Gå til innhold

Kjetil Håvan

Premium Medlem
  • Innholdsteller

    2 169
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    49

Kjetil Håvan vant sist dagen den 17. juli

Kjetil Håvan hadde det mest likte innholdet!

Om Kjetil Håvan

  • Bursdag 23. aug. 1970

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kjetil Håvan's Achievements

512

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg har ikke gjort en dritt i juli egentlig. Ferie i hodet mitt nå, enda ei uke iallefall.
  2. Jeg har jo flere bygg som tenkes modellert. Nesten alle tenkte jeg da, gal som jeg er. 😂 Så modellering og texturering av et bygg eller to kan godt være aktuelt?! 🙂
  3. Aha. Det var faktisk greit å vite. Da blir det renaming av flyplassen neste gang det oppdateres. 🙂
  4. Hmmm. Ja det er virkelig tart. Får tro Asobo får nøster opp i hva som er årsaken til alle disse voldsomme forskjellene.
  5. Jeg holder på å laste ned updaten nå. Men må si jeg er forvirret?! Noen anmeldere viser dobling av fps, mens andre melder om omtrent ingen forskjell??! WTF? Hva er det da! Jeg mistenker at de som anmelder 4K oppløsning sliter mest med økning i fps. De som anmelder 1080 eller 1440p ser ut til å ha mye høyere økning i flyt og fps. Eller er det noe jeg tror kanskje. 🤔 Det skal bli spennende å se iallefall jeg kjører 3440x1440p.
  6. Dere får klare dere med flyplassen som den er frem til jeg er ferdig med alt, som kommer til å ta en stund. Mulig jeg holder hele prosjektet ellers, for meg selv til jeg er ferdig og fornøyd. Men dette er detaljnivået jeg går etter. Mye research og greier. Men alt skal bli etter riktige mål! 🙂 Her er noen screenies fra den ferdige MSG hallen. Får håpe de klarer seg i virkeligheten! Med PBR, og emissive textures.
  7. Ja den blir med. det var nesten en selvfølge for meg, da den er nesten gigantisk i forhold til de andre byggene på flyplassen. 😄
  8. MSG bygg straks ferdig. Jobber med flere bygg. Men det går i perioder bare. Jeg bruker emissive texturere også, for å få lys i bl.a. logoen på kveldstid. Alt funker bra i simmen enda iallefall. Jeg må nok komprimere texturene en del ser jeg. Da bare dette bygget og PNG filer resulterte i 220 Mb scenery package størrelse. Men senere kan iallefall folk vaske flya sine på Geiteryggen Skien. Det ble mye ekstra også, da flyplassen må rejusteres etter de nye høydedataene fra MSFS Nordic updaten. Noen bilder.
  9. Ja jeg fant ut av det. Har aldri vært borti noe sånt før. Hvordan i alle dager kan grafikkmotoren vite at det er en alfakanal, der det i photoshop lages bare en tom bakgrunn mellom feks gitrene, i dette tilfellet da. Det er helt nytt for meg, eller er det MSFS raritet?! Jeg ser folk skriver på fora at MSFS alltid har vært slik. PNG støtter jo ikke alphachannel engang, og iallefall ikke jpg. merkelige greier. 😂
  10. Nå har jeg banna nok. Finner ingenting på nett egentlig. Hvordan får jeg alpha kanal til å virke som den skal i blender og eksportert til msfs? Jeg lager en mesh textur for gangbro. Men det blir alltid delvis gjennomsiktig hele greia. Jeg har prøvd alt av innstillinger jeg kan komme på i blender. Bilde av hva jeg vil ha under. Men den er vel temmelig selvforselvforklarende.
  11. Nå ble det plutselig greit hos meg også. Tror det måtte være noe tull på nettet mitt en stund. 😅 Kjempebra dette da. OBS er veldig grei og enkel og bruke, og ikke minst gratis. 🙂 Open Broadcaster Software | OBS (obsproject.com)
  12. Jeg kunne spurt en kamerat av meg som er ekspert i rigging, og senior rigger ved Qvisten animasjon i Oslo. Mulig han kan komme med en forklaring. Men da måtte du ev sende over riggen til ham. 🙂
  13. Du er i gang iallefall. 🙂 Fin film! Jeg får bare opp 360p oppløsning på youtube når jeg skal se den. Har du tatt opp med så lav oppløsning, er det vanskelig å se noe som helst av cockpit instrumenter o.l. Alt er veldig blurry. kanskje dempe musikken en smule, og la den være bakgrunnsmusikk bak lyden fra simulatoren? Men det er mange måter her. Juster oppløsningen for opptak iallefall til 1080p. 😉 Jeg bruker bare OBS til opptak av uansett hva det er. Den er bra. En annen ting som er verdt å merke seg ved opptak, er bitrate. Jeg bruker en bitrate på 40000. Bitrateinstillinger ved forskjellige oppløsninger kan du lese deg til her feks. Best Bitrate for Recording Gameplay in OBS or Elgato – GamingPH.com
  14. Har fått med meg at aksene i msfs ikke tåler endringer i blender. Jeg er helt nasi når jeg modellerer nå, pga dette. Når native shapes overhodet ikke skal skaleres negativt, da er det greit. Man må være obs på det. Men har du trøbbel utover det, da må det være bugs tenker jeg da... Driver med Geiteryggen nå, men så lenge native objekter er positivt scala, så er det ingen problemer. Aner ikke om dette også er et blender problem. Menmen... Dette er jo animasjoner, og problemer rundt det, så mulig de har et annet problem. Jeg vurderer å bruke animasjoner nå på Geiteryggen, men vet ikke helt om jeg gidder kaste meg ut i problemene, når jeg hører hva dere sliter med. 😅
  15. Det ble greier ja. Jeg fikser vel det meste fra det jeg har også. Siden på ekspedisjonsbygget som vender mot flyparkeringene er det dårligst med bilder fra. Fint med det ene bildet du hadde der. Men jeg skjønner ca hvordan det ser ut. Bare send noen bilder hvis du orker. 🙂 Ingen stress!
×
×
  • Opprett ny...