Gå til innhold

Ernst K.Furuhatt

Premium Medlem
  • Innholdsteller

    5 510
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    229

Ernst K.Furuhatt vant sist dagen den 3. oktober

Ernst K.Furuhatt hadde det mest likte innholdet!

2 følgere

Om Ernst K.Furuhatt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ernst K.Furuhatt's Achievements

2k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Lørdag formiddag og allerede stor aktivitet på Duxford. Dessverre er det mange som stiller med egne liveries , og da ser man jo bare denne hersens Beech`n . Så både Spitfire, Hellcat, P-38, Messerschmitt, Corsair og DC-3 var registrert som tilstede i "vrimmelen" av fly, men alle fløy omkring som Beechcraft Bonansa. Heldigvis var det også noen Wildcat`s som ikke har rukket å skaffe seg nye liveries, så da ble det litt formasjons-hygge mellom all kaosflyvningen .
  2. Rutineflyvninger for å bli litt bedre kjent med Wildcat`n.......
  3. Forresten, ser at vi av "gammel vane" brukte flaps under take off, det trenger man altså ikke. Flapsen er beregnet for landing ala Spitfire. Ellers er det mye sveiving av inn og ut med hjul, cowler flaps, hood m.m. men dette er også "automatisk", så man får konsentrert seg om flyvningen til man blir mer rutinert . Herlig FM og fantastisk lydkvalitet, denne modellen er fullt på høyde ( og kanskje hakket bedre ) enn både Spitfire, Hellcat og Messerschmitt fra FlyingIron !
  4. Tja, den kommer i mange farger, men jeg valgte meg engelsk, siden vi fløy fra Duxford ☺️
  5. "Got Friends" har endelig gitt ut sin F4F-4 Wildcat, og det bar Duxford preg av i kveld. Wildcat`n trenger neppe noe nærmere presentasjon, da previews har "oversvømmet" de fleste fora i det siste. Kan bare bekrefte at modellen er helt på høyde med de beste warbirds i MSFS, og en sann fornøyelse å fly . Og kjempeartig at så mange samlet seg på Duxford allerede første kvelden den var til salgs. Juhuu 🤩
  6. Et klemodium kan æ være enig om 😆. Ellers er det en utfordring å lese instrumentene og sette seg inn i cockpit-designet, og spesielt ved start cold and dark. Men det er fort glemt når man er kommet i lufta, har «throttlet» til passelig cruisesetting og kan nyte den beroligende bromlingen fra stjernemotoren 🥰
  7. Fra Egilsstadir til Akureyri med den Ukrainske Antonov An-2 . Dette saktegående sjarmtrollet av en historisk konstruksjon, har nesten vært glemt her i forumet (?). Meget bra modell med troverdige FM og grom lydkvalitet, som skapt for sightseeing og bushflyvning. En herlig avveksling fra dagens moderne befraktere.....
  8. Slenger meg på takksigelsene, dette er fortsatt det viktigste forumet for tips og hjelp for FS-interesserte 🤩 . Det finnes mange alternative forum, inkl FB, men det er ingen som kan måle seg mot Flightsim.no !
  9. Greit med heli-støtte når admiralene skal på kaffebesøk.......😁
  10. Foreløpig er det noen faste lokasjoner rundt om i verden, men det jobbes med en oppdatering hvor man kan velge selv hvor man vil plassere hangarskipsgruppen
  11. Og når det først skal lekes, så er det faktisk kjempegøy å utfordre seg litt i Miltech`s Supercarrier Pro 😊 . Ikke helt på nivå med hangarskip i DCS, men så har man til gjengjeld flere plasser i verden å fly i MSFS . Og etter hvert kommer det flere typer hangarskip, også fra WW2 ! God helg
  12. Njaææ, har flydd Comanche`n veldig mye i det siste, men har nok ikke nådd 100 timer enda. Tror heller det har blitt slurvet på enkelte turer, og er det noe denne modellen er streng med, så er det slurv 😬. Ikke lett å bli oppdratt på nytt fra grunnen av, her nytter det ikke med snarveier 😁.
  13. Takk takk , at det er sånn i virkeligheten var jeg klar over, men at søndagskosen i simverden skulle bety så mye stress, det er nytt for meg 😅 . Tør nesten ikke ta en flytur uten grundig forhåndssjekking først 🤣. Ha ha ha, det er vel mest piloten det går gærlig med, Comanche`n er nesten som IRL 😎
  14. På en tur gjennom Sverige, begynte motoren å hoste og harke, og det var på nippet at jeg fikk nødlandet i Arvidsjaur. Skiftet ut alle tennplugger og fortsatte turen til Bodø. Etter bare halvtimen begynte spetakkelet igjen, og motoren mistet gradvis effekt. Det var med hjertet i halsen jeg fikk "kravlet" over fjellpartiene rundt Sulis, og med nesten glideflyvning nådde jeg Bodø. Det var bare en ting å gjøre, full overhaling av motor. Første prøveturen i "nesten nytt" fly gikk fra Bodø til Svolvær. Været var ikke det beste, sørvest kuling og lavt skydekke til passering av Steigen, men heldigvis klarnet det i Lofoten. Motoren gikk som ei klokke ☺️. A2A Comanche 250 altså !
  15. LN-SUO er inkludert i siste oppgradering av F-28 ( versjon 1.2 ) 😉
×
×
  • Opprett ny...