Gå til innhold

Kjetil Håvan

Premium Medlem
  • Innholdsteller

    2 188
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    52

Kjetil Håvan vant sist dagen den 20. oktober

Kjetil Håvan hadde det mest likte innholdet!

Om Kjetil Håvan

  • Bursdag 23. aug. 1970

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kjetil Håvan's Achievements

556

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hvorfor i alle dager skal det være så vanskelig for dem å fikse rullebaneprofilen da? Det er dårlig kundebehandling for et payware produkt!
  2. Takk for det. Hyggelige å høre. 🙂 Det er vel noe småtteri som ikke er perfekt. Kveldslys i vinduene på expedbygget feks. Men bedre å legge ut en oppdatering nå som er kompatibel med WU5, enn å vente enda lenger tenkte jeg. 🙂
  3. Da er siste versjon av Skien Airport lagt ut. Dette er fremdeles work in progress, og kanskje siste versjon fra meg iallefall. Ettersom prosjektet er overtatt. Men i det minste litt mer arti å fly til Skien nå som et par reallife bygg er på plass. Håper dere liker den. 🙂 ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator
  4. Da er Exped bygget ferdig. Slik ble den seende ut. Jeg kommer til å legge ut en siste versjon av mitt Geiteryggen prosjekt på flightsim.to med de to byggene dvs MSG bygget og Main Exped bygget, så har dere noe å fly til/fra en stund iallefall. 🙂 Håper dere ikke tar postkassespøken for alvorlig da. LooL! 🤣
  5. Du har nok helt trett Andrew, som vanlig skulle jeg til å si. 😅
  6. Takk. Greit å vite. For de har jeg ikke noe nærbilder av. Enn reklamer av forskjellig slag, eller info rundt omkring på utsiden av bygget? Noen som har gode bilder, eller vet hva det ev står skrevet o.l.?!
  7. Slik ser exped bygget ut i MSFS. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på bygget fra dere. 🙂 Tror jeg skal gjøre det litt mindre reflektivt, kanskje litt mye?! Men sjatteringene i platene kommer greit frem tror jeg. Fargen tror jeg er så bra jeg kan få den, men det er et fryktelig rødt bygg. Alt er rødt liksom. 😅 Skulle sikkert vært en del Ambient occlusion effekterv osv... Men jeg gidder bare ikke alt det arbeidet for en freeware pakke. Jeg gjør en liten ekstra fiks for MSG bygget også. Ikke sees på disse bildene. Men den blir slik, med en minor fiks.
  8. Aha. Takk for det. Da venter jeg på bilder fra deg. 🙂Forresten, er det fremdeles kafe i bygget, og står det et stort blått og hvitt kafe skilt på Exped bygget?
  9. Jeg legger ut noen bilder, så folket ikke begynner å tro at Skien ENSN ikke blir noe av. Jeg gjør min del igjen iallefall, omsider. 😆 Starta igjen i kveld. Ikke så mye igjen på Main Exped bygget nå. Bruker PBR og prøver å få skinnet i platene på bygget rimelig bra. Den er ikke perfekt, men håper den blir grei nok. Hva tror dere??
  10. Bare en liten oppdatering av Skien Luftsportsenter. Nå har Birk Henriksen Korsmo tatt over prosjektet. Jeg skal hjelpe til med noen bygg og eventuelt andre ting kanskje, så prosjektet er overlevert ham. Så vil nok Skien komme til live etterhvert får vi tro. 🙂
  11. For de som bruker photoshop, (som meg) på teksturarbeid, så er det en fin oppskrift på hvordan man lager RGB texturer her. Det går faktisk kjapt og greit. 🙂 Hadde bare skulle hatt litt mer tid selv, men det blir ikke på en god stund enda. Buhu.
  12. Jeg loop cutter og extruder på exped bygningen, det funka fjell. Gikk fort som farken. Jeg driver å tester litt med hva som funker best i UV laout. Men project from view er blitt en del brukt. Man kan lage vinkelen og ev ta ut de delene av en vegg med mye kanter og innhuker, og likevel projisere texturene veldig bra. Men jeg bruker litt forskjellige metoder ellers. Brukte arrays på tårnet, da det var effektivt der bl.a.
  13. Aha. Den er grei. Det er hovedbygget / Exped bygget på Skien som har mye dypere "fliser". De ser det ut til å gå bra med. Men de er sikkert 10cm dype. Jeg tester det mer iallefall. Bordkledning blir vel for tynt sikkert. Da blir det normals der.
  14. I wish. Jeg jobber med Photoshop for texturer. Du har nok et bedre verktøy med substance painter tenker jeg. Nå har jeg brukt geometri i bygningene. Da slipper jeg unna med å lage planketexturer, ettersom geometrien i 3 d modellen sørger for det. Det er da enklere å lage en mer generisk texture for overflatene og likens enklere med UV layout, da man ikke trenger spesialtilpasse texturene like nøye. Men det er hva jeg tenker da, og tester. Det er iallefall ikke noen problem for dagens grafikkort om man bruker ganske heftig med geometri i modellene. Vet ikke hva som er anbefalt grense for polys innenfor et gitt rendret scenery til enhver tid for dagens grafikkort/grafikkmotor?! 10 000 000? 100 000 000 polys? Men det er enormt. Så man trenger vel ikke være redd for å bruke 100 000 polys eller mer i scenerys heller?! Men jeg er langt unna det enda uansett. 😄 Iallefall ikke noe problem på mindre flyplasser. På Heathrow og de store flyplassene i verden, så er det vel litt annerledes.
  15. Forressten, bruker du bump mapping i panelene på bygningene her, eller er det geometri? Hvor mange texture layers bruker du. Jeg tenker, Normamaps, roughness, specular ev occlusion osv? Hvis du vil ut med et da. 😂
×
×
  • Opprett ny...