Gå til innhold

Marius Sparby

Members
  • Innholdsteller

    1 784
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    11

Marius Sparby vant sist dagen den 31. oktober 2020

Marius Sparby hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

158 Excellent

Om Marius Sparby

  • Bursdag 29. mars 1976

Nylige profilbesøk

568 profilvisninger
  1. Absolutt en snaddermaskin. Har den ikke selv siden jeg er en single-seat-mann, men den er en av modulene som en virkelig må jobbe med for å fly bra. Diggbare bilder!
  2. Hadde gleden av å stå ved siden av en under oppstart på Ørlandet i 2000, og den er rett og slett et brutalt fly på alle måter. Har den i DCS, men ikke flydd den noe særlig. Den er veldig 70-talls generelt, men den er også en av de bedre antiship-flyene som finnes i DCS. Flotte bilder, som alltid
  3. E-modell, men ja. Den kommer vel og merke neppe i år.
  4. Stemmer det, Eagle'n er en av FC3-modulene, og de har få eller ingen klikkbare punkter i pit'en i motsetning til f.eks. F-16/F-18 eller A-10C'en, hvor (nesten) ALT er klikkbart. FC3-modulene pleier også å ha en litt mindre presis flightmodel til sammenligning med det du finner i full-fidelity-modulene.
  5. Trenger jeg si det, Ernst? Yepp, nydelig som alltid! Utrolig flotte bilder, og morro å se at du tok en tur med Eagle'n
  6. Så fort du er utenfor det som anses som kjerneområdet i kartet, så vil resten bli generert via autogen. Kartet blir ikke grøt, men det blir ganske flatt og uten de helt store tingene å gjøre. PG og Syria er et steg i riktig retning. Kaukasus er fortsatt ganske stort, men også ganske begrensa siden det er 15+ år gammelt nå.
  7. Nydelig som alltid, og morro å se at du vrimler rundt i DCS
  8. Tok en liten tur på Syria-kartet i DCS i kveld, etter å ha editert et mission som vi i Arctic Tigers bruker til å leke/trene på. Jeg flyr som vanlig Harrier. Kan ikke si annet enn at Syria er sykt pent.
  9. En knallbra tur, rett og slett! Utrolig morro å være såpass mange, og uten de helt store problemene. Gleder meg til neste år
  10. Nydelig, Ernst! Gleder meg til å se deg i Mosquito'en når den kommer
  11. A-10C er en fullfidelity-modul, jo, og som du sier en av de absolutt mest detaljerte i hele simmen. A-10A'en, derimot, er FC3-level. Klønete av meg å ikke ta med A-10C'en i eksemplene over fullfidelity-moduler, i bunn og grunn. Den er så og si "the god-module" for groundpounding, men selv flyr jeg den ikke spesielt mye selv om jeg har den nye A-10C II-oppgraderingen, mest siden jeg foretrekker Harrier'n.
  12. Svar på spørsmål 1: Flightmodel'en er så nærme real life som en kommer innenfor rammeverket til DCS. De aller fleste av "full fidelity"-modulene er i tillegg også testa og utvikla i samarbeid med tidligere og nåværende piloter på de respektive platformene, og i noen tilfeller har personell fra de ulike nasjonene og forsvarsgrenene som opererer maskinenen også hjulpet til. Godt eksempel på dette er Mirage 2000 og A-10C, hvor henholdsvis Armée de l'air og US Air Force har vært tungt inne for å fin-tune oppførselen til flyene (og også tune de NOE ned fra virkeligheten. OPSEC er no dritt sånn sett
  13. Helt klart! Det første jeg sjekker når jeg skal ut og fly en maskin jeg ikke har flydd før eller ikke flydd den på ei stund er Chuck's. Rett og slett fordi de er så sinnsykt gode pluss at de er ganske lette å lese. Du har oppsummert DCS i et nøtteskall Såklart, er en del ting som kunne vært langt bedre (været og skyene kunne vært mye bedre), men en får håpe at Eagle Dynamics kommer på banen med Vulkan-motoren snart™. Vent til du begynner med multiplayer i DCS. Det jekker opp ting en god del hakk til!
  14. Særdeles nice, Ernst! Kan anbefale Chuck's Guide til Spitfire'n, eller andre fly du måtte ha. Ofte bedre enn den originale manualen. https://www.mudspike.com/chucks-guides-dcs-spitfire-lf-mk-ix/
×
×
  • Opprett ny...