Gå til innhold

Tom Knudsen

Bidragsyter
  • Innholdsteller

    13 382
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    69

Tom Knudsen vant sist dagen den 29. juni

Tom Knudsen hadde det mest likte innholdet!

1 følger

Om Tom Knudsen

  • Bursdag 21. mars 1973

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tom Knudsen's Achievements

539

Nettsamfunnsomdømme

  1. Many's mod av Riviere sitt fly, meget meget potensielt siden det utvikles hele tiden. Tror @Jan Reidar Storelvmokanskje har bidratt litt der også Dash 8 100 and Q100 - with Q200 option - Airliners - X-Plane.Org Forum Dash 8 300 and Q300 - Airliners - X-Plane.Org Forum Dash 8 Q400 - Airliners - X-Plane.Org Forum
  2. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/472O4g/flere-noedsituasjoner-boeing-737-max-skal-granskes-igjen
  3. Det blir nok bra skal du se, har ikke eller kommer ikke til å teste MSFS, så for meg blir det nok som nevnt annen type hardware neste gang. Enjoy og kos deg masse
  4. Tok det ikke negativt, bare veldig undrende til ordvalget. No problem Null problem my good man.. Første RTX Strix kortet jeg kjøpte betalte jeg vel den gang da ca 14k for eller noe i den duren, billig trolig mot dagens priser på kort. Dette kortet underpresterte deluxe på alle stress tester til det punkt at jeg valgte å returnere det til butikk. Nytt kort kom og etter utallige tester med overklokking av CPU (9900K) til 5.0GHZ så preserte kortet greit.. Scorer ikke høyt på noen av de kjente testene sammenlignet med f.eks. MSI osv. Siden kortet mitt er et OC kort slik trådstarter har valgt, så er kortet i utgangspunktet overklokket. Ergo ikke noe grunn til å kjøre ASUS sitt software for overklokking. Du får rett og slett ikke mer ut av kortet enn hva fabrikken hadde overklokket kortet til. Ironisk sett var denne overklokkinen mindre enn hva andre tilsvarende kort presterte sett i lys av tester. Største problemet jeg ser i ettertid er texture handling . Dvs hvordan kortet presterer på store utfordringer når det kommer til texture bandwidth. Dvs ting du vil ha bra, som skyer, bygninger osv. Nå kan det være at kortet i seg selv er ræva, men dette er dessverre ikke første gangenen jeg ser dette med Asus. Tenkte når jeg kjøpte kortet at RTX serien ville løse dette, men neida. Så neste steg var å se litt på hovedkoret og sammenhengen mellom det og GPU.. Kunne det være noe der? Vel siden jeg har M2 kort på hovedkortet et ASUS Maximus IX Hero kort, så tenkte jeg at forholdet mellom PCI gatene og M2 kortene kunne bli en konflikt. Leste noe på nett at Asus sliter med denne blandingen og at de ofte deler samme busser på kortet for minnehåndtering. Uansett, saken er at jeg fremdeles sliter med VRAM håndtering i enkelte tilfeller. Særlig i skyer.. Nå har jeg ikke prøvd kortet i f.eks. MSFS som kjører DirectX eller andre spill under DirectX, så jeg vet ikke hvordan håndteringen er der, men til sammenligning har jeg en annen PC som kjører en 2070 uten noen tilsvarende problem, dog den med MSI kort men med ASUS hovedkort. Hovedkort, vel det har jeg kjørt x antall versjoner og merker av. Har i dag både MSI og ASUS og stort sett ikke hatt særlig problem med dem men ser over tid at MSI klarer "gaming" og simulatorer bedre.
  5. Positiv??? Hva har det med saken å gjøre? Tåler du ikke at folk deler erfaringer bør du heller ikke annonsere at du har kjøpt deg ny pc. Antar grunnen til at du postet dette var for å få tilbakemeldinger på nettopp dette kjøpet?
  6. Basert på egen erfaring så ville jeg nok valgt et annen kort en ASUS STRIX.. Har selv RTX2080TI fra ASUS, hovedkort fra ASUS og kommer garantert neste gang til å vurdere noe annet.
  7. Tja, du må jo ikke bruke ALT INT.. Du kan bruke FMC funksjonen DES NOW, du kan også bruke LVL CHG eller rett og slett bare sette snuta nedover med VS dersom MCP altitude er resettet da (ny høyde). Du kan også disconnecte AP og starte descenten din manuelt ved å dytte spaken forover Poenget er at det er flere måter å starte en descent på enn ALT INT og MCP og FMC er bare nyttige verktøy som man kan bruke for å fly flyet. Ved lavere høydere er det også kanskje mer gunstig å bruk VS enn ALT INT, da man normalt ikke skal descende så mye av gangen f.eks. VS 1000..
  8. Ser den, greit for de som oppgraderer fra P3D og opp.. Tenkte mest på de som kjøpte FS2020 versjonen og så skulle kjøpe f.eks. 600, 800 osv.
  9. Så kjøper man dette har man altså brukt tilsammen 1100 kroner ish, for nøyaktig samme fly? Yikes, PMDG vet å ta seg betalt ja... Og da gjenstår vil jeg tro både 800 og 900 versjonen.. Får man kjøperne noe rabatter dersom de fra før eier et fly? Mener å huske jeg ikke fikk avslag på disse fra FS2004 til FSX, men det kan jo ha endret seg.
  10. ha ha ha ha..Satt akkruat å hjalp en kar med å sette opp Honeycomb så der av skriveleifen.. Honeywell skal det selvsagt være.
  11. Toliss er bygget på Thales og ikke Honeycomb! Thales har sine querks ja.. Som at du f.eks. må trekke hdg sel for å gjøre ulike revisjoner. I tillegg er det også forskjell på FMS-1 og FMS-2, hvorpå ikke alle operatørfly i dag har oppgradert til FMS-2 Noen av forskjellene er slike ting som "Improved Managed Descent Mode (FCOM Aircraft Systems 22-30-70-50)" eller at man får f.eks. GND Temp på Init A page eller f.eks. swap active på secondary page o.m.fl .. Med andre ord, små nyttige endringer, spørsmålet er vel, hva bruker dette flyet?
  12. Har ingen intensjoner om å kverulere, ser ingen praktisk gevinst av slike ting, men det er lov å diskutere særlig på et forum. Spiller heller ingen rolle om man leser noen av disse dokumentene eller kun FCOM. Her er en oversikt over noen andre dokument av betydning. Dette er som de fleste forstår, essensielt for de som flyr for det selskapet. Personlig er jeg en nerd etter slik informasjon og dokumenter for mitt bruk. Så etter 2 år med studering kan jeg med hånden på hjerte si at det er kun OMB og FCTM som er lest cover til cover. OMB to ganger og nå holder jeg på med den for tredje gang da ny SOP kom forleden. Men forandringer fryder og lærdom har jeg aldri tatt skade av. FCOM bruker jeg som et leksikon type dokument, kjekt å søke i for å finne det man leter etter, problemet er at man ofte blir sittende å lese om alt annet Viktigste bør uansett kanskje være at man dyrker sin egen interesse på sin egen måte og da spiller det ingen rolle hva man leser, hvordan man leser og når man leser disse. Så ja, FCOM er som du sier det dokumentet de fleste får tak i. Enten det er fra en operator eller annen, fra 2002 eller 2022. Jeg vil uansett hevde (ikke kverulere) at jeg finner OMB langt nyttig å lese om man ønsker å lære å fly flyet. Argumentet er selvsagt at man da lærer en bestemt operatør's prosedyre. For meg er det helt greit og da har dokument vært viktig læremateriale. Så sett i en bestemt operatørs øyne, så skal disse dokument leses i denne rekkefølge, fra topp til bunn. Altså viktighetene av dem: Så lykke til med både flyet og lesingen, det kan alltid bare tjene en selv best og forsatt god helg
×
×
  • Opprett ny...