Jump to content

Kristoffer Rivedal

Members
  • Content Count

    2,155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Kristoffer Rivedal last won the day on November 12

Kristoffer Rivedal had the most liked content!

Community Reputation

13 Good

About Kristoffer Rivedal

  • Birthday 12/31/1985

Recent Profile Visitors

427 profile views
  1. Du har noe på avsim/flighsim.com. Ellers begynner det jo å bli mindre og mindre tilgjengelig til FS9. Det er nok snart på tide å ta steget videre. Ellers har du fortsatt noen gode payware fly hos Flight1. iFly 737NG http://www.flight1.com/products.asp?product=iflyfs9 Level-D 767 http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767 Aeroworx B200 King Air http://www.flight1.com/products.asp?product=b200 Qualitywings BAe146/RJ http://www.flight1.com/products.asp?product=qw146 Digital Aviation Fokker 70/100 http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet iFly 747-400 http://www.flight1.com/products.asp?product=ifly7442k4
  2. SPL er et VOR fyr som ligger på flyplassen. D7.5 betyr DME 7.5 nm, så her skal du stige etter en go around slik at du krysser 7.5 NM fra SPL vor i 2000 fot. Samtidig som du svinger slik at du kommer på kursen 280 grader fra SPL VOR. Her ser du den grafiske visningen på kartet. Den stiplede linjen er missed approach.
  3. Når du melder en go around så vil du enten få beskjed om å fly published missed approach. Eller så vil ATC gi deg en retning og/eller høyde de ønsker at du skal fly. Er det travelt på flyplassen så må du nok regne med at det er de publiserte prosedyrene du må fly da de gjerne tar hensyn til hvordan trafikken er lagt opp og ATC ikke har tid til å deale med deg på andre måter. På Schiphol som du nevner, så tar missed approach på 18R deg vestover, mens den til 18C går sørover. Det skal ligge programmert i FMC, men det er greit å sette seg inn i ruten på forhånd og ha litt kontroll på at flyet faktisk gjør som beskrevet. 18R 18C
  4. Og da var det RIP til den gamle codecen. Takk du blir ikke savnet. Satser på at alt går som smurt og vi er tilbake igjen i morgen.
  5. Det er flight test kit. Du skrur det av i options i FMCen.
  6. Tror den første var Jane's ATF: Advanced Tactical Fighters. Men tror det var i F/A-18 Hornet 3.0 jeg virkelig kom i gang. Ellers var FS98 første sivile flightsimmen jeg eide.
  7. Det er ikke spesielt vanskelig å kjøpe en rett i fra kilden. https://www.naturalpoint.com/trackir/
  8. I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 23 sekunder  
  9. Selges her i hvert fall. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114281016
  10. 3:1 regelen for å finne ut hvor langt ut du skal begynne. ex. 30000 til 5000 = 30-5 = 25 * 3 = 75NM For å regne ut hvor mange FPM du trenger så tar du ground speed x5. Så 400kts i groundspeed så skal du decende 400x5 = 2000fpm Alt dette er circa siden du også må tenkte på vind, men legg på litt margin så går det stort sett greit. Du får også en anbefalt vertical speed på direct intercept siden i FMSen.
  11. Det er vel egentlig bare F-16 som topper en F/A-18C Hornet i DCS. Det har skjedd litt med grafikk og systemdybde siden jeg fløy i stykker tonnevis av F/A-18 i Hornet 3.0. ;D 8)
  12. For VFR i Norge er det vel Orbx Norge kombinert med alt du finner på http://www.flightsimnorway.com Det er vel det de fleste av oss her kjører.
  13. Anbefaler at du først som sist skaffer deg Scenery Config Editor. Den gjør livet mye lettere når du skal legge inn scenery og orde rekkefølgen. https://sourceforge.net/projects/fs-sceditor/
  14. Jeg kjører både X-plane og P3D, siden begge har sine pluss og minus. P3Dv4 gjør plussene til X-plane færre for meg. Har ikke gått over til XP11 enda, men uansett så ville jeg personlig valgt P3D på grunn av generelt alt scenery og addons som finnes der. Kommer litt an på hva slags addons man ønsker også.
×
×
  • Create New...