Gå til innhold

Tor Arild Danielsen

Full Member
  • Innholdsteller

    371
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Tor Arild Danielsen vant dagen sist Februar 16 2019

Tor Arild Danielsen hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

19 Good

Nylige profilbesøk

767 profilvisninger
  1. Takk skal du ha! Det var akkurat det jeg ønsket. Ser at noe er bedre enn P3d v5 med tilleggscenery, men mye mangler her også.
  2. Jeg er en av de som ikke har kjøpt MSFS2020 enda, men jeg følger interessert med, og er imponert over det jeg ser. Det hadde vært moro om noen kunne legge ut et par bilder av hjemmeflyplassen min, ENSN,, og Skien by. På forhånd takk.
  3. Hvilken simulator bruker du? Jeg har opplevd akkurat det samme med min Saitek throttle etter at jeg oppdaterte til P3dv5. Får heller ikke kalibrert throttlen i P3d. Jeg har søkt på nettet, og ser at det er flere som har problemer med Saitek throttlen i v5. Jeg har valgt å konfigurere throttlen via fsuipc, og det fungerer. Det er derfor ikke sikkert at det er throttlen som er slitt.
  4. Det du beskriver, høre veldig rart ut. Det kan også virke som om du ikke har nok power. Legger du alle verdiene inn i FMC og bruker autothrottle, eller tar du av manuelt? Trimverdien blir også regnet ut av FMC og justere for hver takeoff. Har du forsøkt å slette flyet og legge det inn på nytt? Det kan ha skjedd en feil i innstallasjonen/ oppdatering som skaper problemer. Jeg vet ikke hva slags throttle og stikke du bruker, men jeg opplevde at jeg måtte installere drivere for throttlekvadranten på nytt etter oppdatering av av fsuipc til versjon 6.
  5. Jeg har siste oppdatering av PMDG 737 NGXu og oppdaterte til win10 vers.2004 i forrige uke. Jeg har fløyet et par turer med 737-800, og har ikke hatt noen problemer med FMC, v speeds eller noe annet etterpå. Jeg var litt skeptisk til å oppdatere win10, etter å ha lest om at noen har hatt problemer etter oppdatering, men jeg valgte å gjøre det før en evnt oppdatering til P3d v5 eller ny FS2020. Så langt fungerer pcen, uten synlige problemer, men jeg har ikke fått synlig bedre framerates, selv etter oppdatering til siste nVidia drivere.
  6. Her er en artikkel som forklarer TO/GA mer detaljert.https://en.wikipedia.org/wiki/Takeoff/Go-around_switch
  7. Jeg bruker en 49’’ 4K tv som skjerm når jeg flyr, slik at normalt har jeg ikke problemer med å se instrumenter, men iblant må jeg også bruke popup av Navdisplay når jeg flyr SID, STAR og APP.
  8. Her er et bilde som viser skjermbildet jeg bruker når jeg flyr. I tillegg har jeg MCPpanel ,EFIS og FMC fysisk på bordet foran meg når jeg flyr. Jeg har en kamerat som er kaptein på 737, og han har lært meg at de bruker et oppsett hvor kapteinen og styrmannen har ulikt oppsett på FMC når de flyr, Legpage og Prog page, og at de kan også ha ulike oppsett på NAV displayet. Siden jeg ikke har en fysisk styrmann, så har jeg valgt å ha ulik zoom for å ha oversikten.🙂
  9. Nei ,men han som tok bildene satt på klappsetet.😀 Jeg bruker Chaseplane, og har lagt inn to zoomer. Denne gir en god oversikt over cockpit, og jeg kan også følge med på styrmannens skjermer.
  10. Etter to dager med krasj og problemer fikk jeg endelig gjennomført en tur fra EKCH til EHAM. Lastet ned open beta ASP3D og fsuipc6 for to dager siden. ASP3D førte til CTD etter ca 20minutter, og etter flere forsøk måtte jeg gå tilbake til ASP3Dv4. Fsuipc6 er ikke en oppdatering av v5, dermed forsvant alle assignments jeg hadde mellom throttle, stikke og fsuipc. Det tok litt tid før jeg oppdaget det 😣.Spenningen var derfor tilstede da jeg startet på turen idag, men alt gikk som planlagt. Her er et par bilder fra utflygingen fra Kastrup RW22L og finalen på RW36C på Schiphol.
  11. Det er flott å høre at det funker for deg også. Jeg har ikke fått flydd i helga, men jeg skal prøve igjen til uka.
  12. Nå har jeg akkurat gjennomført en ny tur ENZV-ENAL med 737800 NGXu og med samme AS værfil som tidligere. Bortsett fra noen små problemer med å holde riktig høyde på descend, så var jeg tilbake der jeg har vært tidligere. Alt fungerte som det skulle og full Autoland med flare. Det jeg gjorde på forhånd, og som jeg fant svar på på PMDG forumet, var å gå inn på Prepar3dv4\…...PMDG\PMDG737NGXu\ PanelState. Jeg slettet så alle filer untatt tre filer, NGXU COLD DARK.sav NGXU LONG.sav og NGXU SHORT.sav. Årsaken til at vi har fått problemer, skal være konflikt mellom Panel State filer fra ulike op
  13. Ja den er på plass. Oppdaget seint igår en tråd om det på PMDG forumet, som jeg skal studere nærmere idag.
  14. For noen dager siden fløy jeg ENZV-ENAL med 737800 NGXu. Samme problemer på approach som tidligere. Planla autoland, men landingen endte med krasj!!! Ikveld bestemte jeg meg for å fly samme turen med 737800 NGX med samme værfila som sist. Denne gangen også med autoland. Ingen problemer hverken med høyder eller hastighet, og full autoland uten problemer. Det jeg trur jeg har lært av dette er det sannsynligvis er en bug i NGXu eller en konflikt mellom AS og NGXu. Jeg ser at det rapporteres om autolandproblemer på PMDG forumet hos Avsim, men ikke på deres eget forum. Jeg skal lage en tråd om d
  15. Fine bilder. Jeg er nok i den katgorien som Robert omtaler, 🙂, men jeg gleder meg over dere som legger ut bilder fra turene deres. Sjølv tar jeg iblant bilder når jeg flyr, men terskelen for å dele de med andre er nok litt høy. Skal prøve å gjøre noe med det. Jeg er enig i at P3d v4.5 er en drøm i forhold til hvordan det var på bare for bare få år siden. Grafikken er jo også bedre enn det jeg har opplevd i de full motion simulatoene jeg har vært i. Jeg er jo allikevel litt spent på hvordan MFS2020 vil bli som simulator. Det vi har sett sålangt er vakkert, men NDA hindrer vel de som tester å
×
×
  • Opprett ny...