Gå til innhold

Kristian Bergesen

Members
  • Innholdsteller

    91
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Kristian Bergesen

  • Bursdag 02. aug. 1987

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kristian Bergesen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei! Noen som er interessert i å kjøpe en Track Ir 4 Pro? 350,- + eventuell frakt, holder til i Tromsø. To av "klørne" på mottakeren er knekt, jeg har bare brukt dobbeltsidig tape til å feste den på skjermen i stedet for. Spiller ingen rolle for bruk / funksjonalitet.
  2. Hmm... Her var det ikke mye respons. Hadde håpet det var noen her inne som var gira på å fly Cessna 172 / Piper PA28 med instruktør, samt få ratte rundt i en over snittet kul simulator? Simulatoren vil også være disponibel for den som kan hjelpe oss i ettertid, free of charge. Vi har allerede brukt MYE penger på denne simulatoren (særlig datamaskinen som er skreddersydd for formålet), men om det er nødvendig å kjøpe noe mer for å få ting til å funke, gjør vi så klart det. Hvem her på forumet holder til i Tromsø og kunne tenke seg å komme å se på simulatoren og vurdere om dette er noe som kan være av interesse...? -Kristian
  3. Hei! Jeg skriver denne meldingen på vegne av Tromsø Flyklubb, i håp om at det er noen dyktige folk her på forumet som kan hjelpe oss litt. Saken er den at vi har lagt en god del penger i en skikkelig simulator (se bilder), men vi har ikke kompetansen til å sette alt opp som vi ønsker det. Her kommer dere inn i bildet! Først litt om simulatoren/PC'n: - Windows 7 PRO - Vi har både FSX og X-plane - 16GB RAM - 2x Nvidia GTX 680 - Intel Core i7 3930K @ 3,2 GHz - Windows opplevelsesindeks 7,8 - 3 skjermer - Masse flightsiminstrumenter - En del ekstra programvare til FSX Altså massevis av PC, og alt flyter veldig bra for å si det sånn... Det vi trenger hjelp med er å sette opp alt dette sånn at det fungerer tilfredsstillende (alle instrumenter, knapper, grafikk osv). Når alt dette er satt opp vil vi "låse" systemet slik, sånn at ikke medlemmer kan"tukle" med det. Jeg har en del erfaring/kunnskap selv, men trenger assistanse for å få alt skikkelig til. Nærmere beskrivelse av hva som skal gjøres kan vi ta senere. Høres dette ut som noe du (eller flere av dere) kan hjelpe meg med? Hvis JA; send meg en epost på k r b e r g e s (at) g m a i l . c o m eller ring meg på 99324768. Generelle spørsmål besvares også her på forumet. Som takk for hjelpen kan jeg tilby en flytur med klubbens C172 eller PA28 med meg som instruktør. Full briefing på forhånd, en klokketime i luften og full de-brief etter turen. Hva du vil gjøre er fullstendig opp til deg! Jeg skal ikke sette noen begrensninger... Over til bildene: Kul simulator ja...? Alt er selvbygget av noen av medlemmene våre! Dere som ser dette innlegget må gjerne dele med folk dere kjenner som kan være til hjelp (ikke sikkert alle er på dette forumet). Håper noen kan hjelpe oss her! På vegne av Tromsø Flyklubb Kristian Bergesen
  4. Testet ut det jeg sa om å smile pent og presentere seg på en skikkelig måte, og det endte som følger: Tromsø - Gardermoen 23 des - SAS Klappsete siste timen av flighten. Før det skulle de ha mat der fremme, og ville ikke ha en tredjemann inn før de hadde spist opp. Gardermoen - Trondheim 26 des - SAS Spurte flyvertinna om å komme frem og hilse på kapteinen, men det fikk jeg ikke lov til. Om jeg ville han noe, MÅTTE det gå gjennom henne... Jaja, tenkte jeg. Hun sa at hun skulle spørre han om jeg kunne få sitte på klapp, men jeg hørte ikke noe mer fra henne *Sjokk*. Trondheim - Bodø - Tromsø 26 des - SAS Her ble det full score. Fikk sitte begge turene på klapp, og fikk også være med å gå rundt flyet på bakken i Bodø - To flotte turer med kjempetrivelige flygere! Så det er bare å spørre folkens, det går som regel greit etter mine erfaringer
  5. Støtter det å presentere seg på en skikkelig måte, det hjelper en hel del Sitter på klapp ca 70% av turene med Widerøe, uten at jeg har noen form for ID med meg... Jeg er riktignok utdannet pilot, og sier så klart ifra om det, men det kan jo hvem som helst si... Jeg går ombord, hilser pent på flyvert(inne) og spør om jeg kan få stikke hodet inn til flygerne. Nevner ikke klappsete. Kommer inn, strekker frem labben og hilser på begge der fremme, og sier hvem jeg er, og at jeg gjerne vil holde dem med selskap på turen. En gang jeg ville ha tur på klappsete dro kapteinen opp noe manualverk og leste høyt at kun ansatte, repr. fra tilsyn eller liknende kunne sitte på klapp. Jeg sa at jeg forsto dette, og regnet med å sitte bak med resten. Men etter vi hadde pratet et par minutter til, så sier han noe sånn som "til syvende og sist er det fartøysjefen som bestemmer", og jaggu ble det ikke enda en tur fremme i cockpit alikevel. Smil pent, opptre ydmykt og høflig så ordner som regel ting seg
  6. Litt kjedelig konkurranse for alle dem som ikke har Aerosoft's F-16, så jeg tar sjansen på å poste noen andre bilder av et flott fly som fortjener å bli vist frem så mye som mulig Håper ingen dreper meg av den grunn... Først det redigerte: Så det originale: Beklager hvis jeg drepte tråden, men synes bare den var så ekskluderende som den var...
  7. Da henger jeg med, var tromsøbruene jeg ville ha Stå på, du gjør et kanonbra arbeid!!!
  8. Acceleration, Norway Mesh, SenicX, UTE-X og Norske flyplasser....
  9. Vet ikke hva det er, men ser ikke noen forskjell på broene rundt Tromsø... Er det noen spesielle settings jeg må endre på for å få dem til å se ut som på bildene over? Hos meg er de som før... Noen tips?
  10. Har nå fått alt til å funke som det skal, og jeg må få takke deg for å ha tatt tak i Tromsø... Min "base", endelig ser den bra ut! Keep up the good work!!!
  11. Bruker UTE-X og har også en mappe liggende som heter Scenic_LC med følgende filer: Norw_BaseLC_fsx.bgl XNorw_CityLC_fsx.bgl YNordicMountain_Lofoten_N68_LC_lc.bgl YNordicMountain_N60N63_LC_lc.bgl YNordicMountain_N63N66_LC_lc.bgl YNordicMountain_N66N68_LC_lc.bgl YNordicMountain_N68N69_LC_lc.bgl Ser denne mappa er noe anderledes enn den du hadde. Kan det være der feilen ligger?
  12. Hei! Supert at noen modder litt på flyplassene her til lands, men har et problem med Tromsø: Bilde (Beklager at det bare en en link, klarte av en eller annen grunn ikke å poste selve bildet i forumet...) Er det meningen at det skal se sånn ut?
  13. Har PPL-A, utsjekk på C-172 Diesel (LN-ALH) og Piper Warrior III (LN-TOS). Neste er mørkeutsjekk...
×
×
  • Opprett ny...