Gå til innhold

Vidar Martinsen

Members
  • Innholdsteller

    1 328
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Vidar Martinsen

  • Bursdag 26. sep. 1976

Vidar Martinsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Utrolig nok er det ikke legitimasjonsplikt innenlands lenger. Skjønn det den som kan!
  2. Såvidt jeg skjønner er begge forholdsvis stabile! Godt å høre!!!
  3. Ja, de var pionerer på sitt felt. Ingen tvil. Jaran, har gode argumenter mtp de ulykkene som har vært med Twin-Otter, men jeg tror det er viktig å tenke på at fokuset på sikkerhet i bransjen på den tiden var ikke så detaljstyrt som det er i dag. Det er derfor at det er interessant å lese boken, med kommentarer i fra flygere og passasjerer, fordi det faktisk gir oss en pekepinn på hvordan ting var og hvorfor piloter ble tilagt den respekten de hadde på den tiden. Spesielt siden de kom i all slags vær. Widerøe fikk jo også på seg ett rykte som sa at de kom uansett vær. Kulturen var annerledes på den tiden, det å ha litt "cowboy" tendenser var akseptert til en viss grad, både av kolleger og også passasjerer. Denne holdningen har endret seg over årene, godt er det! Men av nyere tid så kan kanskje denne holdingen blant de "gamle gutta" oppsumeres veldig godt i denne havarirapporten Ln-Wis Holdning, blir vel feil ord kanskje, men gamle rutiner i en Twin-Otter var vanskelig å glemme i denne saken tydeligvis.
  4. Flott bok du referer til, Rune. Masse god historie og gode kommentarer i fra tidligere flygere og passasjerer. :cool:
  5. Jeg ville ikke kjøpt billetter på finn.no. Jeg jobber daglig med bookinger i Widerøe og jeg opplever til stadighet at kunder som har booket via finn.no sliter med en gang de skal ha noe refundert eller gjøre endringer på billettene sine. De får rett og slett ikke tak i selskapet som har solgt dem billettene. Du finner stortsett like billige billetter på internett sidene til de respektive selskapene som flyr.
  6. Her i Narvik har vi kun utgang 30...he he he neida Etter det jeg har hørt om Evenes så henger dette sammen med den gamle terminalen når den var i bruk samtidig som den nye var i fasen av og bli åpnet. Kun noe jeg har hørt, så er ikke helt sikker.
  7. Olav, flere av alle de flotte linkene dine omhandler jo samme hendelse. Ikke akkurat veldig objektivt
  8. 1500 flyavganger som er kansellert på østkysten nå ettersom jeg har skjønt! Global oppvarming på sitt beste :whistle:
  9. Tjener disse karene virkelig 5 millioner kroner i året? Snittet for flygeledere der nede er visstnok rundt 2,3 millioner eller noe. Fy fan sier jeg bare!
  10. Måtte få med meg denne klassikeren når den gikk ja :grin: Derfor jeg sliter med å holde øynene oppe på jobb i dag. Det var andre skuespiller prestasjoner på den tiden ja. Måtte le litt når jeg så ansiktet til vertinna i det hun prøver å hjelpe førstemann inn i cockpit. Sjelden sett ett så merkelig ansiktsuttrykk før he he he
  11. Ja, den er nok malt i norske farger. Samme som boeing, airbus osv maler kjøpernes dekaler på sine maskiner de tester. Uansett, flott at det er ett helikopter her og at prosessen er i gang. Det viktigste er jo at flygerne/systemoperatørene endelig kommer i gang med egentrening. Dere fikk ikke tatt noen bilder av herligheten?
  12. Etter å ha forhørt meg litt med pålitelige kilder, så kan det vel sies at dette "skroget" ikke er eller blir norsk. Mer eller mindre som artikkelen sier mao.
  13. Ok, men det stemmer ikke hvis denne artikkelen er riktig. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
×
×
  • Opprett ny...