en gang (de med talevansker er unntatt, selvfølgelig), og gjøre masse tabber i starten på alle fronter, det har en strålende effekt på hvor fort du blir god både på voice og det å fly. Rødming blir det uansett, det er best å gjøre alt unna i en fei heller enn å spre det utover en lang periode. Jeg husker ikke om du brukte tekst eller voice, men tipset over er standardsvaret mitt for alle nye (og det kan tenkes at flere finner denne posten før eller etter sin første online-flight)
  18. 1 poeng
    Da er simmen installert og testet en liten tur i default tutorial som er innflyging og landing på Salt Lake City Airport med en MilViz B-55. Selve sceneriet er av den blasse sorten, men har ikke fokusert på det i denne omgang. Var spent på hvordan funksjoner i flyet ble operert helt uten tastatur og joystick, og jeg er ganske fornøyd med et intuitivt grensesnitt som jeg raskt ble høvelig fortrolig med. VR-oppsettet er et VIVE PRo med to håndkontroller, og i simmen visualiseres håndkontrollerne med to hender. Vil du gripe rundt yoke fører du hånden bort til yoke og trykker en av knappene på håndkontroller og styrer som du ønsker. Litt uvandt stilling på hånd under styring ettersom posisjonen er mer lik den du har når du opererer et strykejern fremfor holder på en yoke. DErsom jeg prøver å "brekke ned" kontroller når jeg har grepet fast kommer noen artifacts og bevegelse blir feil. Dette er sikkert ting som kan rettes i en senere release. Som default er hendene i en pekeform, og fører du pekefinger til en pnapp, så trykkes knappen. Fører du den over en toggle-switch og ned, flipper du bryter ned og vica versa om du vil flikke en bryter opp. Menyer for view og andre settings opereres på samme måte. Bare pek, ikke noe klikking nødvendig. Throttle og andre spaker kan også skyves på denne måten, men du kan også trykke en knapp på kontroller for å gripe tak i og føre hendler opp og ned, og det hele føles veldig naturlig. Det meste av brytere var funksjonelt uten at jeg har utsjekk på denne maskinen og kan gå i detalj, men brytere, knapper og kontrollhjul lot seg stort sett operere. Også luke i vindu, solskjerm, setejustering, dørhåndtak og annet utstyr lot seg bruke. Demoen er begrenset i forhold til hva og hvor vi får testet, og det som kan flys, kan flys i 7 minutter før restart kreves. Vi kan derimot sitte i cockpit og teste alt av funksjoner etter de 7 minuttene har utløpt. Skal prøve litt mer før jeg føler meg berettiget til å skrive videre, men tror at jeg er såpass nysgjerrig at jeg kjøper en lisens for å utforske andre fly (og helikopter ikke minst), landskap, vær og tider.
  19. 1 poeng
    CAE på Gardermoen. Men jeg er usikker på om du som privatperson får leid simulatortid her. Det blir neppe særlig billig. Dem har Boeing 737 classic, NG, Dash 8-100/200/300, Beech Kingair 200 til Lufttransport samt 3 ulike helikopter simulatorer. Tror også dem har instruktører, selv om flyselskapene som regel bruker sine egne instruktører. Men vil tippe godt over 10.000,- i timen Utover det så skal det være andre alternativer i Norge, husker ikke nå eksakt. Dem er vistnok ikke motion og er basert på P3D og prosim hvis jeg ikke husker feil. Men cockpit er helt identisk med virkeligheten. Personlig ville jeg heller kontaktet en flyklubb og fått meg en tur i en Cessna eller Piper med instruktør hvor du får fly selv. Der kan jeg garantere deg at du vil få mer valuta for pengene. Selv ikke den beste full motion simulatoren kan måle seg med å fly f.eks en Cessna i virkeligheten.
  20. 1 poeng
    Hei Kjetil Har lagt det litt på is og tvunget guttungen til å starte med litt sparing selv for å skjønne verdien av penger. Komboen ser fin ut
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×