Gå til innhold

Tom Knudsen

Bidragsyter
  • Innholdsteller

    13 161
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    60

Tom Knudsen vant sist dagen den 10. desember 2020

Tom Knudsen hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

379 Excellent

1 følger

Om Tom Knudsen

  • Bursdag 21. mars 1973

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Komisk, man skal donere penger for å få en vare, men det er ikke salg fordi man kaller det "å donere"?
  2. Er vel egentlig ingen som forsvinner fra denne hobbyen he he, men velkommen tilbake.
  3. Håper folk i det minste tenker seg to ganger om, dette tjener ingen av brukerne, kun de bak teppet
  4. Dette viser seg å være en måte å lure folk inn på som de selv må betale for. Pengen går ene og alene til alle "partnerne" i denne idiotiske nye ordinasjonen. Det er ikke en organisasjon for deg og meg, men en for de profesjonelle aktører. Anbefaler alle om å tenke to ganger..
  5. How booooring....🤣 https://www.thresholdx.net/news/fsefsa
  6. På 737 kan begge armeres så tidlig som på gate, men LNAV blir ikke aktivert før 400 fot og VNAV aktiveres ca 3000 fot eller når flaps er retracted. Grunnen til sistnevnte er at VNAV tilbyr ikke overspeed protection for leading edge devices. Slenger med denne som jeg tror kan være til god nytte
  7. Glemte å ta med GLS siden det nå er på vei inn, dvs flere og flere flyplasser får det GLS = GBAS Landing System GLS eller GBAS landing system er et Global Navigation Satellite System (GNSS) alternativ til ILS. Kort fortalt bruker GBAS en fast installasjon på flyplassen til å overføre GNSS-data til fly som har dette utstyret installert. I flyet må du i tillegg ha installert MMR (Multi-Mode Reciever) som en del av GBAS avionics. Samme for ILS, men det krever ingen ekstra opplæring. Eneste betydelige forskjellen er at pilotene velger en femsifret kode, her et eksempel
  8. Dette er et dypt inngående tema som helt sikkert @Jan Reidar Storelvmo kan utdype langt bedre enn meg. Men vi snakker her om GPS approacher og de ulike tekniske mulighetene er ment for å øke nøyaktigeten og redusere minimum vurderingshøyde for landing. RNAV eller Required Navigation Performance er en utvidelse av GPS og tilbyr slik jeg har forstått det, en mer presis vertikal posisjonsinformasjon. Dette er utenfor dagens muligheter for det globale posisjoneringssystemet (altså GPS). LNAV / VNAV-minimum bruker sertifiserte barometriske VNAV (baro-VNAV) -systemer for vertikal veiledn
  9. Må da være noe med det i og med at så og si alle aktørene i markedet promoterer og reklamerer for dette. Neppe en tilfeldighet!
  10. Alle flight sim steder annonserser denne nyheten, her f.eks. Honeycomb https://www.facebook.com/FlyHoneycomb/posts/1332089103831485 Aerosoft https://www.facebook.com/Aerosoft/posts/10161091230219698 å sånn går trenden.. Merkelig men føler jeg både er nysgjerrig og mistenker at jeg blir skuffet når nyheten først dukker opp. Uansett gøy med litt spenning i hverdagen.
  11. Kanskje det er en organisasjon for oss flight simmere, en slags virituel AOPA? https://jobs.designcrowd.co.uk/job/3881013 PMDG fora her https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/116762-something-big-is-coming
  12. Postes nå på alle fora til både Prepar3D og X-Plane https://flightsimassociation.com/ Kan det være et mulig samarbeid om MSFS ortho, det spekuleres i alt fra ny X-Plane versjon til oppkjøp fra Microsoft.. Hva tror du det kan være?
  13. Hei.. Er det noen som har tilgang til eller bor i nærheten av flyplassen? Trenger referanse bilder, alt fra oversikt til detaljer hadde vært fint, gjerne luftfoto også
×
×
  • Opprett ny...