Gå til innhold

Andreas Grindvoll

Members
  • Innholdsteller

    4 363
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Andreas Grindvoll

  • Bursdag 09. juni 1981

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det er tøft med norske "oppfinnelser". Rapporteringsformatet som nevnes (1-5 det vil si SNOWTAM) er imidlertid ikke noe nytt.
  2. Sankthansaften, lørdag 23. juni 11:00-15:00, arrangeres Andøya Air Show 2012. Som de fleste andre flyshow i år så er anledningen 100-års jubileum for norsk militær luftmakt. Luftforsvaret er betraktelig yngre enn 100 år, men Marinen tok i bruk den tredje dimensjon lenge før Luftforsvaret ble opprettet. 333 skvadronen har vært i kontinuerlig drift siden den ble opprettet. Det finnes eldre skvadroner, men 333 skvadronen er den eldste av skvadronene som har vært driftet kontinuerlig siden opprettelsen. Flyshowet er således like fullt en markering av Luftforsvarets eldste skvadron i kontin
  3. I følge tracket på marinetraffic.com så har hun ligget i Andfjorden i hele dag!
  4. Stilig! -Men VOR/DME'en i bakgrunn får du kanskje ikke til å se ut slik den gjør? (Det skal være en slik med rød dome på toppen) -AFIS-kabinen ("Tårnet") ble kjørt vekk fra Skagen for et par (tre?) uker siden. Aner ikke hva den nye eieren skal med det, men han om det... Er det det nye eller det gamle "tårnet" du har på bildet? Google MAPS Streetview av ny & gammel "Tårn"-kabin Google MAPS Streetview som viser VOR/DME'en
  5. Så... man har plutselig begynt å mene at radiosignaler slutter å fungere når man kommer lenger nord? -SATCOM er også radiosignaler -HF er også radiosignaler Journalister...
  6. Enig i at Aeroweather Pro er bra, men du får ikke NOTAM for annet enn flyplassen. Har ikke fått tak i hverken NOTAM for FIR/AORs, Navwarning, etc. Så IPPC.no + Aeroweather for updates funker greit
  7. Imens du venter på tak over hodet så kan jo Breitling's app; "RenoAirRaces" være noe for deg!
  8. Der finnes regler for ALT Her finner du diverse sider for ulike land, deriblant AIP. Skal du gjøre det billigst mulig kan du like gjerne bruke AIP, siden AIP er likt oppbygget for ALLE land, og siden alle innflygingskart er basert på AIP. Imidlertid vil du ikke få selskapenes egne restriksjoner i AIP (som f.eks. krav til sikt). Har du som mål å gjøre ting så virkelig som mulig så vet jeg ikke om noen som bruker AIP til virkelig (instrument)flyging; men det mulig at det også finnes!
  9. Denne linken fungerer: https://www.ippc.no/ippc/notambyid.jsp?bulletinId=ENAN-0036/11 De har hatt ATIS i omtrent et halvt års tid
  10. Nice! Finnes en HD-versjon? Fikk maks 420p på YT
  11. Åpnet denne videoen i Google Earth og der var lyden deaktiver
  12. Jeg tenkte bare at en hovedflystasjon kanskje burde ha en presisjonsinnflyging hver vei, og det blir vel for bratt til det på Evenes? Så skal vi snu bana?
  13. Så får dere fløtte EVANI, DISBO og dreie rullebanen "ut fjorden" snarere enn fjella sør for plassen på den andre siden av fjorden :-)
×
×
  • Opprett ny...