Jump to content

Marius Sparby

Members
  • Content Count

    1,653
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Marius Sparby last won the day on March 15

Marius Sparby had the most liked content!

Community Reputation

11 Good

About Marius Sparby

  • Birthday 03/29/1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ganske riktig Jeg fløy mye FSX for mange år siden, men combatsims er og blir det jeg er mest interessert i. Tidligere om årene har de stort sett vært ganske enkle men det har endret seg BRUTALT etter at en har begynt å få ekstremt nøyaktige moduler til DCS, som f.eks. Hornet, Harrier og ikke minst Tomcat'en. Og snart (Two Weeks™) F16 CM Block 50
  2. Prøver febrilsk å unngå å bli skutt ned samtidig som jeg febrilsk blar i kneeboard'et for å finne alt jeg trenger i forhold til å få weapons-on-target, ingress/egress-headings, threat-response, nistirrer på motorinstrumentikk, fuel og en hysterisk mengde andre ting. Med andre ord så er jeg altfor opptatt med å ikke dø til å kjede meg
  3. Spørsmålet du bør stille deg er hva du ønsker å gjøre: Sivile fly, eller combatsim? Sivile fly: P3D eller XPlane Combatsim: Velg tidsperiode først: Rise of Flight for WW1, IL2 Sturmovik for WW2, DCS World for ting etter WW2 selv om det begynner å komme et par moduler på den fronten også (Spitfire Mk IX, Messerschmidt ME109K4 og Focke-Wulf FW190D-9 Dora).
  4. Med tanke på hvor like FSX og P3D er reint teknisk og med tanke på at moduler fra FSX tilsynelatende også funker i P3D, så valgte jeg å dra begge i samme sekk. Selv om det er store forskjeller.
  5. Np Bare husk at når du installerer DCS World, så får du kun med Su-25T og TF-51. Det meste annet er moduler du må betale for.
  6. Litt mer DCS-morro, denne gangen fra A10C'en. Viser litt av kompleksiteten en kan forvente fra mange av modulene.
  7. Kan også nevne at det er sykt mye morro i pipeline'n for DCS. Kjapt fra toppen av skallen: F/A-18C Hornet, F/A-18E SuperHornet, F14A/B Tomcat (med multicrew, såvidt jeg har forstått), Spitfire Mk XIV, P40F, Vampire F5B, HA-1112 Buchon, Gloster Meteor F3, T2 Buckeye, AJS-37 Viggen, BO-105 PAH1A1 plus en haug med andre ting (blant annet går det et rykte om Mirage F1, samt en MiG-29 med full PFM (Professional Flight Model). Det er også et par-tre nye Scenery på gang, deriblant Strait of Hormuz (inngangsporten til den persiske gulfen, med land som Iran, Emiratene, Oman, Saudia Arabia, Irak og Kuwait i nabolaget), pluss et Normandie 1944-scenery. Du har også NTTR (Nevada Test & Training Range), med Las Vegas, Area 51, Edwards AFB og lignende områder (NTTR er ute nå). Det fine er at du kan kjøpe de modulene du vil ha, og gi beng i resten. Uansett så er det et hysterisk høyt nivå på det aller meste av moduler, og du kan vente deg å måtte både studere og trene MYE for å benytte tingene fullt ut. Det tok meg vel ca. 3 uker å få hamret sjekklista til KA-50'en såpass inn i skallen at jeg faktisk fikk maskinen startet opp og opp i hover, med dertil etterfølgende tredobbelt hva-faen med skru i lav høyde (som oftest med relativt fatal utgang. Helikoptere liker ikke å FOD'e grevling....). Men når ting begynner å sitte som de skal og du får dine første smakebiter av et skikkelig mission som du overlever sånn halvveis (som oftest meget bra damage-models på det meste av fly), så er det helt ubetalelig morro. Kan absolutt anbefales. Finnes (fantes, ihvertfall) også et par Norske skvadroner der ute, som kjører training-nights etc. Pluss at det ikke akkurat er vanskelig å sette opp en multiplayer-session, om en har båndbredden til det, om en ønsker litt freeflight med andre uten at du blir skutt på av hver eneste lille tak-grevling med SAM-rør på nakken.
  8. Venter i tålmodighet på en F16 DCS-modul. Når det gjelder forumets stillhet, så er det naturlig. Både p.g.a. årstid, men også fordi miljøet her i Norge er ganske så lite, og dermed er det for mange kjappere å få svar på ting andre steder. Og for de av oss som har lagt FSX på hylla og aldri hoppa på P3D, og som liker combatsims som DCS, IL2/Cliffs of Dover, så er desverre Flightsim.no omtrent like attraktivt som en sjøldau grevling på en seng av vaktelknær. FS.no har alltid vært, og vil alltid være, i all hovedsak et MSFS-forum. På godt og vondt
  9. Og såklart så er Matt Wagner, en av produsentene bak DCS, på ferde med en liten quick peek, pluss at han, som vanlig, er en VANVITTIG stor tease.... 2Qg4ouwpxH8
  10. Denne søte lille saken. Lurer på hvor mange av disse i norske farger vi kommer til å se fremover, selv om det er feil modell.
  11. For min egen del betyr det ingenting at jeg må benytte fullt navn på diverse fora eller ikke. Jeg poster uansett ingenting som jeg ikke står for om spørsmål om det skulle dukke opp rundt det, uansett hvem som måtte spørre. Når det er sagt, så ser jeg ikke problemet med å tillate nicknames. Hvis det er folk som ikke klarer å oppføre seg så bør og skal de straffes for det, uansett hva slags navn en poster med. Jeg skal ikke gå inn i lengre tirade ang. moderasjon, men om en trenger et eksempel på moderasjon gjort riktig, ta en tur innom DCS-forum'et. Det skal ikke mye til før du blir lempa på huet og hekken ut.
  12. Godt å høre at noen satte pris på det Med tid og stunder kommer jeg nok til å plukke opp DCS igjen, men for øyeblikket (ihvertfall frem til NTTR/DCS 2.0 kommer ut) så har jeg hengt stikka, pedaler og throttle på hylla, so to speak. Når 2.0 kommer så blir det muligens mer å se til meg her inne, men siden interessen min for FSX er omtrent ikke-eksisterende lenger, så er det ikke så mye for meg her. Kikker innom av og til, såklart, men det kan gå måneder mellom hver gang.
  13. Ved å ikke nevne DCS så setter du også fingeren på noe jeg personlig mener er noe av problemet: Det er generellt lite prat om ANNET enn FSX/MSFS/P3D, og i tidligere år har så godt som alle forsøk på å skape litt interesse for andre sims, både fra meg og andre, blitt om ikke direkte motarbeidet, så ihvertfall møtt av en enorm vegg av stillhet og/eller uvilje. Dette gjør at folk som ikke er glødende interessert i FSX/P3D velger å holde seg andre steder enn her. Jeg bruker ord som motarbeidet bevisst, siden jeg har opplevd å fått regelrett flåkjeft på PM fordi jeg har VÅGET å poste noe som ikke er FSX. Dette er vel og merke mange år tilbake i tid, og forumet var et helt annet beist da.
  14. Jeg har svært liten tro på at dette er et forsøk på å presse folk fra å være ansatt til å bli selvstendige næringsdrivende, og det er på ingen måte det denne idiotiske konflikten har blitt kommunisert tuftet på. Og nei, jeg synes ikke det er verdt en streik. Om min arbeidsgiver hadde tuppet meg ut døra og tilbudt meg en avtale som du sier hadde vedkommende fått en enorm midtfinger og sett meg vandre avgårde til nærmeste konkurrent. Greit nok, nå er det et par forskjeller på en pilot og en IT-konsulent i forhold til potensielle arbeidsplasser (Det er JÆVLIG mye enklere for meg å få meg en ny jobb på kort varsel enn det er for en pilot, vil jeg tippe), men det er nå så. Faktisk ikke. Om du ser på alle uttalelsene fra Parat og pilotforeninge, så er det nettopp dette det er snakk om: De vil ha arbeids- og tariff-avtale med morselskapet i et konsern, som de mener er faktisk arbeidsgiver. Det er dette prinsippet streiken har blitt kommunisert tuftet på. Hadde det vært reelle kroner og øre det gjaldt så kunne jeg faktisk forstått det, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor en skal lage et vilt helvete både for seg selv og for andre som er avhengige av tjenesten en leverer på grunn av noe så latterlig som dette.
×
×
  • Create New...