Gå til innhold

Mads

Members
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    6

Mads vant sist dagen den 4. oktober

Mads hadde det mest likte innholdet!

Nylige profilbesøk

624 profilvisninger

Mads's Achievements

69

Nettsamfunnsomdømme

  1. Forøvrig et spørsmål som jeg kanskje burde vite svaret på, meneeen.. er SimUpdatene til MSFS de forskjellige world-pakkene? Nordic? USA etc? Merket redusering i ytelse da jeg la inn England-pakka..
  2. Veldig enkelt forklart ovenfor, men vær også obs på forskjellen mellom DA(H) og MDA(H). DA(H) er høyden du skal velge enten å lande eller go-around i en precision approach. MDA er høyden du ikke kan descende under, men du kan fortsette på MDA-høyden til du når Missed Approach Point (MAP) i en non-precision approach. Som i dette eksemplet er LOC (GS out).
  3. Ja, det er korrekt! På mange kart står det også forskjellige minima for klasse A, B, C aircraft, som på høyre under "Circle-to-land". Da er minstrehøyden forskjellig utifra flyets hastighet i approach. Det står også et tall i parentes, i dette eksempelet, DA(H) 305' (284'), 305' viser til høyde over havet (altitude), mens det 284' står for height (over threshold)
  4. Benytter Navigraph Jeppesenkart? I såfall, sjekk ut denne: https://www.boldmethod.com/blog/lists/2018/10/how-to-brief-a-jeppesen-approach-chart-in-11-steps/ Forklarer litt hvordan man leser jeppesen charts!
  5. LEG 5: EHGG(GRONINGEN)-EBOS(OSTEND-BRUGES) Mørkt. Klar for å fly 5.etappe av jorden-rundt. Endelig kan man innta Belgia og posisjonere seg for turen over til de britiske øyer ved neste flygning. Veien videre blir spennende ettersom man skal nord over de britiske øyer mot Færøyne. Man flyr hvertfall vestover og får lysere tider i møte! FL80 Stjerneklart og mørkt. Joiner DENUT5A ILS26. Hjelper på mørkesyken at det er mye lys rundt Antwerpen Etablert, men man kan jo ikke la autopiloten gjøre alt?! Final. VELKOMMEN TIL DEN BELGISKE KYST
  6. Er dette modellen du har? https://secure.simmarket.com/msk-saab-mfi-17_pac-mushshak-(the-proficient)-fsx.phtml Isåfall blir spørsmålet, er det fargene i cockpit som ønskes å endres, eller vil du endre på instrumentering? Å endre instrumentering er ikke alltid lett, men noen ganger er det muligheter for å skifte ut gauges i de forskjellie cockpitene. Har du et eksempelbilde fra det du benytter i simulatoren og hvordan du har lyst til at det skal se ut?
  7. Åja. Men nå var det snakk omPMDG 737 til MSFS, og siden ZIBO er for X-Plane så forstod jeg ikke sammenhengen
  8. LEG 3: EDXW(SYLT)-EHGG(GRONINGEN) En regnfull kveld på nord-vestkysten av Tyskland. Maginalt vær ved takeoff og climb Lå lenge på FL80 sørvest mot den nederlandske kysten i solid IMC. Requestet climb til FL100 i håp om å komme over det. Ser ut som det var lurt, sett bort i fra intens headwind på 50kt Flott lys i solnedgangen Går sakte fremover når GS ikke er langt over 70 knop.. Inbound HECTI og ILS23. Airport in sight! Etablert på localizer 23. GP er straks der! VELKOMMEN TIL GRONINGEN
  9. Kveldens LEG går i solid IMC fra climbout. Følg med om du vil her: https://map.vatsim.net/?uid=6f73ec4bc25acbeca7437e08bcb8d5e1 Et knippe bilder kommer seinere!
  10. Hørtes veldig spesielt ut, men.. ?
  11. Dette kan bli meget meget bra! https://news.flightsim.to/pmdg-shares-previews-of-their-b737/
  12. Det ER Ski, og det stemmer jo at den kirken ikke skal være katedral!
  13. LEG 3: EKBI(BILLUND)-EDWI(WILHELMSHAVEN), DIVERT TO EDXW(SYLT) Tomt, kaldt fly. Klarert til Wilhelmshaven. Flight plan er laget og da er man klar for å taxe. Holding short runway 09, ready for depature Climb out. Tetter seg til fremover. Her er det bare å gjøre seg klar til litt slalom-flyging. Nexrad viser været som kommer inn fra vest. Her må man lage seg en plan B. Ikke helt overbevist over lyneffektene i MSFS2020, men det var til stor hjelp for å unngå de verste skyene. Ser ut som det tetter seg på både destinasjon og alternate. For å være sikker velger vi å komme oss på bakken før som siden. En divert til EDXW på en øy utenfor nordvest-Tyskland. Veldig behjelpsom Bremen Radar som gav meg RNP14 med en liten snarvei. Etablert inbound. Autopiloten jobber godt og legger opp mot vinden. Fint med litt sidevind, det er god trening!
  14. LEG 2: EKYT(ÅLBORG)-EKBI(BILLUND) Deptature 26R fra Ålborg. Klarert direkte fra deptature til IAF ODNEV RNAV27 Flatt over Danmark. Klarert descent og klarert RNAV27 Landing 27 EKBI. Skal man ta seg en tur på Legoland? Velkommen til Billund!
×
×
  • Opprett ny...