så, det du mener er at de som er utdannet og trent til å være prosesjonelle yrkespiloter, ikke vet hvordan de skal håndtere en stall situasjon?? fått den styrmannen på tomannshånd i et stille rom eller en simulator eller fly på en godværsdag med fugler som kvittrer og hvor gresset er grønt og lett bris, så tror jeg han hadde fiksa det.... Fatigue utløser jo ofte en situasjon hvor man ikke handler eller gjør som man har blitt trent opp til. man reagerer saktere og om en av flyverne nettopp hadde trent på stall dagen før i en simulator om det hadde vært tilfellet er det ikke sikkert at utfallet hadde vært noe annerledes!
Men dersom det har blitt konkludert med fatigue inne i bildet så blir det feil å kalle det amatørmessig handlig mener nå jeg... for alt vi vet kan det ha stått STALL i hele frontruta uten at han hadde lagt merke til det, hvis instrumenter gir falske readouts og det bråker, dårlig vær og alt ihop så er det en dååårlig kombi!!....men som vi blir lært opp til, always trust the instruments...eller??