Jump to content

Tom Knudsen

Members
  • Content Count

    12,804
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

Tom Knudsen last won the day on November 13

Tom Knudsen had the most liked content!

Community Reputation

163 Excellent

About Tom Knudsen

  • Birthday 03/21/1973

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Les mer her https://www.reddit.com/r/flightsim/comments/dxz01t/microsoft_flight_simulator_2020_review_and_opinion/
  2. he he, bare så synd jeg har for mye integritet og alt for flink til å holde på hemmeligheter.
  3. Regner med det blir NDA også her, ville vært rart uten.. Men skal love å formidle det jeg kan og u-detaljert synspunkter vil alltid være foruten NDA
  4. Noen flere som er plukket ut?
  5. http://xpilot.clowd.io/
  6. Denne blir litt lang.. Det blir bare å synse litt enda, men tror MSFS2020 vil være bundent av følgende key elements rekkefølge Bandwidth speed og latency GPU (procedural, ao, raytracing, pbr, directx osv. ) CPU and Memory (writeback, leakage, transport, layer, cache, heating, venting etc. ) Økonomi (subscription, cloud computing) Jeg tror morgendagens teknologi og alle assets man får gjennom bl.a Azure Cloud, er det trolig fint lite MSFS ikke kan tilby i på en ny skybasert platform men selvsagt ikke alt. På et eller annet tidspunkt møter man et tradeoff punkt, det være VR, addons, render, hardware, bandwidth, graphics, third party vender støtte og performance ikke minst. Settings har vært en måte å styre ytelsen, men nå også bandwidth. Jo bedre linje og bedre grafikk. Event time. latency, render time og ikke minst cloud based bandwidth performance blir nok hovedfokuset vi må se nøyere på. Skal du f.eks. Streame best mulig kvalitet er det nærliggende og tro at ingen andre i hustanden kan se samtidig f. eks Netflix, Online TV eller også game, live chat via Skype osv. Selv offline multiplayer vil være nettverks påvirket. Så med mindre man kjører en 300-500+ linje symmetrisk, kan nok mange bli misfornøyde med tanke på alle teasere som i dag vises. Dette er igjen spekulasjon når man ikke sitter med hele kabalen fremfor seg eller har lite til ingen innsikt i den teknologien MS sitter på. Ja så blir det også nesten umulig å gjøre annet enn å synse (er jo litt gøy også det da). Tar man så utgangspunktet i dagens hardware (som forøvrig trolig ikke endrer seg drastisk til 2020), oppleves det dessverre stutters på et RTX2080TI kort i 4K (husk det er pre-alpha). Antagelig er dette pga. Max settings, da jeg forstod at testerne ikke fikk lov til å si noe om eller vise bilder av meny systemene eller gui. Lot MSFS folk se spilets teasere med med minimal settings eller minimal hardware, ville nok ingen bli like begeistret. Igjen synsing fra min side. Det er uten tvil at ny teknologi er spennende og personlig tror jeg det alltid vil være en sammenligning med FSX, P3D, AeroFly eller X-Plane. Alle har hver sin nisje og glory tid. Tror mange vil føle på performance nå mer enn noe annet og man kan heller se uttalelser som "langt bedre en FSX" , "valgte å bytte tilbake til P3D da maskinen min klarer ikke å kjøre", "hva må jeg ha for å kjøre MSFS", "X-Plane 12 er ti ganger raskere" " Dette får alt annet til å se ut som noe gammelt skrap" Selv håper jeg på det siste he he. Ut fra teasere og review forstår vi at teknologiene MSFS nå viser frem trolig vil være konkurranse ledende i årene som kommer. Dessverre vil flaskehalsen trolig være hardware, teknologi tilgjengelighet og økonomi. Moore's law sine observasjoner sier oss at antallet transistorer i et befolket integrert kretskort dobles ca. hvert annet år. I overført betydning så dobles kraften. Dette er eksponentielt men ikke uendelig. Vi ser nå allerede 10nm grensesnittet komme for fullt og neste vil være 8,6,4 osv. Nest etter dette er pico og deretter ekstremt femto.. Men til slutt må ny teknologi inn med raskere evne for å bli raskere og adaptabelt. Heldigvis er det langt om lenge til vi er der, særlig innenfor spill industrien. Jeg tror de neste årene vil tilhøre 10nm generasjonen og på den tiden MSFS kommet ut vil det stabilisere seg. Dette mest spennende for meg nå er teknologi, utvikling og ikke minst re-innovasjon. Med andre ord hva kommer til å skje? Det er som administrerende direktør i General Motor sa " Vi må forandre oss eller dø" når det kom til markedsføring av bedrift, produkt og ikke minst fremtidsmål. Vi lever i en spennende fremtid,
  7. Vel stabilt med OpenGL på et 1080 kort uten noe extra rendering kan du forvente kanskje opp mot 100. Slenger du på skyer og annet procedural rendering vil den dramatisk fall. Selv med kommende Vulcan/Metal support i X-Plane vil vi nok ikke oppleve en slik fart. Husk at Call of Duty og alle andre spill kun har et begrenset område de skal rendre. MSFS skal rendre 600km i hver retning. Så her kreves nok litt nifty prosessering og rendering algoritmer. Ta for eksempel Ghost Recon nå, kjørt på max og målt gjennomsnitt. Selv med utvikling tror jeg neppe vi ser noe særlig større endring i 2020, selv med den nye 10nm chippen til Nvidia Ergo, man kommer neppe til å kjøre MSFS2020 med max oppløsning, de fleste vil f.eks. redusere AA, detail som procedural gress, tær, autogen osv. Men, man kan jo alltids håpe og drømme våte drømmer. Jeg er i alle fall optimistisk.
  8. 100 fps tror jeg vi kan se langt etter. Selv med dagens RTX 2080 TI kort vil du ikke oppleve en slik FPS. Husk alle bilder og filmer vist er kjørt på en 2080 Titan med 4K oppløsning. Andre ting du også trolig kan utelukke er VPN løsninger om man har behov for dette, rett og slett ikke raskt nok til denne type streaming. Jeg vil tror også at en rask internett linje er nødvendig, men offline modus er fornuftig. Blir uansett veldig spennende å se om følgende scenario skjer. Subscriber policy Streaming quality Performance 1080p vs 2k vs 4k Minimum requirements Geographical ortho quality. Det som har testet pre-alpha har også rapportert en del patcher i enkelte områder hvor kartdata fra Bing rett og slett ikke er bra nok, håper dette ikke er tilfellet for Microsoft. Håper de har andre kvaliteter liggende for f.eks. Militær, commercial etc. Her er to eksempler jeg håper de klarer å fikse/unngå Skyer Kvalitet patcher
  9. Better have a good internet speed fordi den bruker til å generere bl.a Som dette Men man kan kjøre i offline modus, da får man mye lavere kvalitet og ikke like crisp med tanke på trær osv. Men det ser fremdeles bra ut som også her over paris Litt lokal regn for å avslutte oktober oppdateringen. Bing Cloud og Azure Cloud = En solid dose abonnement tror jeg..
  10. Ser ukentlig bra ut dette her, gleder meg til å prøve den. Men dessverre er det et par faktorer vi allerede vet om.. Cloud based ortho betyr normalt bare en ting, dårlig kombinasjon med streaming og som Microsoft selv sier. Ikke utelukkende abonnement løsning. Husk også at filmen er laget på en RTX2080 og vist i 4K, så her må man oppgradere deluxe for å kjøre. Tror neppe dette ser like bra ut på en 1080p skjerm eller kort. Men det er mye å glede seg til, ser unektelig ut som en enorm flott VFR og kanskje også IFR om system simulering blir prioritert. Med 600 KM sikt kan en slik opplevelse bli temmelig bra. Selv om dette er en pre-alpha release teaser var det synd å se all microstutter, heller ingen glede å høre at helikopter ikke vil være å finne i MSFS2020 med det første, man får bare krysse fingre og tær for at fremtidige versjoner kommer med noen nytt. Husk også at Windows så smått beveger seg mot abonnement, da med dette, xbox og windows + andre nytte ting som adobe, navigraph osv. Ja da kan det bli dyrt.. Alt vi kan si nå er at fremtiden ser, pardon my french helsike bra ut for oss flysimmere, gleder meg stort..
  11. X-Plane Den kan du kjøre på en USB pinne
  12. Må se, de ligger eventuelt på en gammel disk et eller annet sted. Men hvorfor akkurat fs9?
  13. Har det meste om du trenger
×
×
  • Create New...