Gå til innhold

DET STRAFFER SEG....


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Det er jo helt sykt at de påstår at de har tapt 322 kunder! Dette er jo en merge, så jeg vil anta at de aller aller fleste hadde GE fra før av. Det kan også hende at noen lastet ned mergen kun for å få GE etter at problemet ble kjent, men disse hadde sannsynligvis ikke kjøpt GE uansett. Sett at GE filene IKKE var inkludert i din merge (eller uansett egentlig), så har vel mergen kun hjulpet til å gjøre produktet mer populært. Jeg tror dem kommer til å miste mange kunder (i vertfall meg) om dem fortsetter saken. Men det er nok noe de vil unngå, å gå til sak vil koste dem mye, særlig siden de må reise sak i Norge. Og det norske lovverket er mye mildere rundt slike saker, at de vil få STORE problemer med å vise at de har mistet 322 kunder.

 

Ikke gi deg, Tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hva om noen litt skrivekyndige her inne formulerte et brev på engelsk til F1 der vi gjør klart at vi er et "helt miljø" her i Skandinavia som står bak Tom, sier hvor mye bra han gratis har gjort og gjør for flightsimmiljøet osv., og at noen hundre av oss her inne underskriver brevet med navn og e-postadressen vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F1 kommer ikke til å reise noe sak mot Tom. Gjør de det må de reise saken i Norge og det tror jeg ikke de tør. Taper de saken her koster det mye mye mere enn 60000 kroner for å si det sånn. F1 har nok da satt den siste spikeren i kista si.

 

Myndighetene i USA kom ikke noe vei med Harald Bakkebø, og da snakker vi svindel av mange mange mange millioner kroner.

Han levde sine glade dager i Bergen. (helt til han ble skutt vel og merke. F1 kommer ikke å skyter noen for 60000 kroner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om noen litt skrivekyndige her inne formulerte et brev på engelsk til F1 der vi gjør klart at vi er et "helt miljø" her i Skandinavia som står bak Tom, sier hvor mye bra han gratis har gjort og gjør for flightsimmiljøet osv., og at noen hundre av oss her inne underskriver brevet med navn og e-postadressen vår?

 

""""

 

Blir jo helt rørt her jeg.......

 

Takker så mye folkens, er nå i dialog med GE teamet hvor han ene nå faktisk har driti seg ut og akseptert unnskyldningen min..

 

Hi Tom, yes that would be more appropiate, a text guide.

 

The Avsim.com library should also pay a little more attention to their files

which have been uploaded.

 

But anyway, yes apologies accepted!

 

Don't let it happen again though, Peter and I spent around 10000 hours on

this package and it is our fulltime job.

 

 

Anthony.

 

Men vil dem ha kamp skal de få dem...

 

Sitter her mitt langt ute i nordsjøen omtrent på grensen til engelsk sektor og svarer på mail fra hele verden, ja folk som irriterer seg grenseløst over at denne mergen ikke finnes og håper på at jeg kan sende den til dem.. Det er ironien i hele denne tragiske saken.

 

Jeg heller ei tror de kommer noen vei med denne saken, men er mest irritert over meg selv, synes faktisk synd på meg selv litt. Ikke for at Flight1 trurer meg med rettsak eller at jeg tror jeg må betale noe, men for at jeg kan være så unøyaktig å ikke tenke lenger en nesa mi noen ganger. At jeg velger hastverk når jeg hele tiden strever for nøyaktigehet...

 

Slike ting som dette er ikke noe morro uansett hvem det er..

Når det gjelder denne saken med Fanda husker jeg godt hvor lettere irritert jeg ble til å begynne med på han som delte dette og fikk dette imot seg...

 

Nå vet jeg hvordan han føler seg og jeg forstår de som synes jeg handlet feil eller er lettere irritert..

 

Ja jeg gjorde en feil, men den var ikke med mening og vilje, dog heller ei noen forsøk på å dele ut orginal filer som jeg har kjøpt for ærlige tjente penger.

 

Ja ja.. så er jeg tjent med en smekk på hånda eller et godt slag i tryne, men [*********] om jeg betaler 62000 spenn for å prøve å hjelpe andre og reklamere for samme selskap.. Da skal i alle fall jeg starte kampanjen og kampen mot GE og Flight1...

 

Ellers tror jeg nå denne saken er ut av verden, både GE og F1 tjener ikke noe på å gå videre og det lille forsøket dems på å tjene noen ekstra kroner på å inngå forlik, ja det vil heller bare skape dårlig blest og dårlig rykte fremfor å øke gevinsten..

 

Så har jeg ikke tenkt meg til USA med det første heller da.. hehe..

 

Ja ja, blir spennende å høre fra dem igjen, truet dem gnaske klart i et par mail nå...

 

Forsettning følger, nå er det natta for oss tullinger.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Trist at F1 skal være så firkanta.

 

Sannsynligvis hadde de tjent mer penger på å la mergen bestå da det er meget god reklame også for deres produkter.

 

Men jeg synes dette:

 

Er det noen som skriver meget bra og saklig på engelsk her på forumet?

 

Vedkommende kunne kanskje formulert et standard skriv som alle og enhver av oss, som støtter Tom, kunne sendt til F1 der det beskrives hva vi mener om behandlingen deres.

 

Tror faktisk at F1 hadde fått flere hundre protester da.

 

Jeg er ihvertfall med ""

 

Stå på du Tom!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom! Dette var trasige greier. Jeg har selv kjøpt å betalt GE! Selv ikke jeg som er inne på avsim tre til fire ganger i døgnet å sjekker nye filer fikk med meg denne mergen din "" Skulle mere en gjerne ha testa den ja.

 

Skulle det vise seg at F1 går vidre å krever deg for pengene, eventuelt tar ut rettsak mot deg så har jeg handla hos de for siste gang. Jeg er veldig interesert i å se bevisene de eventuelt har på at dette kosta dem over 300 salg av GE. I fra mitt ståsted er det en påstand som ikke kan bevises at de har miste alle de salgene pga denne mergen.

 

Tom. Lykke til vidre i kampen. Du har min fulle støtte.

 

Ja jeg hadde mer en gjerne vert med på en slik mail kapanje mot F1 om noen hadda laga et slikt skriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var at man var helt nødt til å ha GE for å kunne bruke denne mergen. Derfor gadd jeg ikke å tenke på å laste den ned en gang, da GE er noe jeg ikke har. Lurer på om de aller fleste andre tenkte likt.

Sier det igjen Tom, lykke til!

 

Tenkte helt likt. Forstod det sånn at man måtte ha GE fra før, og at det var en patch som fikset litt på GE

 

Men har de problemer med de som lastet ned fra TOM burde de ta en titt på torrent sider. Ganske bra aktivitet på GE der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka om denne saken med Koorby(VOZ) i går. Han har jo hatt en del med Peter å gjøre. Det er vel hos Koorby Peter har lært mesteparten av teknikkene som er brukt for å lage GE texturene. Koorby skulle egentlig være med på dette prosjektet men ombestemte seg da Peter ikke var helt god(som Koorby sa).

 

Når jeg fortalte at Peter skulle kreve Tom for betaling for 322 kopier av GE så tok det helt av....(fritt oversatt) "Han(Peter) kan vell ikke seriøst mene at han skal kreve de pengene av Tom. Han er jo ikke rett" Det ble sagt andre ting, men kan ikke gjengi alt her ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom. Jeg synes du har taklet denne situasjonen modig, og du har selv tatt initiativet til denne tråden og stått fram med tabben din. Beklageligvis, så er denne tråden på norsk, noe som begrenser hvor mange som leser den.

 

Det som er viktig, er at dette er et arbeidsuhell. Argumentene er at du publiserte produktet som en merge, og at det ikke gikk ut av teksten (readme filen eller lignende) at GE fulgte med (jeg har selv ikke sett produktet ditt, men jeg tar dette som en selvfølge). De som lastet dette ned, kunne først i etterkant se at texturene fulgte med. Derfor kan ikke denne saken sammenlignes med et tilfelle der en person publiserer en ren piratkopi av GE på nettet. Du har heller ikke hatt noe profittmotiv med mergen din.

 

Jeg er ingen jurist, men jeg er overbevist om at et slikt argument vil sannsynliggjøre at sjansen for at Peter har hatt reelle tap på denne saken er minimal. I en rettssak (som er rent hypotetisk) så må saksøker komme med overbevisende argumentasjon på at vedkommende har hatt reelle tap. Derfor er det ikke så lett å føre en erstatningssak i Norge.

 

Husk at det er ikke noe mafia du har med å gjøre (som RIAA, der de saksøker 12-åringer). Som sagt, så er sjansen for at Peter reiser sak i Norge minimal, og hvis det mot all sunn fornuft skjer, så mener jeg at han ikke har noen god sak.

 

Piratkopiering på nettet er et problem, så jeg skjønner at du får en reaksjon. Samtidig så er det viktig at bransjen ikke mister hodet (som platebransjen har gjort). Så når de reiser en sak, så må de ta de som legger piratkopier på nettet eller har profittmotiver. Å reise en sak basert på ditt tilfelle, er derfor risikabelt og skaper for dårlig PR. Rent taktisk, så er det beste for Flight1 å glemme hele saken.

 

Du kan jo kontakte en advokat, for å få vedkommende til å skrive et brev til Peter der han anbefales å glemme hele greia. Jeg tror jeg ville ha gjort det hvis nattesøvnen er et problem. Hvis ikke (dvs. at nattesøvnen din er OK), så glem hele greia. Du gjør definitivt ikke denne tabben en gang til.

 

Lykke til

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om noen litt skrivekyndige her inne formulerte et brev på engelsk til F1 der vi gjør klart at vi er et "helt miljø" her i Skandinavia som står bak Tom, sier hvor mye bra han gratis har gjort og gjør for flightsimmiljøet osv., og at noen hundre av oss her inne underskriver brevet med navn og e-postadressen vår?

 

Den tanken har jeg gjort meg og. En utrolig god idé som vi burde iverksette snarest !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens. .SISTE NYTT...

 

Har nå hatt en flott dialog med Anthony Vos og Peter Wilding.

 

Som et resultat av dette har vi nå kommet til en avklaring og en avtale som lyder som følger..

 

Jeg blir med som utvikler for GE PRO 2006 update 2.1 for å være med på utviklingen av mountain texture set for Scandinavia... Dette er resulatet etter en kjempe lang dialog hvor vi kan dra nytte av erfaringer osv..

 

Jeg vil også prøve å få det til slik at Norge nå kommer til å bli helt perfekt med tanke på natur og omgivelser..

 

Denne avtalen gjelder også nå for FSX.

 

Anthony sier:

yeah, that would be great! - maybe you can work with me on making the "ultimate" European rock textures for GE PRO - or even FSX for that matter

 

Så dette er straffen min... Vel greit for meg, og selvsagt skal en gjøre det beste ut av det.. Jeg kommer nå til å ta kontakt med Lennart i håp om også å få med han på laget, men hvis ikke så vil jeg ta i bruke alle midler for å gi dere fantastiske støtte spillere en real god grafikk både i FS2004 og FSX.

 

Dette er ikke en oppfordring til å uploade payware files opp på nettsider i håp om å få være med på laget til noen utviklere om noen skulle oppfatte dette resultatet slik.

 

Jeg har strevet hardt og lenge og vist respekt og ydmykhet ovenfor designerne i GE og Flight1 - Takk gud for at de gjorde det samme tilbake.

 

Jeg vet også at de egentlig ikke hadde noe å stå på i saken, men like vel så syntes jeg at det hele var min feil og en slik kampanje hadde jeg vel fortjent..

 

Sjerpende omstendigheter i form av at de falt helt for grafikk guiden min og wind guiden, gjorde at de ikke tok videre skritt sammen med F1..

 

Så kanskje det kan komme noe godt ut av dette også..

 

Jeg får også i tillegg beta utgavene av den nye updatene senere og da skal det jobbes.. Eller må jobbes.. ""

 

Jeg vil til slutt benytte anledningen til å takke hver og en av dere og si at støtten jeg fikk i denne saken var over min evne til å forstå, og dere vil alltid ha min fulle støtte i alt dere ønsker å fremmer.

 

Tuuuuusen takk folkens.. Det varmer..

 

Gjett om belønning i form av mange nye guider vil komme..

 

Først ute er GE2006 Merge Guide.

 

GE2006 PRO guide vil jeg ikke lage i og med at den vil komme i form av en updaten til GE PRO.

 

 

PS..

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal tenke lenger, men slipper gudskje lov å tenke på noen rettsak ""

 

Igjen tusen takk for støtte erklæringene jeg fikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dette ordner seg for deg Tom, det ser ut som om du nå kanskje til og med kan tjene penger på din FS lidenskap.

 

Til alle dere andre som var så villige til å "brenne" F1 så vil jeg bare si at de fleste add-on firmaene ikke er rike firmaer som lever stort på FS add-on software, men dedikerte og engasjerte folk, akkurat som Tom. Forskjellen er at de har sagt opp sin vanlige jobb og lever av det de nå lager til FS. Så please ta hensyn og husk at disse gutta elsker FS like mye som oss, og fortjener å kunne leve av innsatsen sin.

 

Ok, jeg kjenner ikke til F1 spesifikk, men har lest om en del andre som nå lever av å lage add-on. De lever ikke fett bare for å si det slik. Pluss at det er med de som med alle andre, man liker ikke at noen stjeler det man har laget.

 

Ser ut som om dette har løst seg til det beste for begge parter.

 

Stå på Tom, du lager mye flott!!

 

Dere andre, tenk dere om flere ganger før dere pirat kopier eller downloader fra ulovlige servere, det er mennesker og ikke store firmaer som står bak det meste innen FS add-on(ikke MS da... )

 

Personlig så betaler jeg for software, og hadde ikke hatt noe imot å betale noen kroner for all den utrolige freewaren som finnes. Det er stor forskjell på 10-50 kroner og 200-400 kroner.

 

I de gode gamle dager da man lastet ned programmer fra internet så var det vanlig høflighet å sende den som hadde lagdt programmet en liten penge slant om man likte programmet og brukte det. Det ble kalt shareware...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de gode gamle dager da man lastet ned programmer fra internet så var det vanlig høflighet å sende den som hadde lagdt programmet en liten penge slant om man likte programmet og brukte det. Det ble kalt shareware...

 

Dette praktiseres fortsatt. De aller fleste gratisprogrammer har en egen funksjon som hjelper en med å donere penger til utvikleren. Dette kalles donationware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelige nyheter. Jeg hadde en anelse om at dette kom til å ende godt. Gleder meg til å se hva du greier å få frem. Vis dem at du er den fremste grafikk-guruen i FS miljøet i Norge. Lykke til, og gratulerer så mye. "" Jeg ble så glad på dine vegne, at jeg like godt slenger på et bilde av grafikk-guiden din i praksis. (Ikke den siste... "")

 

[image]http://i2.photobucket.com/albums/y15/kjetilo/Starfighter_3.jpg[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...