Gå til innhold

HARD landing i London


Martin Floor

Anbefalte innlegg

altså...dette virker jo helt vilt? to spørsmål har jeg å stille: Hvorfor trakk ikke piloten opp, og for det andre, var det hans skyld? var det bare sånn været var, eller var han en tullebukk (jeg la merke til crosswind, men likevel)...noen som har lest om denne hendelsen og ikke bare sett det på youtube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! Virker som det er bra crosswind, men PF må virkelig ha holdt på med noe annet enn flyging under landing..

 

On 18 August 2007 an Avro RJ100 aircraft made a hard landing at London City Airport on a regular scheduled flight from Geneva. None of the 93 passengers and crew were hurt but there was substantial damage the aircraft and representatives are currently assessing the aircraft flight capabilities.

 

Swiss air accident investigation agency BFU says that the aircraft made a hard landing at around 10:40.

 

It gives the wind at the time as being from 190° at 10kt which, given the orientation of London City’s runway, would be experienced as a crosswind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne bildeserien over en RJ100 som landet hard og som ble flyttet over til en lekter. Høres kjent ut...

 

clicky

 

Jeg tror dette er en annen hendelse, flyet i den linken har star alliance logoen på halen, mens det i filmene har den røde swiss halen, og dette skulle visstnok ha skjedd i januar i år, ikke august i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...