Gå til innhold

Aslak Iversen

Members
  • Innholdsteller

    2 137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Aslak Iversen vant dagen sist Desember 5

Aslak Iversen hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

16 Good

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Aslak Iversen

    Widerøe har inntatt jetalderen

    T/R Kanariøyene er ikke uvanlig fra Norge. Veldig lange dager, men ikke ulovlig.
  2. Aslak Iversen

    Hårete droneflyging!

    Og hvorfor er kameraet på en topp drone så himla dårlig at alt er helt grøtete? Skulle man ikke tro at når de satte ut for å ta en spektakulær video så ville de brukt noe bedre enn et 50 kroners søppelkamera? Dette er akkurat som alle UFO videoene der ute. Finnes ikke noen klare bilder, alltid noe diffust og uklart uansett om objektet er 10 km eller 10 meter borte.
  3. Aslak Iversen

    Link til addons

    http://www.theskylounge.tv/topic/5106-the-ultimate-p3d-v4-add-on-update-compatibility-list/?page=3 En annen guide som er god for oss som lurer.
  4. Aslak Iversen

    vPilot - Ny beta for P3Dv4

    Fungerer veldig bra for meg. Hadde bare hvite fly, men kopierte alle flyene fra MyTraffic (som ikke fungerer i v4 med mindre en. ny utgave har kommet) og la de inn i sim objects, aircraft i P3D. Nå ser alle andre ut som det de skal forestille.
  5. Aslak Iversen

    For mange Flight Simulatorer?

    Om jeg forstår det rett så skal denne være skreddersydd for 3D, og du kan bruke alle fly som funker i FSX.
  6. Aslak Iversen

    halsbrekkende-landing-setter-passasjerene-i-livsfare

    Og det er derfor vi har klare limitations for hva vi kan gjøre lovlig. Sidevind og maksvind. I tillegg parametre som skal oppfylles under selve innflyvningen. En hard landing kan skje selv på fine dager (re din opplevelse på TRD) og skal alltid etterfølges av en hard landing inspection. Jeg sammenligner det med bilkjøring og vinterføre. Det er større risiko å kjøre bil på vinterføre enn på tørre sommerveier. Vi gjør det allikevel, men justerer farten etter forholdene.
  7. Aslak Iversen

    halsbrekkende-landing-setter-passasjerene-i-livsfare

    Det er derfor man legger på hastighet når man opererer i forhold av denne typen. Så har man margin til å tåle vindkast. Alle flyvninger i drittvær har en større operasjonell risiko, det sier seg selv. Det gjelder store deler av Norge 4-5 måneder av året. Tenk på hva WF gjør på kortbanenettet i møkkavær. Hva SAS og Norwegian gjør fra Nord Norge og ned hele kysten til Kristiansand når stormene herjer. Noen som har vært med inn til TRD når det blåser kraftig fra sydøst?
  8. Aslak Iversen

    halsbrekkende-landing-setter-passasjerene-i-livsfare

    Jeg har aldri likt at de speeder opp filmene for å dramatisere. At man har mye turbulens under innflyvingen er ikke noe stort problem (da ser jeg bort fra alt om passasjerkomfort), det er de siste føttene som gjelder. Han gjorde en god jobb, men internettekspertene kan komme til å koste han jobben.
  9. Aslak Iversen

    Tapatalk innlogging

    Jeg tror det er en time limit for å kunne endre.
  10. Aslak Iversen

    Forslag til nytt forum

    Kanskje et nytt forum for den nye FlyInside simmen kan være en idé? Designet for VR og kompatibel med FSX fly.
  11. Aslak Iversen

    FlyVikling avikler driften

    De gjennomførte en emisjon og villedet markedet med vitende og vilje kun en måneds tid før de la inn årene. Jeg håper noen kjører full sak mot dem om ikke myndighetene gjør det. Å starte flyselskap fordi man er forbanna på sin tidligere arbeidsgiver er ikke særlig smart. Å ansette piloter som må flytte halve jordkloden rundt er heller ikke bra. De må ha sett lyset på veggen lenge. Low cost med en minimaskin i et marked der det er veldig begrenset med passasjergrunnlag er dødfødt. Fikk de på plass handling så pax kunne ta med bagasje til slutt?
  12. Aslak Iversen

    Poisonous chemtrails!

    Det nærmest jeg har sett av en UFO på jobb er Venus. Og en Sputnik over Russland.
  13. Aslak Iversen

    Poisonous chemtrails!

    Jeg flirer hver gang noen går på dette. For det første så vil en spraying ramme alle, selv de som sprayer. Og hva skal hensikten være? Jeg har hørt at det er for å sløve ned befolkningen. Vel, uroen i verden legger den teorien død. Jeg er aktiv pilot og har vært det i mange år. Dette er ren bullshit.
  14. Aslak Iversen

    Tror ikke jeg gidder mere nå!

    Aldri hatt OOM med P3D, og jeg flyr nesten utelukkende PMDG 737. Noe er galt hos deg, det er helt sikkert. Kan det være noe så banalt som en råtten RAM brikke?
  15. Aslak Iversen

    P3D, for noe dritt!

    Jeg har aldri hatt OOM med P3D. Kan ikke si det samme om FSX.
×