Gå til innhold

Henrik Isaksen

Members
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    2

Henrik Isaksen vant sist dagen den 20. november

Henrik Isaksen hadde det mest likte innholdet!

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Henrik Isaksen's Achievements

37

Nettsamfunnsomdømme

  1. Utifra hva ORBX og Aerosoft sa på en konferanse ifjor så er det bare 8-10% av flight sim communitiet som fortsatt kjøper add-ons til P3D. Så som en business så gir det egentlig kun mening at MSFS blir satt i fokus. Vil tro prosenten er neda lavere nå som MSFS har vært ute et år Er forøvring en Dash 8 100-200-300 i development for MSFS av Skyline Simulations eller noe sånt. De driver for øyeblikket med modellen, og blir nok neppe study-level greier men den skal kunne fly "full flight operations" fra cold and dark osv.
  2. Gleder meg selvfølgelig til de kommer også, men NG3'en og Fenix 320'en vil nok holde meg plenty busy til alt det andre dukker opp! Gleder meg forøvrig mer til en ordentlig Dash 8 100-200-300 enn Q400. Er så mange kule destinasjoner allerede man kan gjøre WF ops med i lille-dashen 😃
  3. Robert, sjefen selv i PMDG hadde nylig et intervju der man fikk en del informasjon: - Release, som han tror vil være iløpet av Januar/Februar - Pricing, hvor han sier folk vil bli sjokkert over hvordan prisingen deres blir fremover. Jeg vil tippe vi som kjøpte NGXu til P3D når den kom ut får NG3'en gratis - Robert sier også at 737'en kommer til å være det beste flyet PMDG noen gang har gitt ut, som lyder godt etter at mange mener MSFS sin SDK/API er for begrenset - DC-6'en til MSFS solgte flere kopier innen 12 timer, enn den har gjort i FSX, P3D og X-plane tilsammen. Sier mye om hva MSFS har gjort med markedet - Neste fly etter 737'en vil være 777'en og sannsynligvis etterfulgt av 747. Hele Boeing-linjen dems skal til MSFS før de offentligjør noen nye prosjekter. Det er også planlagt 737MAX, 777X. Er bare å glede seg, så fort PMDG 737NG3 og FENIX SIM A320 er på banen blir det nok takk og farvell til Prepar3D
  4. Er nok ingen SAS Virtual som er bedre enn SASva dessverre. EKCH og ESSA rutene dems holder seg relativt godt up-to-date men de gir nok litt mer F i ENGM ser det utsom. Der mangler det en del ruter. Men ACARS systemet, nettsiden og discorden til SASva er mye bedre enn de andre SAS'ene som er der ute
  5. PMDG endret nylig header bildet sitt på Facebook. Som regel pleier de å gjøre dette omtrent en måned før release, så lukter det en liten julepressang tro? Er i alle fall super spent, håper også at MAX modellen ikke ligger langt bak!
  6. Vil tørre å påstå at FlyViking presset seg selv ut av markedet til en stor grad. Å lage et flyselskap med formål om å ta hevn mot tidligere arbeidsgiver er nok ikke allverdens av stratergi, og hvordan sjefen utalte seg i det offentlige tror jeg han saboterte ganske hardt for seg selv. Dette tror jeg ikke er tilfellet. Braathen har antydet lenge at han ville starte opp igjen, og det var vel bare et tidspørsmål før et selskap til ville komme på banen. Nok av arbeidsledige på markedet, ekstremt gunstige leasing avtaler osv. Flyr forventer heller ikke å ha 90% fill-capacity i nærmeste fremtid. Tvært imot har de vært åpne og sakt at de ikke ser for seg en positiv cashflow før år 3. Som nevnt litt lengre opp så hadde Flyr en dårlig Q3, men har i Oktober alene hatt en average fill-rate like høy som SAS sin, og har også hatt MYE høyere billettinntekter enn de har hatt tidligere. Tipper tallene vil være dårlige i både Q4 og Q1, men som fill-raten har vært i Oktober og som det foreløpig ser ut for Desember, og gitt Covid ikke har blusset skikkelig opp til sommeren så tror jeg både 22Q2 og 22Q3 tallene vil være VELDIG gode. Men sommeren er avgjørende.. Oppstart av et nytt flyselskap med nye og egne systemer er dyrt, uten at folk flest vet hvem man er kan man ikke forvente utrolige tall etter bare 4 måneder drift og med begrenset rutetilbud. Som alle andre bedrifter, for å ikke glemme DY i sin tid, tar det tid før ting er helt på stell.
  7. Tror media får dette til å se ekstremt mye dårligere ut enn det faktisk er. I Oktober alene tjente Flyr like mye på billett inntekter som de gjorde i hele Q3. Innenlands flightene dems har ganske dårlig fill-rate i ukedagene, men i helgene er de godt oppe i 70-80%. Utlandsrutene gjør det for det meste veldig bra generelt. Det vi har fått høre internt er at det var planlagt å søke om emisjon for en lengre tid siden, og dette er også noe Flyr har fått garanti for og vil sannsynligvis ha mulighet til å hente ut mer om det skulle trengs. De M250,- som de nå henter ut er ikke penger de strengt tatt trenger, men et buffer i tilfelle det skulle gå dårlig i vinter. Har stor tro på at Flyr skal klare seg veldig fint fra sommeren av. Tipper Q4 og Q1 tallene vil være ganske dårligere, noe det vil være for alle selskapene men tror Q2 og Q3 vil se veldig bra ut. Flyr ser ikke selv for seg at de vil være lønnsome før år 3 (2023-2024). Covid kan dog ha et enormt impact på dette og kan også sette spikeren i kista. Jeg håper og tror at sommeren neste år vil være tilnærmet normalt, hvertfall domestic og europa Forsinkelse av leveranse på fly er nok også delvis årsak i at det er litt dårlig coverage på flyruter. Man kan ikke fly Tur-retur Oslo-Bergen 5-6 ganger om dagen med bare 3-4 fly. Det er litt dårlig fra leasing selskapene at de ikke har klart å levere flyene på tid, men Flyr ser for seg en flåte på 12-18 fly innen utgangen av 2022. Jeg tror Flyr sitt største problem er at ikke nok folk vet om dem. Har et par venner jeg anbefalte å fly med Flyr da de reiser mye til Bergen, Trondheim osv og de hadde ikke hørt om dem en gang, men folk begynner å få øynene for selskapet. Med tanke på at Flyr ikke har en krone i gjeld, tror jeg de vil klare seg hvertfall ut sommeren men Q2/Q3 neste år vil nok være avgjørende. I mine øyne er Flyr Norges desidert beste selskap med service og løsninger verken SAS eller DY er i nærheten av å yte. Flyr får nesten utelukkende gode tilbakemeldinger av folk som har benyttet dem, og om man ønsker selskaper som tar bedre vare på deg enn SAS og DY gjør så må man også bruke disse selskapene. Er i bunn og grunn forbrukeren som avgjør skjebnen
  8. Vet Jo Erlend hos Aerosoft skal starte på Oslo når han er ferdig med Brussel, og utifra det Finn Hansen skriver ovenfor antar jeg ORBX også er på saken 🤩
  9. Jeg har 100% troa på at dette BLIR veldig bra! PMDG er kjent for å lage noe av de beste flyene man kan ha på en desktop simulator 😃
  10. Jo Erlend planlegger å starte på ENGM etter han er ferdig med EBBR. Jeg har også supplementert ORBX med godt over 1500 nærbilder av den ekte flyplassen, så det ligger nok i kortene at de også vil lage et Oslo scenery!
  11. Tenkte bare å gi en liten oppdatering på vFlyr! Vi har nå 134 piloter, flydd nærmere 300 flights og over 480 timer loggført! Om noen har lyst til å simulere Flyr sine operasjoner i Fly Simulator er det bare å bli med på https://vflyr.eu/ 😄 Vi har support for både MSFS, P3D og X-Plane, og tillatter bruk av FlyByWire A320 for MSFS brukere. Vi har også lagt til Flyr sine fremtidige destinasjoner så du har bedre utvalg!
  12. Nye oppdateringen har fikset 99% av CTD'ene mine. Tok en liten testflyvning over Tokyo (med photogrammetry, 140 render scale og det meste av settings på ultra) i FBW sin 320 og fikk en ganske stabil 60+ fps. Det ser dog ut som de har nedgradert LOD radiusen en smule, men dette tror jeg de kommer til å øke i fremtiden, muligens drastisk når DX12 kommer til PC versjonen. Over-all er updaten en gamechanger i mine øyne! Gledes til det kommer litt mer avanserte fly!
  13. De kan ihvertfall ikke garantere noen performance økning med DX12, de kunne ikke si noe for sikkert enda er det jeg fikk med meg. Men med DX12, blir det vel som i P3Dv5, mulighet til å ha lengre render distance osv. på ting uten at det går utover performance, så selv om man kanskje ikke får bedre fps får man lastet mer stuff i simmen uten å miste særlig ytelse
  14. Heisann! Jeg har sett litt etter norske liveries til fly på MSFS og synes utvalget er litt dårlig. Lurte på om det er noen livery-kyndige folk som kanskje kunne tenke seg å lage en OSM Cessna C172 livery med G1000 interiør? Det er da snakk om LN-AZA, LN-AZB, LN-AZE eller lignende. De er alle veldig like og veldig basic. Skulle gjerne laget en av dem selv men har prøvd og feilet og bare funnet ut at painting ikke er for meg!
  15. Det er nok fordi dette er en livery til PMDG 737NGXu, og funker dermed kun på P3Dv4 og P3Dv5 dessverre
×
×
  • Opprett ny...