Jump to content

Arild Oldervoll

Members
  • Content Count

    3,585
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Arild Oldervoll

  • Birthday 10/11/1986
  1. Og leser du artikkelen det linkes til ser du i første linje at de skal kjøpe et fly nummer 2 som skal settes inn på denne ruten.
  2. Og da ser det dessverre ut til at personen som ble sendt til St. Olavs nå døde av skadene han pådro seg.
  3. Man bør jo følge med på safety demonstrasjonen av samme grunn som at pilotene går gjennom nødprosedyrer før hver flight. Pilotene har jo trent masse på det, så de vet jo hva de skal gjøre om det skjer, men når man får en repetisjon rett før man eventuelt får bruk for det så vil prosedyren fungere mye bedre. Som passasjer får man jo ikke trent så mye på å sette på masken, trekke den til seg for å starte oksygenproduksjonen, evakuere osv. Derfor er det enda viktigere at man kan nødprosedyrene i hodet og at de er friskt i minne ved å ta en repetisjon like før flighten begynner. Jeg kan jo briefen mer eller mindre utenatt, men jeg gir kabinpersonalet full oppmerksomhet under hver brief uansett.
  4. Da løste problemet seg for Torstein også ved bruk av denne fixen. Bare lagre den filen som sb3.reg og kjør den en gang
  5. Det er medlemmer i Bergen Flysimulatorklubb som har 737 NG cockpit/simulator-prosjekter på gang i ulik skala, ta kontakt for mer info (og meld deg inn )
  6. Når jeg fløy ut fra Lawrenceville, GA (KLZU) så var det en marshaller der som likte å ta en dans når han vinket oss inn og ut, var alltid artig det :grin:
  7. Og da har NEIA slått seg konkurs, og har følgende melding til nåværende elever: Det er synd at det har gått slik som det nå har gått, men det har vel vært klart en stund at det har vært lite sannsynlig at skolen overlevde. Spesielt synd for de elevene som nå er i USA eller holder på å gjøre ferdig utdanningen i Norge
  8. Gratulerer så mye! Virkelig imponerendes innsats
  9. Veldig vanlig å få "ground point something" i USA, siden de fleste ground-frekvensene i USA er 121.XX, dersom ground-frekvensen på en flyplass IKKE er 121.XX så får man normalt hele frekvensen, eller i vertfall de viktige (f.eks "one niner point eight"
  10. Geir har jo mange seilflyfilmer med litt lavtflyging i på www.youtube.com/seilfly/, blant andre denne: [video:youtube]PBMzsNgkC3E
  11. Tror ikke Norwegian nekter å lande for å tøffe seg, det er klart at de taper penger både på kort og lang sikt ved å gjøre det, men Norwegian flyr med -800 mens SAS sender mindre fugler som ikke trenger like lang rullebane. Og når det da er dårlige bremseforhold blir det for dårlig for -800. Det er svært lite synsing med i avgjørelsen, det meste er det tabeller for, og enten er forholdene gode nok og de flyr eller så er de ikke gode nok og de flyr ikke.
  12. Synes du gjorde en kjempebra jobb i dag, var overraskende mye trafikk på flesland og du taklet det veldig bra og jeg hadde det i vertfall veldig gøy, så jeg håper jeg rekker å være med på søndag, men tviler dessverre på det.
  13. Joda, er klar over at det vil ha en innvirkning på FPS at jeg er på VATSIM, men som sagt så opplever jeg et stort drop selv om jeg ikke er koblet opp til VATSIM så lenge jeg kjører en av klientene, og det ser ikke ut som PCen kveles.
  14. Heisann, jeg har et problem som ser ut til å være like ille både med Squawkbox og FSInn, nemlig at de stjeler nesten all FPSen når de kjører, uavhengig av om jeg er tilkoblet VATSIM eller har et av programmene i gang mens jeg er offline. Jeg kjører FS9.1 og har FPSen låst til 20, noe PCen klarer å holde greit i alle situasjoner ellers, men i det SB eller FSInn startes står FPSen og hopper mellom 4 og ca 14 (kun de 2 verdiene, men øvre varierer noe). Verken RAM eller noen av CPU-kjernene kjører på max, og jeg har prøvd å skru ned på grafikken uten at det gav noen som helst endring
×
×
  • Create New...