Gå til innhold

En stor takk til Mr. Tom Arne Paulsen


Anbefalte innlegg

Takk til Tom Arne Paulsen som gjorde meg oppmerksom på hvordan jeg ungår å måtte screolle på bilder som er større enn 800x***

 

Det var jo faktisk ganske enkelt: Gå til Mine ting->Mine Preferanser og under Hvilket stilsett vil du bruke setter du valget til ubbthreads. Trykk send og du er klar ;)

 

Kanskje gammelt nytt for noen, men veldig nytt for meg.

 

Jeg har uttalt at jeg ikke kommer til å poste bilder her så lenge man bare kan poste bilder på 800x***. Nå når det er ute av verden så er det vell duket for en liten screenshotorgie her :grin:

 

Så her kommer en del randoms.

 

Kan vell begynne med en paint som kommer på avsim om ikke så lenge. Den er til 50N sin model:

 

fsscr202.jpg

 

fsscr204.jpg

 

fsscr205.jpg

 

Så litt fra VOZ (BOMBE!!)

WelcomeBack3.jpg

 

WelcomeBack5.jpg

 

WelcomeBack8.jpg

 

WelcomeBack13.jpg

 

WelcomeBack17.jpg

 

MyLittletourJune078.jpg

 

TamworthEdited7.jpg

 

Litt LDS 767 UPS fra Subic Bay. Scenery fant jeg på avsim, men har blitt fortalt at dette sceneryet ikke er helt lovlig...

 

SubicUPS25.jpg

 

SubicUPS28.jpg

 

FSX i Australia

 

FSOZX16.jpg

 

FSOZX2.jpg

 

FSOZX10.jpg

 

FSOZX15.jpg

 

Clipboard02.jpg

 

Må vell ha med litt TNCM action også

 

DashTNCM1.jpg

 

DashTNCM6.jpg

 

DashTNCM8.jpg

 

DashTNCM10.jpg

 

DashTNCM11.jpg

 

DashTNCM16.jpg

 

DashTNCM18.jpg

 

DashTNCM20.jpg

 

DashTNCM23.jpg

 

Da håper jeg bare at noen av bildene falt i smak hos dere. Ha en fortsatt god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte her har det skjedd ting :o

 

Må bare bukke pent å takke så veldig mye for komentarene så langt hail1.gif

 

Fortell oss hva du bruker for en PC og hva du bruker av addons?

 

Noen bilder er fra den gamle PCen min, men systemet mitt i dag er Intel Core2 Duo E6700 @ 2.67Ghz, 4gb RAM(men XP kan bare bruke 3GB), GeForce 8800GTX. Jeg bruker driverne fra Nvidia som ble sluppet 17. Mai og nHancer for å styre AA, AF osv...

 

Addons I bruk er(I den rekkefølgen dere ser dem): ImagineSim Charlotte INTL og 50N B737-300, VOZ1.4, RealAir SF-260, Carenado C206 og Carenado Piper ett eller annet. Videre er det Subic Bay som du finner på avsim sammen med Level-D 767, livery finnes også på avsim. Neste er igjen Carenado 206 over Australia med Cloud9 landclass og Active Sky Graphics X. Dash8-serien er fra området rundt TNCM og scenery er laget av FlyTampa og flyet er Dreamwings merget med Majestic sin Dash8

 

Et spørsmål, på dette bildet hva slags rullebaneteksturer benytter du her (de ser skikkelig realistiske ut)?

 

Ja, igjen er det FlyTampa ;)

 

Vil du venligst røpe oppskrifta for den grafikken din

 

Kombinasjon av TK's guider, noen tips fra VOZ og nHancer.

 

og når jeg var ferdig måtte jeg ned i kjelleren å hente den igjen (bor i 3.).

 

Er litt bekymret over kvaliteten på gulvet i den leiligheten din :grin:

 

 

Igjen tusen takk for komentarene så langt applause.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye Johan.

 

VOZ for FSX, VOZ Pro vil bli sluppet forhåpentligvis en gang før jul. VOZ Pro skal lages og gis ut av et firma som heter Orbx, som VOZ grunleggeren John Venema har startet. Orbx driver for tiden å flytter inn i nye lokaler og så snart ting har kommet på plass så vil utviklingen starte for fult. Jeg regner med å få første Beta en gang i løpet av sommeren dersom alt går etter planen. Orbx vil gi ut ukentlige Promovideoer under utviklingen, så fremt det er noe nytt å vise frem. Frem til da så må man bare smøre seg med litt tolmodighet ;)

 

Nyheter og oppdateringer vil du kunne få fra www.vistaoz.org og på Orbx sine hjemmesider www.orbxsystems.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo faktisk ganske enkelt: Gå til Mine ting->Mine Preferanser og under Hvilket stilsett vil du bruke setter du valget til ubbthreads. Trykk send og du er klar

 

Du vet vel ikke om dette er mulig i Opera? Har brukt Ubbthreads siden det nye forumet kom, men det med scrolling har ikke virket her :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Jeg prøver litt her, men er det slik at når man forandrer en verdi i Nhancer, så oppdateres den effekten i FS on-the-fly? Eller må FS/Maskin restartes?

 

Etter å ha krysset av slik som deg, ser det (fremdeles) veldig hakkete ut, særlig gule linjer på bakken: Og sjekk flyet til høyre, oversiden består av syv trappetrinn;)

hakkete

 

Men er det nHAncer som "bestemmer", hvis Nvidia sin nview og Rivatuner starter

opp, osv? Jeg har de driverne fra 17. mai.

Så dette med anti-alising får jeg ikke til.

 

Det du postet var jo helt sinnsykt.

 

edit: Jeg ser at det er en hel side med options, "optimizations", er det bare å prøve seg fram her?

 

og edit igjen: Etter å ha skrudd av rivatuner og alt som heter nview osv i msconfig, startet jeg maskinen på nytt. Og nå så det mye bedre ut!

SÅ det er tydelig at NHancer må styre alene..

 

Tusen takk for gode tips!

Mvh,

Tore Stabell Kulø

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...