Jump to content

Svein-Frode

Members
  • Content Count

    1,404
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Svein-Frode last won the day on February 23 2018

Svein-Frode had the most liked content!

Community Reputation

14 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, det kan nok føles relativt utakknemlig å være utvikler, men det er vel slik på omtrent alle andre områder også. Gi noen lillefingeren og de tar hele hånda. Det er biologi og lite man kan gjøre med det. Så lenge man selv blir fornøyd med jobben man gjør så får det være belønning nok. En god måte å ødelegge en hobby på er å gjøre yrke av den.
  2. Jeg har lagt simmingen på hylla. Jeg er fanget i hamsterhjulet og blir vel ikke å ta opp igjen hobbyen før jeg blir pensjonist, men følger med dere av og til for å se på alle de flotte screenshotsene. Men Bodø er i vinden for tiden. Har sittet på trappa og fått nydelige bilder av Typhoon, Tornado og Super Hornet de siste dagene. Må jo bare nyte synet mens man kan. Nedleggelsen nærmer seg med stormskritt
  3. Flott historie Are! Glad jeg har sluppet en slik erfaring
  4. https://www.dn.no/DNtv/video/2018/02/19/1225/fly-fra-tokyo-til-paris-for-fem-hundre-kroner
  5. Bra tips og håper noen blir hjulpet! Har selv gitt opp disse og sente 4 stykk i søppla i vår. Venter nå spent på Honeycomb sin TQ og håper denne innfrir forventningene.
  6. Få tacoen på tallerken og sett dere til rette. Gullrekka er i gang:
  7. Dead Stick kommer til å bli knall! http://deadsticksimulator.com/
  8. Ser ikke spesielt imponerende ut - mer som en "tullesimulator" som f.eks. Aerofly og X-Plane for iPad...
  9. Når jeg er betalende kunde liker jeg lite at man opererer med små marginer - eller at jeg må inni et fly som lukter oppkast. Enhver kaptein bør tenke seg om to ganger før han tar risiko med en kabin full av gisler. Widerøe har flere stygge ulykker i dårlig vær på sin CV, og nylig fikk de eksponert en svært stygg sak under innflyging til Svolvær. Ingen er ufeilbarlig, og når marginene er små kan det være like greit og avlyse - eller finne alternativ flystripe. Lander ofte på TRD og har hatt mine mest grufulle landinger der. I forrige uke var det ille, men ikke så grusomt som en skikkelig kræsjlanding med en MD-81 på 90-tallet. Da ble flyplassen stengt rett etterpå og flyet satt på bakken for inspeksjon. Vindkastene under approach inn fjorden var så heftige at bagasjehyllene åpnet seg og håndbagasje fløy veggimellom... Men for all del, de som liker å legge sin skjebne i andre hender må gjerne gjøre det. Jeg er bare av den oppfatning av at en pilot er også et menneske - det fins de som gjør gode vurderinger og de fins de som gjør dårlige. Ingen selskapslogo, sertifikat eller stripe på uniformen er en garanti for at man har med en god pilot å gjøre.
  10. De fleste menneskelige feil skjer i dårlig vær... Da blir marginene små. INGEN pilot kan forutse plutselige vindkast og i landingsfasen er man sårbar.
  11. Vanvittig... Synes flyselskapene pusher grensene alt for ofte. De må gjerne mene det er trygt, men når det rister så jævlig at man ikke kan lese en avis eller drikke kaffe, da bør man heller utsette flighten til været blir bedre. Har hatt noen halsbrekkende turer i det siste...
  12. Tja, som en omtrentlig tommelfingerregel så er Q400 dobbelt så lang, dobbelt så tung og dobbelt så kraftig (motorer) som en 100-serie. Det gir dimensjoner på haleparti og vinger, som igjen gir andre krav og behov til flaps, spoilers, hydraulikk, bremser osv.
  13. Edit:tror jeg fant et svar her:https://community.infinite-flight.com/t/the-dash-8-its-unique-spoiler-system-neat-video/31503 Så det flyet de kikket på manglet en flight/taxi switch? Tror ikke du skal trekke så mange paralleller til en Q400. 100-serien tilpasset kortbaner skiller seg godt ut på en del områder.
  14. Godt jobba Geir! Takk for innsatsen.
×
×
  • Create New...