Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/13/2019 in all areas

  1. 12 points
    F-16-modulen i DCS endte, dessverre, opp med å bli en Block 50 - så den er litt annerledes enn de Norske maskinene, men vi bestemte oss likevel for å prøve å for-Norske den litt da Eagle Dynamics endelig slapp texture templaten i forrige uke. Så den siste uka har Marius og jeg i Arctic Tigers malt en liten bråte med Norske maskiner - Marius, som er ung, fri og frank har rukket over langt flere enn det jeg har, og han skal få lov til presentere dem selv, om han ønsker det - men her er i hvert fall noen av de jeg har jobbet med.
  2. 12 points
    Mye artig på gang, og store forventninger til utviklingen i FS-verden, men jeg velger å ikke fokusere så mye på det som ikke finnes, og heller nyte alle godsakene som vi faktisk har i dag . Her en kjapp oppsumering av noen måneder tilbake i tid .
  3. 10 points
    Den Nederlandske dronningen har abdisert. Måtte hun leve evig i våre minner. Her er noen bilder fra mine turer med henne det siste året. Om dere har bilder så del de gjerne her. Et lite bilde av av arvingen på slutten. Pen, men kan ikke måle seg med selve dronninga.
  4. 10 points
    Riktig god fredag, Lenge siden jeg har vært inne på forumet her og skrevet. Men simming holder jeg fortsatt på med, selv om jeg både jobber i flybransjen og går trafikkflyger-studiet. Tar noen screenshots avogtil, og tenkte jeg kunne dele noen av turene jeg har hatt de siste årene BA på innflygning til Heathrow en sommerdag. Deboarding på Gatwick På vei ut mot atlanterhavet i Dreamlineren Flaggskipet til British Airways i Negus-fargeskjema over nordlige deler av USA på vei til Las Vegas Solnedgang på FL350 BA455 på FL380 med det jeg tror er Madrid nede i bildet. Bulgarian Air Charter MD-82 over Ungarn Air Cargo Global 747-400BCF under nedstigning til Lisboa Kalitta sin eneste 777F på vei ut av Leipzig retning Bahrain Utsikt over Drammen under innflygning til Gardermoen En kraftig regnbyge kan sees sør for Billund under innflygning. (REX SkyForce 3D-effekt) Fint fargespill i verdens fineste cockpit På vei hjem til Danmark med DAT. CB'er på rekke og rad over Slovakia MD-80 på base-turn Danish Air Transport's MD-83 OY-RUE over Spania DAT sin andre maddog klar for nye eventyr i Aalborg OY-RUT med nok en vellykket flight. "Disembarking in the front and in the very back of the aircraft." Aer Lingus i Rugby-livery gjør seg klar for kveldtur til kanariøyene ...men den fineste av deres liveries er uten tvil retro-maskinen. Easyjet Europe på stand 205 en regntung aften i Lisboa Samme selskap strekker seg så lang en 320 er for de siste solstrålene på himmelen Cumulus så langt øye kan se. Dalarna Flygplats ESSD. Lufthansen Frakt AS på innflygning til Campinas, Brasil Litt skamklipt bilde - men Jettime får et pust i bakken på Samos med masse glade dansker på vei til stranda. Et stykke skandinavisk historie som aldri ble noen langvarig suksess DAT på jobb for Norwegian. Bardufoss en tidlig høst-dag. Ja, Norwegian hadde også noen MD-80er tidligere Her er en av dem høyt høyt over Portugal Airbus under avgang i tett snøvær fra bane 09 Værnes. Ryanair mellom slagene i Dublin Millitær frakt-charter mellom Banak og Rygge i 747en til Cargolux Italia. Sarpsborg i front, med E6 og Fredrikstad lenger bak. Baseturn for ILS rwy 30 DAT nyter tropenatta i Alicante etter en lang tur fra Danmark De-Ice er viktig i disse kalde månedene. Her får vi spa-behandling, mens kolleger venter tolmodig på sin tur. Koster å værra kar! "Mæddåggen" i fint driv på vei over fjellet retning Stavanger Samme flighten har Stavanger i sikte i det fjerne. Ble en pen visual rwy 18 til slutt. Med FsLabs og deres flotte simulering av datalink, er det nå ingen problem å få informasjon som SIGMETs, slik at man holder oversikt over forholdene rundt seg. Her jobbes det hardt med å få klargjort en Singapore frakter som skal til Sydney Torp er nok kjent for de aller fleste! (senest for noen dager siden med en villmann i en Tweet! Han fløy heldigvis ikke når vi var der) Noen stakkarer som nok aldri får fly igjen. Tatt fra vinduet i 777en. ....denne derimot skal nok fly i mange år til. Volotea stikker frem hodet høyt over Spania et sted. Samme maskin på vei ned under innflygningen til Tenerife. Boeing 717 På returen fikk vi fly over Madrid i CAVOK, og det var et flott syn. Barajas kan skimtes rett til høyre for nesetippen. Det var det jeg hadde! Takk for titten!
  5. 9 points
    Joda, fire uker til sjøs, virus, tenkte ikke over det. Kommer da til ENBR for 5 uker siden, god tid, ølet går ned i svelget. Man får kjeft for å sitte for tett, greitt. Avgang, vet jeg skal med Q400. Går ombord via gate. Tenker ikke på det, for ølet gikk jo ned. Uvanlig stille flytur, tenkte ikke over det heller. Går ut av flyet på Kjevik ENCN. What... her er jo ingen propell! Tok da et bilde😂
  6. 9 points
    Er noen år siden dette temaet var oppe sist, men her skal alle få prøve å si det de vil etter beste evne uten at noen rakker ned på måten det skives. Det eneste du oppnår er at enkelte ikke tør å skrive innlegg i frykt for irettesettelser og kanskje føle seg uthengt. Språkpoliti må du være et annet sted
  7. 9 points
    Endelig la Microsoft ut et av screenshota mine fra nye FS2020. Fra Barcelona og La Sagrada Familia i bakgrunnen. Så heldig jeg er! 😁
  8. 9 points
    Hei, Jeg hadde en gjennomgang av mappen med blinkskudd fra P3D og ble sittende å tenke over hvor mange muligheter man har i denne virtuelle verden. Plassene man "besøker", flyene man flyr og alle de vakre øyeblikkene. Uten screenshots så hadde øyeblikkene aldri blitt tatt vare på. Her er noen få smakebiter fra biblioteket med opplevelser fra de siste månedene. Takker for titten.
  9. 8 points
    I kveld så hadde jeg en fantastisk tur over alpene fra Innsbruck (LOWI) i Østerrike til Asiago (LIDA) i Italia. Jeg har skaffet meg et fotoscenery slik at det ble interessant å ta denne turen. Fra luften så det ut som om at jeg fulgte en hovedvei nedover dalene. Den litt store innsjøen på slutten er Gardasjøen. Simulator=P3Dv4.5, fly=A2A Piper Cherokee, LOWI Innsbruck=ORBX payware, LIDA Asiago=ORBX freeware og fotoscenery Italia=freeware. Bildene er uredigerte, bortsett fra at de er redusert ned i størrelse fra 1920x1080 til 1000x563 med 85% kvalitet.
  10. 8 points
    Trengte litt avkobling fra DCS, og hva er ikke bedre enn å grave frem Xplane 11.50b9, noen orthoxp tiles og Zibo og sette kursen mot Molde..
  11. 8 points
    Ble en lengre pause på Øian og, Slitsomt og fly lenge alene...Begynte å få litt dårlig tid nå, om jeg skulle rekke det her på en dag. Så satte kursen direkte mot Dokka/Thomlevold. Der var det søren meg grillmat å få, i regnvær...bare å ta av seg hatten!! En grillpølse og en Corona rikere, satte jeg kursen videre sørover. Men nå begynte simmen å grine...liker ikke dusk, rw, rex og lignende. Valgte derfor å lande på Notodden, for så å restarte simmen. Hjalp litt. Nå gikk det rett mot Lista, begynte å bli veldig sliten. En lærerik tur, som jeg aldri hadde gjort in real life. Altfor dårlig planlegging, men nå var jeg sugen på å få gjort denne turen. Mye turbulens gjorde turen slitsom, selv i en hobbysimulator Dessverre er det en del som gjør den samme feilen in real.....Vask henda, og happy landings!
  12. 8 points
    Nærmere bestemt raut fra "Vestfjordoksen". Ikke noe uvanlig syn fra denne simmeren, men det er ei stund siden æ har brukt teksturene fra Pasi. Trudde de ble igjen i FSX-utgaven, men jommen passer de også til nyeste versjon i P3D4. Herlig oppdagelse, og det måtte selvsagt feires med en liten flight i nærområdet
  13. 8 points
    P3DV4 har kommet i hus! Bedre sent enn aldri... Jeg Kjøpte også Maddog X. Har bare testet den 3 turer KROW-KROW, KROW-KBGR og KBGR-CYYR men er veldig imponert! I skrivende stund på vei til Keflavik.
  14. 7 points
    Her sitter jeg, en voksen familie far, med sommerfugler i magen. Sommerfugler i magen, gleder meg virkelig til å komme hjem fra ferie, så en kan få sitte noen timer her og der i fly sim-en. Prøve ut MSF2020, fly i VR med Xplane igjen, gli på himmelen med Condor 2, lære seg nye ting innen for flyging, ikke nødvendigvis fordi jeg har så lyst til å fly et fly på ekte, men fordi det å fly i simulatoren gir så mye glede i seg selv, og jo mer en kan fordype seg i det, jo artigere blir det. God sommer folkens! Fly forsiktig.
  15. 7 points
    I forrige uke slapp Eagle Dynamics en ny warbird-modul til DCS, sammen med det nye mapet "the Channel". Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor warbird-fantast, selv om jeg ender opp med å kjøpe alle modulene uansett, men akkurat P-47-en har jeg sett frem til, og den skuffer ikke. Dette er en warbird jeg kan like, mye "power", stor, tung og stødig. Mapet skal jeg innrømme at jeg var litt skeptisk til, da jeg ikke helt så poenget med et map som dekker deler av det samme området som det allerede utgitte Normandy-mapet, men også dette er knall, selv om det ikke er optimalisert ennå og ganske resurshungrig.
  16. 7 points
    La oss bare slå fast at for noen er glasset halvfullt, for andre halvtomt. Det meste kan brukes som en simulator med de rette forutsetningene. Min far var jagerflypilot på 1960-tallet. Den eneste simulatoren de hadde var en stol, en pinne til stikke og en plakat med flyets "dashboard". Skal man logge offisielle timer og følge spesifikke treningsprogrammer, så må selvsagt simulatoren oppfylle en del krav, men spill fungerer utmerket som simulator til mange typer trening. Jeg brukte selv FS98 på "ground school" i Florida som en del av PPL treningen. Der simulerte vi både VFR og senere IFR flyging. Det ble ikke timer i loggboka av det, men rutiner og forståelse for instrumenter ble drillet før man satte seg i cockpit. Det var til stor hjelp!
  17. 7 points
    De fleste har kanskje fått med seg at Braathens DC 6B LN-SUB er på vei fra Alaska (Fairbanks) til Sola akkurat nå. Flyet er malt opp i fargene som det originalt hadde i 1957 da det kom som nytt til Braathens flåten. LN-SUB vil bli en hovedatraksjon for Sola Flymuseum. Tilfeldighetene ville at det var nettopp LN-SUB som jeg laget teksturer til da jeg for et par år siden skulle lage et Braathens livery for PMDG sin DC 6B modell.
  18. 7 points
    I går ble endelig den etterlengtede Supercarrier-modulen til DCS sluppet. Jeg har hatt litt tid til å teste den ut nå, både i single player og i multi player med resten av gutta i Arctic Tigers, og jeg må si jeg liker den. Om man må kjøpe den til full pris er jeg nok enig i at prisen er litt stiv, men heldigvis har Eagle Dynamics fått på plass gode rabattordninger, blant annet får man rabatt på Supercarrier-modulen om man allerede eier F/A-18-modulen. Early access inneholder de Amerikanske hangarskipene USS Theodore Roosevelt, USS Abraham Lincoln og USS George Washington i tillegg til destroyeren USS Arleigh Burke og en oppdatert versjon av Russernes eneste hangarskip, Admiral Kuznetsov. Bildene her er fra en testtur fra USS Theodore Roosevelt. USS Theodore Roosevelt i all sin prakt. Nytt i Supercarrier-modulen er animert deck crew - det er kanskje en liten detalj i det store bildet, men jeg må si at jeg syns dette er utrolig kult. De gjør det også mulig å kunne bruke realistiske prosedyrer for både "launch" og "recovery" på hangarskipene, og gjør verdenen litt mer levende. Deck crewet er delt inn i sju kategorier utfra hvilken jobb de har på skipet, og kjennetegnes av fargen på jakkene\vestene deres. "Plane Directors" er ansvarlige for å guide piloten til katapulten og overse hele "launchen", de er et av flere deck crew som bruker gule jakker\vester, og kalles "Yellow shirts". Her vinker "Plane directoren" meg fremover til katapulten så "Jet Blast Deflectoren" kan heves bak meg. Når jeg er i posisjon knytter han nevene for å vise at jeg skal stoppe, så skrider to "White shirts" til verks, de er såkalte "Final checkers" og ser over flyet en siste gang for eventuelle problemer for "launch". I mellomtiden senker "Flight Directoren" den ene armen for å signalisere at jeg skal senke "Launch baren" på nesehjulet. Neste ut er to "Green shirts" de er "catapult and arresting gear crew" og sørger for at flyet blir festet til katapulten. Her har nettopp "Holdback baren" blitt festet til baksiden av nesehjulet, den holder igjen flyet så man ikke begynner å rulle før katapulten avfyres. "Green shirten" som kneler gir tegn til "Flight Directoren" om å be meg taxe frem til "shuttlen". Å få "launch baren" opp i "shuttlen" krever en del motorpådrag, så her er det viktig å følge med på signalene fra "Flight Directoren" så jeg vet når jeg skal stoppe. "Launch baren" er festet i "shuttlen" og "Green shirten" haster unna, samtidig som "Flight Directoren" gir beskjed om å heve "Launch baren". Hvis man ikke hever "launch baren" vil man ikke få inn nesehjulet, så det er greit å passe på. Den vil selvfølgelig holde seg nede så lenge den står i "shuttlen". "Flight Directoren" gir nå ansvaret over til "shooteren" som er ansvarlig for "launchen". Han starter med å gjøre sirkler i lufta med to fingre for å signalisere at jeg skal kjøre opp motorene til full power. Full power, wiping controls - en honnør til "shooteren" forteller ham at jeg er klar til "launch". "Shooteren" sjekker så over de andre, som gir tommel opp at de er klare. Send it! Job well done, og crewet gjør seg klare til neste "launch". Nå kommer den vanskelige delen - vi må ned igjen. En "Case I recovery" gjøres når skydekket er over 3000 fot og visibility er mer enn 5 nm. Man starter en Case I med å fly forbi skipet på høyre side i 800 fot og mellom 350 og 400 knop. Når man har passert skipet med ca èn nm starter man en 180 graders sving inn på downwind, her skal man trekke G som tilsvarer ca èn prosent av farten man har. Så hvis man kommer inn til "break-en" med 350 knop så skal man i starten av svingen trekke 3,5G. Etter hvert som farten avtar gjennom svingen må man også tilpasse hvor hardt man trekker i stikka. Gjøres dette riktig skal man få korrekt separasjon til skipet - mellom 1,2 og 1,5 nm. Under 250 knop så er det ned med flaps og understell. På downwind trimmer man flyet til å være "on speed", i en Hornet er man "on speed" hvis man har en angle of attack på 8,1 grader. Samtidig skal man også gå ned til 600 fot. Nå er det over til LSO-ene (Landing Signal Officers), og det blir deres jobb å guide deg ned på dekk. Lyseffektene i DCS er fortsatt work in progress og mange har klaget over at det er vanskelig å se "ball-en" i FLOLS (Fresnel Lens Optical Landing System) når man lander på hangarskipene, så Eagle Dynamics har her lagt til en overlay som gjør den enklere å se. LSO-ene vil her gi meg beskjed om ting jeg må endre, det være seg om jeg er for høyt, lavt, for langt til den ene siden eller om jeg kommer inn for fort eller for sakte - hvis jeg er helt ute og kjører vi de be meg gå rundt. FLOLS-en viser her "ball-en" i midten, som er det man ønsker, men hvis man ser på ICLS-en i HUDen så ser man at jeg er litt høyt og litt til venstre. Det er mulig å bemanne LSO-stasjonen, så om man flyr multiplayer kan man her se på og guide de andre man flyr med. Hvis man ser på skjermen til LSO-en så ser man at jeg fortsatt ligger litt for langt til venstre. Men jeg kommer meg ned, dog lå jeg litt for høyt også over akterenden på skipet og tar en "four wire" - noe som ikke er bra. "One wire" og "four wire" er ikke bra, tar du den første kabelen er du nær ved å slå inn i akterenden på skipet, tar du den fjerde er du nær ved å gå i vannet på den andre siden. Den andre kabelen er godkjent, men det er den tredje man ønsker. Så her er det bare å fortsette å trene.
  19. 7 points
    Gir bengen og kjører tog jeg, tut og kjør 😂
  20. 7 points
    Syntes vi stenger emnet og helst fjerner det ...nok shit i lufta nå om dagan 😉
  21. 7 points
    Jeg har tatt meg friheten å finne frem rødblyanten: Kjære simmere,- vær så snill!! Jeg ønsker ikke å bremse på skrivelysten, men har sett meg lei på å ortografifeil og dårlig setningsoppbygging i mange innlegg i dette forum. Det heter for eksempel ikke ananas biter, men ananasbiter (eks. på ordelingsfeil). "Ennå" er tidsadverb, "enda" gradsadverb, for eksempel "ennå har flightsim plass til enda flere innlegg". "De" er subjektsform, "dem" objektsform. Har selv skrevet flere innlegg med ortografiske feil, så vi har alle et forberdingspotensial. Oppfordringen er å se igjennom egne innlegg med et kritisk språkblikk før man legger dem ut på nettet. Bare et lite sukk, som kan hende vil trigge sure reaksjoner…..so be it..... Etter komma skal det være mellomrom. Å er infinitivsmerke, ortografifeil er ikke et verb. Det du kaller orddelingsfeil heter særdelingsfeil. "forberdingspotensial" trenger en vask. Flere punktum etter hverandre er ikke gramatikalsk riktig. Du kritiserer med andre ord andre forummedlemmer for å gjøre de samme feilene som du gjør selv, du ser altså splinten i andres øyne, men ikke bjelken i ditt eget. Jeg er selv litt språknerd, men dette er første (og forhåpentlig siste gang) jeg kritiserer andres språklige feiltrinn. Happy flying, safe landings!
  22. 7 points
    Min karriere i RAF er i gang, og foreløpig har det gått min vei, men gjennomsnittsalderen tilsier at motstanden øker framover 😯. De fleste har vel allerede gjenkjent at simmen er IL2-Bodenplatte. Må si jeg er mektig imponert over underholdningsnivået og atmosfæren, og det er lenge siden jeg har hatt det så gøy med min flyinteresse. Flymodellene er fullt på høyde med det vi er vant med fra FSX / P3D, og det gjør det inspirerende vanskelig med luftkamper. Her er nok av flytyper å velge blant, og foretrekker man bare flyvning fra flyplass til flyplass, så er det selvsagt mulig å unngå å delta i krigen. Men det er først når man melder seg til tjeneste, at simmen våkner til liv, da havner man midt i et "inferno" av aktiviteter. Jeg har alltid hatt sansen for Tempesten, så jeg valgte meg en skvadron som var oppsatt med denne fabelaktige jageren, og for tiden er det mye eskorteflyvninger fra flybasen Volkel i Nederland.
  23. 6 points
    Modellen (som jeg mener var laget for FSX) fungerer helt fint i P3D versjon 5. P3D er nå oppdatert med SP2, og jeg kjører kun med True Sky tillegget aktivt. LN-SUF flyr her ut fra Stavanger
  24. 6 points
    Noen bilder fra gårsdagens tur med Arctic Tigers, ingen missions om dagen da det plutselig har blitt en del nye som vil være med, så da tar vi det litt pent og trener litt formasjoner og litt enkel "air to ground".
  25. 6 points
  26. 6 points
    Jeg trenger HELT klart mer trening på air refuel. Jeg brukte vel 30 minutter på to connects og fikk totalt sett ca. 2000lbs med fuel, eller 1000lbs per connect. Diverse morro fra flyturen, inkludert et litt mindre heldig Tomcat-spawn...
  27. 6 points
    En videosnutt med noen bilder fra første tur ...ENJOY 😋
  28. 6 points
    I går gjennomførte vi i Arctic Tigers et raid mot to Iranske ubåter i Shahid Bahonar havn sør-vest av Bandar Abbas i Iran.Etter det feilslåtte angrepet vårt på Kish International Airport hardde Iran styrket tilstedeværelsen sin i området, og truet med å stenge Hormuz-stredet. Nær halvparten av all olje som produseres går gjennom stredet, så å la Iran stenge det var ikke aktuelt. Etterretningskildene våre i CIA bekreftet at Iran nylig har mottatt to "nye" Kilo-klasse ubåter fra Russland, tanken var at disse skulle brukes til å eventuelt stenge stredet ved å angripe militære og sivile fartøy i området. Ubåtene ble sist observert i Shahid Bahonar havn, ca 10 nm sør-vest for Bandar Abbas International Airport, og overvåkningbildene bekreftet at de fortsatt lå til kai i går. Oppgaven vår ble derfor å senke de to ubåtene før de kunne skape trøbbel for allierte skip. Men vi fikk også nyss om at Iranerne hadde satt opp et kommandosenter på øya Qeshm for å holde øye med eventuelle utenlandske militære operasjoner i området. Vi var derfor nødt til å ta ut kommandosenteret før vi kunne angripe ubåtene, slik at de ikke kunne sende beskjed om at vi var på vei og ubåtene kunne stikke av. Planen var å bruke tre flights - BAT Flight, bestående av Sparkles og Steffen, skulle ta ut kommandosenteret og så sette opp en CAP for å stoppe eventuelle fiendtlige fly som måtte komme inn fra vest. STALLION Flight, bestående av Skanky, Hotshot (RIO) og Daniel skulle gjennomføre en fighter sweep over målområdet og fjerne eventuelle fiendtlige fly, og så sette opp en CAP over området. Og den siste flighten var Burpee og meg i DOG Flight, som skulle stå for å ta ut ubåtene. Noen dager før oppdraget ymtet Burpee frempå at han ønsket å fly Harrier, så vi bestemte oss for å kun bruke fly som kunne operere fra båter - noe som betydde at de fleste av oss endte opp med å fly noe vi ikke var veldig vant med. Et av overvåkningbildene som viser kommandosenteret. Det var plassert rett foran en moskè så her var det viktig med presisjon. Havna med ubåtene. DOG Flight - 2x AV-8b Harrier - opererte fra USS Tarawa. BAT, og halvparten av STALLION, opererte fra USS John C Stennis. Planen var at BAT Flight skulle bestå av to Hornets og STALLION Flight av to Tomcats, men da vi ikke fant noen RIO til Daniel endte vi opp med at han fløy F-16 fra ei av øyene i nærheten. BAT Flight klare for take off, bevæpnet med to GBU-31V og fem AIM-120C AMRAAM. Burpee og jeg i DOG Flight under start up på Tarawa, siden Harrieren har ganske "korte bein" ville vi vente lengst mulig med å ta av for å slippe å bruke fuel på å vente i lufta. Sparkles og Steffen kommer seg i lufta uten problemer og setter kursen mot Waypoint 1 hvor vi skal samles før vi "pusher" mot målet. Planen er at BAT og STALLION "pusher" omtrent samtidig slik at veien blir klar til vi i DOG kommer. Skanky og Hotshot får til slutt alignet INS-en i Tomcaten og kommer seg av gårde. Det betyr at Burpee og jeg endelig kan ta av og sette kursen mot Waypoint 1. Og Daniel kan ta av fra Sirri Island for å møte resten av STALLION Flight i lufta. BAT Flight er allerede på plass over Waypoint 1 og ligger og venter på resten. Med Daniel på plass på vingen til STALLION 11 kan vi begynne å "pushe" nordover mot målet. Bombene fra Sparkles og Steffen pulveriserer kommandosenteret og STALLION og DOG kan "pushe" videre nordover uten frykt for at ubåtene skal bli varslet og rekke å stikke av. Men angrepet går ikke upåaktet hen, DARKSTAR rapporterer nå to fiendtlige fly på vei mot oss. Men STALLION Flight reagerer raskt, Skanky og Hotshot i STALLION 11 fyrer av to Phoenix-missiler og Daniel i STALLION 12 fyrer av en AMRAAM. Sekunder senere er begge de to Iranske F-5ene historie. Nå er det vår tur, på vei inn mot målet oppdager vi fort at ubåtene er beskyttet av en MANPAD, og Burpee tar en direkte treff - men Harrieren er tøff og bare rister det av seg. Men nå skjer ting fort, mens Burpee og jeg angriper ubåtene roper DARKSTAR ut nye kontakter på vei inn fra vest - heldigvis er BAT Flight på plass på sin CAP og avskjærer dem før de utgjør noen trussel. BAT avfyrer til sammen tre AMRAAMs, som alle treffer målene sine og Iran blir to F-4 fattigere. I mellomtiden har Skanky og Hotshot i STALLION 11 oppdaget to fiendtlige helikoptre i målområdet og stuper ned for å ta dem. Det første skyter de ned så fort at jeg ikke rekker å ta bilde av det, men det andre skulle vise seg å være litt mer trøblete. Mens STALLION leker med helikoptrene har jeg endelig fått ett av Maverick-missilene mine til å låse seg på en av ubåtene. IR-signaturen fra ubåtene mot havet rundt viste seg å skape problemer for missilet, så vi brukte altfor mye tid, og dyrebar fuel før vi fikk gjennomført angrepet. Men missilet treffer målet sitt og den første ubåten blir satt i brann. Jeg kan også legge til at det andre missilet slet med å låse på den andre ubåten og gikk i vannet ved siden av den. STALLION 11 gjør et nytt forsøk på å skyte ned helikopteret, men Sidewinderen bommer. Burpee kommer inn og slipper bombene sine, dessverre treffer bare den ene og den gjør ikke nok skade til å senke ubåten. Burpee gjør et siste pass med rockets, men det gjør ikke annet enn å ta livet av noen uskyldige fisker. DOG Flight vender snuta hjemover, men STALLION 11 gjør nok et forsøk på å skyte ned helikopteret. De scorer et par treff med kanoen, men ser seg til slutt nødt til å bruke en AIM-7 Sparrow for å få tatt det ned. "ALL FLIGHTS RTB". Mens STALLION og DOG setter kursen hjemover er BAT oppe ved tankeren og får litt påfyll så de skal rekke tilbake til skipet. BAT Flight er de første til å returnere til skipet. Vi i DOG derimot endte opp med å bruke mer fuel enn planlagt og måtte divert'e til Sirri Island, hvor Daniel også fløy fra. Med STALLION 11 tilbake på skipet var vi igjen fulltallige og kunne erklære oppdraget for vellykket.
  29. 6 points
    God idè, her er mitt bidrag i øyeblikket.
  30. 6 points
  31. 6 points
    Også en gammel kjenning til slutt:
  32. 6 points
    Jeg har vært så heldig å få noen baksetetimer i en av de "norske" T-6 i forbindelse med flyshow i Bodø, så det er ikke rart at jeg har et spesielt forhold til nettopp denne legendariske flytypen. Stor var derfor begeistringen da A2A ga ut sin Accu-Sim T-6 Texan. Denne modellen har hele tiden blitt oppdatert til nyeste utgave av P3D , så det er en av de flyene som har stått fremst i hangaren. Like artig hver gang, når jeg husker tilbake til mine bakseteturer, og tar en flight i simulatoren .
  33. 6 points
    Lukter oppdatering ja, fra Prepar3d v4. IKke heelt nytt som de LM skryter av. De har fått på plass volumetriske skyer via 3dje part, men avanserte værsystemer +++ som i FS2020 er tydeligvis ikke der. Alt P3D v5 kommer med, har de fleste av oss fra før, + bedre via addons. Da mener jeg bakketexturer feks, (som ser like ille ut i nye v5 som før). Forbedret mesh , som vi har fra før via addon, landclass osv. Default flyplasser ser ikke nevneverdig bedre ut enn fra v4, selv om de mener det selv. 😅 Vannet i v5 ser ikke bra ut, ikke i nærheten av FS2020 engang. + Annen simulering av atmosfære som helhet mangler tydeligvis enda. Smog, fuktighet, ising, avanserte skymodeller ol. Ikke så imponert som man skulle håpe på... Alt i alt lyser fremdeles den gamle FSX grafikkmotoren igjennom helt tydelig, men oppdatert til DX12, noe som egentlig ikke betyr noe som helst. Dvs. Skal man få denne til å skinne rimelig bra, må det igjen bøttevis med addons og mye penger ut for å få det så bra som P3D v4 er nå. Dette er en vei jeg venter med iallefall, P3D er ut for denne gang, venter heller lett på FS2020 lanseringen.
  34. 6 points
    Hytta i denne anledningen er selvsagt hangaren, og den inneholder mye artig. Det har en tendens til å hope seg opp med nye modeller fremst foran hangarporten, så mange godbiter blir stående i skyggen lenger inn. En av disse er Canberra PR-9, Photo Rec, fra Just Flight. Ei stund siden den var en varm nyhet i FS-verdenen, men den tåler fremdeles sammenligning med det beste der ute. Ikke for å sloss med fightere, eller drive presisjonsbombing, men rett å slett nyte en hyggelig flytur hvor det oser av 50-tallshistorie og utallige flysystemer man knapt har hørt om . Savner ikke lange skiturer så lenge man har tilgjengelig sånne godbiter. God Påske
  35. 6 points
    bare for å sjekke været. 25 knots fra vest. Landingen ble ikke en av mine beste.... For øvrig artig å se LN-MTP i Værnes sceneryet fra Aerosoft, har mange timer med den i RL Flyet er Piper Comanche fra A2A.
  36. 6 points
    Jeg har savnet Supercub'en i P3D. Stor var derfor gleden da den gamle FS Addon SupercubX lot seg kjøre uten problemer i P3D 4.5. Den bærer jo preg av å være noen år gammel. Men jeg forsøker nå å få tak i paintkit'et for å oppgradere teksturene noe.
  37. 6 points
    Hei! Sjeldenhet fra meg, men som virkelig ga mersmak var en liten low and slow session etter en dag tilbragt med reinstallering av sim og PC. To bilder fra Bergen som viser dagens arbeid, fornøyd med resultatet Settings skrudd mange hakk over det vanlige som er med store fly, men den gamle traveren leverer fortsatt varene og viser seg fra en god side nok en gang.
  38. 6 points
    Kjøpte JF sin F-27 Friendship, og malte denne opp i Braathens sine farger
  39. 6 points
    God dag Captain`s, håper alle er friske og holder seg hjemme foran simmen! Her får i hvert fall simmen kjørt seg for tida... Her er noen shots fra en krevende landing 🤪. Flyet er fra A2A og sceneryet fra LLHcreations.
  40. 6 points
    Her er det i alle tilfelle ikke ønskelig at vi går hverandre så grundig i sømmene for at ikke proper skriftlig norsk skal være til hinder for å delta i samfunnet rundt hobbyen vår. Prøv å bit i deg irritasjonen og hopp over en post om kvaliteten ikke lever opp til din standard. Du har riktignok uttalt deg generelt, som er fint, og du må få mene hva du vil, men du har vært med i dette geamet lenge nok til at du vet at her får vi poster fra folk i aldersspennet 12-82 som alle er ivrige simmere som enten ønsker å dele noe eller ønsker råd om annet, uansett status, sykdommer eller andre vansker. Hold fokus på innholdet, ikke måten det formidles på.
  41. 6 points
    Woow! For en ære! Jeg ble nettopp akseptert inn i tech alpha 2 for FS2020. Jeg gleder meg som en 3 åring te åpning av julepakkene! 😍😍
  42. 6 points
    Dette er hva P3D4 handler om, stadig nye overraskelser som beriker sim-hverdagen . Og det er MYE å velge blant. For min del gjelder det spennende flymodeller, og nyttårsrakettene hadde knapt landet, da SimWorks slapp sin nyeste juvèl, T-37B Tweet. Denne snertne, lille krabaten, har vært med å utdanne norske militær-piloter i flere tiår, og har vært et populært fly i like lang tid. Og nå spørs det om ikke populariteten sprer seg til FS-verdenen også. I hvertfall er det flere som lar seg begeistre, og jeg er definitivt blant disse. En gjennomarbeidet flott modell, kvaliteter i både lyd og flyfeeling, og simulerte systemer for enhver smak. Faktisk er det allerede piloter med flytimer på Tweet`n , som roser modellen for presis realisme. FS2020 nærmer seg, men P3D4 lever i beste velgående. Godt Nytt År
  43. 6 points
    Avslutter dette året med noen bilder i filmformat Testet ut litt innstillinger og skyggeeffekter sammen med nye NGXu fra PMDG og begynner å bli fornøyd med flyt Div bilder på slutten av året.mp4
  44. 6 points
    Passerer Jessheim Øyern, Festsund i sikte Passerer over Lillestrøm, endelig kan jeg se alle husene jeg laget slik de er ment å se ut i X-Plane, alt på sin plass.....og den nye ENKJ (endeløs WIP) Ekebergsletta i sikte Passerer Lamberseter med Malmøya og Ulvøya under Svinger over Bygdøy Skøyen i retning Holmenkollen og Bogstadvannet med Ullern like under Frogner, Akerbrygge og Filipstad med slottet og operahuset Passerer Ullevoll og Frognerparken med utsikt mot Nesoddtangen Takk for titten
  45. 6 points
    Nærmere bestemt T-38 A ADV PBR. Et av de fineste flyene som er designet, og som de fleste norske jagerpilotene har vært innom under sin utdannelse. Både i Starfighter-perioden og fremdeles i dag ! MILVIZ er blitt en av mine favoritter i utvikling av gode modeller til P3D4, og T-38A har vært trofast følgesvenn i mine hangarer, helt sideen FSX. MILVIZ har også laget en T-38C med moderne instrumentering, men jeg er såpass gammel at jeg foretrekker den originale T-38. Behøver neppe å si så mye om flyegenskaper, texturer og lydkvalitet, bedre får man ikke til P3D4 .
  46. 5 points
    Søndagskvelder er mission-tid for oss i Arctic Tigers, så her er noen snapshots fra i kveld. Jeg var først på tankeren og la meg litt ut av veien da jeg var ferdig, fra venstre mot høyre sees Skanky og Hotshot i hver sin F-14 og Steffen og Sparkles i F/A-18.
  47. 5 points
    Jepp, vi fikk en fin tur i dag tidlig. Fløy rett over til Øland, så sørover til Karlskrona. Fulgte så kysten nedover mot Ystad (så ingenting til Wallander). Så vestover og raka vegen mot Kastrup. Fikk først klarering 22R, men i siste liten 22L, som jeg hadde bedt om. Strålende flyvær, bortsett fra litt skyer over området Karlskrona-Ystad. Flott innflyvning, og en knirkefri tur. Sikkert fordi det var madammen som fløy (upåklagelig).😃
  48. 5 points
    Kveld i stua! Deler litt flere bilder i denne mørketida.... Artig tur med Dashen i supert drittvær, og med flotte freeware scenerys😀
  49. 5 points
    Hei. Holder på med noe jeg ikke har greie på, men hopper i det allikevel. 😎 For å si det sånn, er det noe interresse for litt nostalgi/retro til PMDG NGXu sin 737-700? Lufter den jeg har så langt, hadde vøri greit med noen tilbake meldinger om dette... 👇 Mvh Stein-Ove
  50. 5 points
    Skal det spares så skal det spares
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...