Jump to content

Kristoffer Rivedal

Members
  • Content Count

    2,162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Kristoffer Rivedal last won the day on February 16

Kristoffer Rivedal had the most liked content!

Community Reputation

14 Good

About Kristoffer Rivedal

  • Birthday 12/31/1985

Recent Profile Visitors

475 profile views
  1. VBS4 får vi nok aldri tak i som sivilister med mindre du får jobb innenfor bransjen, men det er jo stort sjanse for at vi får noe av dette i en fremtidig Arma 4.
  2. Var litt skeptisk på om jeg skulle kjøpe denne, men jeg angrer ikke et sekund på at jeg endte opp med å gjøre det. Hatt mye gøy med den hittil. Håper det kommer luftambulanse og Bergen Air Transport repaints.
  3. Det ser ut som en serie uforutsette hendelser, og generelle utfordringer med å operere et såpass gammelt fly tilslutt var nok. Dessverre. http://www.flynytt.no/artikler/derfor-kommer-aldri-den-gamle-dame-tilbake-pa-vingene/480440
  4. Game pass er ikke nytt, det er Microsoft sin "spotify for spill" løsning. Spillene lar seg kjøpe separat slik det er nå i hvert fall. Det hadde vært rart om Microsoft ikke hadde inkludert Flight simulator i den pakken. Så slik jeg tolker det så er det ikke subscription foreløpig, men du får Flight simulator inkludert i game pass.
  5. Du har noe på avsim/flighsim.com. Ellers begynner det jo å bli mindre og mindre tilgjengelig til FS9. Det er nok snart på tide å ta steget videre. Ellers har du fortsatt noen gode payware fly hos Flight1. iFly 737NG http://www.flight1.com/products.asp?product=iflyfs9 Level-D 767 http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767 Aeroworx B200 King Air http://www.flight1.com/products.asp?product=b200 Qualitywings BAe146/RJ http://www.flight1.com/products.asp?product=qw146 Digital Aviation Fokker 70/100 http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet iFly 747-400 http://www.flight1.com/products.asp?product=ifly7442k4
  6. SPL er et VOR fyr som ligger på flyplassen. D7.5 betyr DME 7.5 nm, så her skal du stige etter en go around slik at du krysser 7.5 NM fra SPL vor i 2000 fot. Samtidig som du svinger slik at du kommer på kursen 280 grader fra SPL VOR. Her ser du den grafiske visningen på kartet. Den stiplede linjen er missed approach.
  7. Når du melder en go around så vil du enten få beskjed om å fly published missed approach. Eller så vil ATC gi deg en retning og/eller høyde de ønsker at du skal fly. Er det travelt på flyplassen så må du nok regne med at det er de publiserte prosedyrene du må fly da de gjerne tar hensyn til hvordan trafikken er lagt opp og ATC ikke har tid til å deale med deg på andre måter. På Schiphol som du nevner, så tar missed approach på 18R deg vestover, mens den til 18C går sørover. Det skal ligge programmert i FMC, men det er greit å sette seg inn i ruten på forhånd og ha litt kontroll på at flyet faktisk gjør som beskrevet. 18R 18C
  8. Og da var det RIP til den gamle codecen. Takk du blir ikke savnet. Satser på at alt går som smurt og vi er tilbake igjen i morgen.
  9. Det er flight test kit. Du skrur det av i options i FMCen.
  10. Tror den første var Jane's ATF: Advanced Tactical Fighters. Men tror det var i F/A-18 Hornet 3.0 jeg virkelig kom i gang. Ellers var FS98 første sivile flightsimmen jeg eide.
  11. Det er ikke spesielt vanskelig å kjøpe en rett i fra kilden. https://www.naturalpoint.com/trackir/
  12. Smale og glatte rullebaner var et problem jevnt over på de norske stripene Luftwaffe anla i Norge. De prøve først korrigere det med hangarskip utgaven Bf109T, men løsningen var vel tilslutt å gå over til Fw190 som er litt mer bredbeint.
  13. Ser ut som det er moderne fly de har fokusert på i det siste. https://a2asimulations.com/a2a-development-update-may-2019/ En skikkelig detaljert T-6A Texan II virker gøy og spennende, men kanskje ikke helt hva dere warbird nuts er ute etter.
×
×
  • Create New...