Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/19/2019 in all areas

  1. 2 points
    Noen som er interessert i dette? Som nytt og helt strøkent. Obutto R3voluton med skjermfeste, acrylbord, HOTAS mount og alt utstyr de kan levere (dog ikke feste for triple skjermer). Thrustmaster HOTAS A-10 VKB pedaler. Phillips 43 tommer HD monitor (ikke TV - men PC monitor) Head tracker. Headset. Nypris på dette er mye - men kan la det gå for 14000 v. henting. NB: PC følger i utgangspunktet ikke med, men det kan eventuelt følge med en Komplett Gamer Premium kjøpt i mai i år med Ryzen 7, 16 gb RAM og RTX 2070 grafikkkort. På denne er da DCS World med Nevada, F5 og Bell installert. Pris på den blir vi eventuelt enige om, da jeg i såfall må kjøpe ny PC for bruk til sim-racing.
  2. 2 points
    Denne blir litt lang.. Det blir bare å synse litt enda, men tror MSFS2020 vil være bundent av følgende key elements rekkefølge Bandwidth speed og latency GPU (procedural, ao, raytracing, pbr, directx osv. ) CPU and Memory (writeback, leakage, transport, layer, cache, heating, venting etc. ) Økonomi (subscription, cloud computing) Jeg tror morgendagens teknologi og alle assets man får gjennom bl.a Azure Cloud, er det trolig fint lite MSFS ikke kan tilby i på en ny skybasert platform men selvsagt ikke alt. På et eller annet tidspunkt møter man et tradeoff punkt, det være VR, addons, render, hardware, bandwidth, graphics, third party vender støtte og performance ikke minst. Settings har vært en måte å styre ytelsen, men nå også bandwidth. Jo bedre linje og bedre grafikk. Event time. latency, render time og ikke minst cloud based bandwidth performance blir nok hovedfokuset vi må se nøyere på. Skal du f.eks. Streame best mulig kvalitet er det nærliggende og tro at ingen andre i hustanden kan se samtidig f. eks Netflix, Online TV eller også game, live chat via Skype osv. Selv offline multiplayer vil være nettverks påvirket. Så med mindre man kjører en 300-500+ linje symmetrisk, kan nok mange bli misfornøyde med tanke på alle teasere som i dag vises. Dette er igjen spekulasjon når man ikke sitter med hele kabalen fremfor seg eller har lite til ingen innsikt i den teknologien MS sitter på. Ja så blir det også nesten umulig å gjøre annet enn å synse (er jo litt gøy også det da). Tar man så utgangspunktet i dagens hardware (som forøvrig trolig ikke endrer seg drastisk til 2020), oppleves det dessverre stutters på et RTX2080TI kort i 4K (husk det er pre-alpha). Antagelig er dette pga. Max settings, da jeg forstod at testerne ikke fikk lov til å si noe om eller vise bilder av meny systemene eller gui. Lot MSFS folk se spilets teasere med med minimal settings eller minimal hardware, ville nok ingen bli like begeistret. Igjen synsing fra min side. Det er uten tvil at ny teknologi er spennende og personlig tror jeg det alltid vil være en sammenligning med FSX, P3D, AeroFly eller X-Plane. Alle har hver sin nisje og glory tid. Tror mange vil føle på performance nå mer enn noe annet og man kan heller se uttalelser som "langt bedre en FSX" , "valgte å bytte tilbake til P3D da maskinen min klarer ikke å kjøre", "hva må jeg ha for å kjøre MSFS", "X-Plane 12 er ti ganger raskere" " Dette får alt annet til å se ut som noe gammelt skrap" Selv håper jeg på det siste he he. Ut fra teasere og review forstår vi at teknologiene MSFS nå viser frem trolig vil være konkurranse ledende i årene som kommer. Dessverre vil flaskehalsen trolig være hardware, teknologi tilgjengelighet og økonomi. Moore's law sine observasjoner sier oss at antallet transistorer i et befolket integrert kretskort dobles ca. hvert annet år. I overført betydning så dobles kraften. Dette er eksponentielt men ikke uendelig. Vi ser nå allerede 10nm grensesnittet komme for fullt og neste vil være 8,6,4 osv. Nest etter dette er pico og deretter ekstremt femto.. Men til slutt må ny teknologi inn med raskere evne for å bli raskere og adaptabelt. Heldigvis er det langt om lenge til vi er der, særlig innenfor spill industrien. Jeg tror de neste årene vil tilhøre 10nm generasjonen og på den tiden MSFS kommet ut vil det stabilisere seg. Dette mest spennende for meg nå er teknologi, utvikling og ikke minst re-innovasjon. Med andre ord hva kommer til å skje? Det er som administrerende direktør i General Motor sa " Vi må forandre oss eller dø" når det kom til markedsføring av bedrift, produkt og ikke minst fremtidsmål. Vi lever i en spennende fremtid,
  3. 2 points
    Video fra Flight Chops, interessant å høre synspunkter fra folk som ikke hovedsakelig er simmere også, i tillegg til at det er en del prat med utviklerne i videoen.
  4. 1 point
    Bare hyggelig å være til hjelp. Jeg strevde så lenge med dette at jeg gav nesten opp. Det vanskeligste var å finne ut hva jeg skulle søke på - hva er det jeg egentlig leter etter? :-P Her er noen bilder for å illustrere. Jeg har som sagt én på hver side av stolen. Er nok, selv med de ekstra store hjulene på stolen min. Men man har 4 i en pakke. Å sette «chocks» er nå en del av simulator-oppstart checklisten (sammen med alle værprogrammene, PilotEdge, TrackIR, Chaseplane...)
  5. 1 point
    Haha, i min egen interne ønskeliste har jeg skrevet "chocks for stol" uten at fruen helt forstod hva det var for noe. Og her har noen faktisk tenkt tanken før meg. Lekkert @Erik Haugan Aasland! Takk for nyttig lenke Nå må jeg bare finne ut hvem som skal være ground crew og, unaturlig nok, sette disse på plass før jeg begynner å taxe til rullebanen.
  6. 1 point
    Jeg strevde lenge med dette. Løsningen: https://www.amazon.com/gp/product/B07215FC8N/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s00?ie=UTF8&psc=1 Jeg bruker en på hver side (men det kommer 4 i en pakke, om det trengs). Null problem.
  7. 1 point
    Vel stabilt med OpenGL på et 1080 kort uten noe extra rendering kan du forvente kanskje opp mot 100. Slenger du på skyer og annet procedural rendering vil den dramatisk fall. Selv med kommende Vulcan/Metal support i X-Plane vil vi nok ikke oppleve en slik fart. Husk at Call of Duty og alle andre spill kun har et begrenset område de skal rendre. MSFS skal rendre 600km i hver retning. Så her kreves nok litt nifty prosessering og rendering algoritmer. Ta for eksempel Ghost Recon nå, kjørt på max og målt gjennomsnitt. Selv med utvikling tror jeg neppe vi ser noe særlig større endring i 2020, selv med den nye 10nm chippen til Nvidia Ergo, man kommer neppe til å kjøre MSFS2020 med max oppløsning, de fleste vil f.eks. redusere AA, detail som procedural gress, tær, autogen osv. Men, man kan jo alltids håpe og drømme våte drømmer. Jeg er i alle fall optimistisk.
  8. 1 point
  9. 1 point
    Til info så er offisiell lanseringsdato for AFV satt til 14 oktober. Fra 13 oktober 2000z - 14 oktober 2000z vil hele VATSIM nettverket være nede i forbindelse med oppgraderingen og overgangen. for mer info om klienter mv.: Vatsim Audio for VATSIM
  10. 1 point
    Her er FroogleSim sin nye gjennomgang. Han var ikke særlig imponert over satsingen i utgangspunktet, men nå har pipen fått en annen lyd
  11. 1 point
    Litt mer info: https://fselite.net/previews/microsoft-flight-simulator-4k-previews-from-the-global-preview-event/ https://fselite.net/originals/an-overview-of-the-technical-details-for-the-new-microsoft-flight-simulator/ Ser helt vanvittig ut dette her. Hvis det stemmer alt som står i artiklene, så handler ikke dette her bare om grafikk, men også om aerodynamikk og det ser ut som om simmen blir oppdatert over hele fjøla. Spent på hva LM gjør nå
  12. 1 point
    https://www.youtube.com/watch?v=pKtRxfhnwOI
  13. 1 point
    Å da ble det å laste ned demo på xplane11. Gidder ikke starte med å legge inn fsx tror jeg. selv om man har veldi my addons der. Er vell 3år siden sist man var i flysimverden. Må vell i bua å leite fram stikka å rudders😂
  14. 1 point
    Var alltid litt nervøs når jeg fløy med MD-11. På den annen side, var det artig å fly med en av de siste 2014. Var da totalt avslappet. KLM fra Schipol til Panama City, deretter Copa 737-900 til Santiago. Siste delen av turen var ren tortur, 5 og en halv time med en diger fyr bak meg som kjørte kneene sine i ryggen min. Ble kompensert av approach Santiago, der man stuper ned mellom store fjell. Nytelse. 😊
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...