Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng siden 02. feb. 2023 i alle områder

  1. Ting begynner å se virkelig snasne ut
    7 points
  2. Hvorfor kjøpe når denne versjonen fra Kjetil her på forumet er meget bra https://flightsim.to/file/1946/enbr-bergen-airport-flesland Den kjøpe versjonen er ikke bra (enda)
    7 points
  3. Ny oppdatering av Spit`n , ny testflyvning på Duxford. Har vært innom flere ganger i det siste, og det er tydelig at mange warbird-entusiaster holder et øye med flyplassen, for man skal ikke vente lenge før det dukker opp likesinnede . Dessverre er det ikke alle som har samme utvalg flymodeller, så noen ganger er det mye rart i lufta. Men i dag ankom det flere spitfire, en P-38 og til sist en Hellcat, og sistnevnte slo lenge følge både i lufta og på bakken. Veldig hyggelig at det begynner å bli et "miljø" på legendariske Duxford
    5 points
  4. https://forum.inibuilds.com/topic/18265-welcome-to-the-typhoon-introducing-the-inibuilds-bf108-taifun-for-microsoft-flight-simulator/
    3 points
  5. Jeg vet ikke om folk vil ha fortsettelsen, men her kommer uansett enden på visa om arbeidsdagen i Pilatusen 😁 Etter en kjapp turnaround i London, Biggin Hill med 3 prominente dresskledde og middagsbrisne herremenn lastet baki flyet spant vi i gang vispen i snuta og ba om klarering til Warszawa. Det har rukket å bli mørkt i mellomtiden, og det er en svært dårlig opplyst oppstillingsplass her Mørkt Her må det da mangle noen lys? Uansett så takser vi til bane 03 for avgang. Det er mye altitude restrictions på vei ut fra London, men vi håper å slippe billigere unna. JEDI 331 Line up and wait runway 03. Og like kjapt som vi linet opp var vi i lufta (VR på ca. 75 knop!) Vi kom oss (ganske sakte) opp på FL280 og motvind var igjen et faktum, men denne gang på en flyvning på ca. 800 nm. Det skulle bli en lang kveld Kveldsstemning. Godt på vei ned mot Warszawa EPWA på STAR vi BIMPA. PC12 kan holde kanskje gode hastigheter på vei ned, så å fly på STAR mellom de store gutta går veldig greit. Vi klareres til ILS for bane 33. Mye dis nedover Wisła. Men det klarnet opp nok til at jeg tilogmed klarte å se den gamle blokka jeg bodde i på høyre hånd ut av vinduet Fully established, men holder oss litt høyere på farten så lenge som mulig. Lysene baki er skrudd av for lengst, og herremennene har sovnet tungt. Vi hadde allerede avklart med de at vi fikk takse rett til hangaren vår for så å skysse de til VIP/GA-terminalen med bil for å spare litt tid så sent på kvelden. Warszawahattan i bakgrunnen. Overraskende myk touchdown også. Kanskje jeg begynner å få teken på flyet? Ingen avreisende trafikk, så vi fikk takse rett over på 29 som krysser 33 og takse mot hangaren vår. Vel parkert, 14 timer etter vi reiste. Dessverre hadde det blitt litt krøll i scenery.ini fila mi, så det var noen autogen-bygninger plassert som kladder oppå den fine hangaren vår, så den blir ikke vist Dett var dett!
    3 points
  6. God kveld. Utviklingen fortsetter her. I grove trekk så har jeg korrigert litt på taxebaner ved terminalen, lagt til flere stands, laget custom bakke-merking for nummerering av stands + div annet merking på asfalten, fått på plass fuel-siloene ved sjøflyhavna. Har også gjort mye forbedringer på 3D modellene samt tatt en skikkelig runde med dynamitt og gravemaskin rundt omkring hele flyplassen. Har både glidebane og localizer på 06 og 24 med denne versjonen, dersom noen skulle hatt problemer med forrige Tilgjengelig her ENFB - Fornebu Airport » Microsoft Flight Simulator
    3 points
  7. Se denn før du bestemmer deg:
    2 points
  8. Widerøe brukte to av dem til fotografering i 1952-53, overtatt etter tyskerne.
    2 points
  9. 😁 herlig, ja det er et historisk sus over Duxford, og det er mye fantastisk, det som er under utvikling i MSFS. Ikke bare for oss warbird-entusiaster, men for alle som liker å dyrke sin flyinteresse gjennom FS-miljøet. Det er jo bare å starte opp simmen, og som i "virkeligheten" fly sammen med likesinnende, enten med passasjerfly og liknende på travle flyplasser, veteranfly, småfly eller heftige warbirds , og rettåslett bare ha det gøy 🤩
    2 points
  10. En fin serie Ernst. Som det ble ROPT over mic`en.... Ready for battle,! Hell let's take them.
    2 points
  11. 1.3.1 er ute nå, blir bare bedre og bedre 😍
    2 points
  12. Reutsjekk på Twin Otter. Utføres ved landingsrunder i Resolute Bay CYBR langt nord i Canada. -37 grader og første gang jeg har sett "ice crystals" på metar. XP11.
    2 points
  13. Det blir opplasting for siste sjekk på Fredag. Går alt på skinner så har vi release en gang neste uke:) Noen tilbakemeldinger fra betatesting: - En god del bygninger som hadde mistet bakkekontakten da jeg fikset på terraforming - Diverse footprints og broer som burde fjernes fra satelittfoto - Passasjerer som var delvis sunket igjennom gulvet - Diverse jetways som kuttet gjennom flykroppen når de prøver å docke, eller ikke klarer å docke i det hele tatt 🙄 - En stor en: Store firkanter på flyplassen som ikke ville vise snø og gress. Brukte en del tid på å finne ut akuratt hvorfor dette skjedde, trodde kanskje det var noe med den seneste "snøryddings"-patchen Også småplukk, for å vise hvor pirkete enkelte av testerne kan være: - Takskiltet som viser veien mot gate C5-C9 var feilmarkert, C7-C9 - Skiltet på en restaurant inne i pir nord hadde speilvendt logo - En del av testerne som ikke har lest test-notater og rapporterer ting jeg allerede har sagt ikke er implentert enda, eller skal fikses
    1 point
  14. Oppdateringen er ute nå..
    1 point
  15. SK66 på vei til Østersund fra Stockholm med buken full av ski.
    1 point
  16. We fixed the SID/STAR database issue that appeared at #ENTC Tromsø Airport after the last MSFS update. The update will be available soon. 🇳🇴 Thank you for waiting patiently🫡 De har tydeligvis redigert den fra og "laster den opp nå" til will be available soon….
    1 point
  17. Denne gleder jeg meg til🥲
    1 point
  18. Nå fikk alle som er medlemmer av MM på discord at de holder på å laste inn oppdateringen av ENTC som inkluderer NAV Fix 👍👏 er vel tilgjengelig straks.
    1 point
  19. Hei var i kontakt med MM simulations etter siste oppdatering av ENTC, da hadde alle sid/stars blitt borte og de andre du beskriver, de har lokalisert problemet og vill komme snarlig led ny oppdatering 👍
    1 point
  20. Enig, denne Spit`n er blitt veldig bra, og langt fra "uovervinnelig" for nybegynnere. Bare å hive seg med, bli warbird-entusiast og kjenn på ekte flyfeeling 🤩
    1 point
  21. Da har jeg endelig fått motion sim'en i hus! Endte opp med DOF Reality. Kun 2 degrees of freedom for øyeblikket, roll og pitch, men disse er såpass modulære så det kan lett oppgraderes. Veldig DIY for øyeblikket. Ikke den peneste look'en i verden, men prøver å få funksjonaliteten på plass først. Så langt har jeg fått testet den litt med forskjellige konfigurasjoner. Følelsen den gir kombinert med VR er fantastisk! Dog, kreves endel tweaking i Sim Racing Studio for å føles riktig. Her en en video hvor jeg tested simmen i litt dårlig vær. Ble fort litt skummelt, men det fikk definitivt øynene mine opp for at jeg må fly mindre reckless fremover. Skranglingen som høres er ikke fra simmen, men fra midlertidige objekter jeg festet for å teste balanse. De hadde noen løse skruer.
    1 point
  22. Hadde samme problem. Selv med strøm til huben ga det samme problemet du beskriver. Best å ikke bruke. Vurderer selv å kjøpe en pci express usb socket. Alt er mye tryggere når man kjører usb direkte i hovedkortet. Problemet med å bruke en hub er at du plugger flere enheter som i praksis går i den samme usb porten. Det funker greit for lette ting som mus, tastatur, webcam etc, men for mer heavy stuff som en motion simulator,kan det oppstå problemer.
    1 point
  23. Fram fra den gullalderen finner man av og til utrolig skjarmerende fly som aldri egentlig har krysset interessefeltet tidligere. Thunderchief'en er et sånt fly, som gjerne kom i skyggen av Phantomen og MiG-21 når den kalde krigen, og spesielt Vietnam-krigen kommer i fokus. Fikk mine første tokt med ''Thud'n'' her om dagen, og siden har det blitt noen halsprekkende timer i høy fart og lav høyde, gjerne lastet ekstremt tungt, da den kan ta imponerende mye last på de relativt små vingene. Kort oppsummert et fly å bli glad i, som jeg regner med blir en favoritt personelig i tiden som kommer.
    1 point
  24. Ikke jeg som flyr her, men denne videoen gir et greit inntrykk av opplevelsen med «Thud’n».
    1 point
  25. Her kan du sjekke: https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/
    1 point
  26. planlagt lansert 1 års dagen. Ser ut til være hva man forventer til den prisklassen https://fsnews.eu/inibuilds-announce-antonov-an-225-for-msfs/ 1t 10 min ca https://www.twitch.tv/videos/1725146227
    1 point
  27. Helt normalt at de dukker opp i content manager og at du ikke får innstallert de der men de vises sceneryene er aktive så ikke bry det med det ...hvorfor det blir sånn der vet jeg ikke, men opplevd det selv siden fs2020 begynte innstallert Sikkert bare en bagatell disse scenery gutta våre ikke har fått med seg ...men de virker nå gull her i huset så bryr meg ikke
    1 point
  28. Har du lagt de riktig inn i community mappa? Fungerer med en gang de er lagt til i den mappen her.
    1 point
  29. Turen fortsetter. Etter å ha inntatt en schnitzel i Sankt Anton skulle vi videre. Noen prominente herrer måtte hjem fra London samme kveld, så vi fikk beskjed om å komme oss dit så snart som mulig. Grunnet lite fuel å få tak i til vår turboprop i Sankt Anton bestemte vi oss for å fly ut av fjellene og tanke opp i Salzburg. Vinden har ikke løyet i det hele tatt, så det kan virke som det vil bli en like brutal avgang som ankomst. Vi takser ut til bane 31 for avgang. Vi tar av VFR og joiner en utflyvning litt lenger ute i dalen. Klareringer inntas etter vi har fått radiodekning på vei opp. Vi roterer ved ca. 70 knop, og blir fillerista fra første stund. Styrmannen har lagt seg i en stol bak, siden vi ikke har pax så flyr jeg single pilot. Følger utflyvningen, men planen er å brekke av å sette kursen direkte mot Salzburg så snart vi er klar av fjellene for å spare litt tid. Etter å ha vært oppe å snust så vidt på FL110 peker vi nesa nedover og planlegger for en RNP-innflyvning med visuell sirkling til bane 33. Vinden er minst like ille her som i Sankt Anton, så det skal bli interessant! Her skimtes Salzburg. Det ble nok en gang lite bilder, og ingen bilder av sirklingen pga helt sinnsyke vinder og lite fly, men det gikk noenlunde greit. Jeg trenger dog litt mer trening med flyet i crosswind Short final. Parkert og nedstengt. Nå venter litt fuel før vi setter kursen mot Biggin Hill.
    1 point
  30. Foreløpig er det ca 10 stk som har lastet ned og begynt testing. Har fått 2 tilbakemeldinger, og det er bare småplukk: Ting som flyter litt i lufta og må høydejusteres, bygninger som mangler osv. Performance er super!
    1 point
  31. https://www.youtube.com/@PilotBlogDenys/videos
    1 point
  32. Dette kan skyldes det faktum at content kjøpt gjennom marketplace er kryptert og dermed ikke kan manipuleres på samme måte som content fra andre tilbydere. Har erfart dette i andre sammenhenger hvor f.eks andre tredje part addons ikke kan se content fra marketplace. Dette har medført at jeg konsekvent ikke lenger handler noe på marketplace, men heller kjøper alt direkte hos produsent eller andre formidlere. Mistenker at filen Robert henviser til fra flightsim.to funker for han fordi han har Gaya sitt ENCN scenery kjøpt gjennom Orbx, mens det ikke funker hos deg fordi marketplace innholdet er kryptert eller har en eller annen form for drm....
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...