Gå til innhold

christopher herregården

Members
  • Innholdsteller

    249
  • Ble med

  • Siste besøk

Om christopher herregården

  • Bursdag 22. nov. 1990

christopher herregården's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. poenget mitt var at det ikke er amatørmessig flyving å ikke få en flymaskin ut av en stall, dersom man er under fatigue
  2. så, det du mener er at de som er utdannet og trent til å være prosesjonelle yrkespiloter, ikke vet hvordan de skal håndtere en stall situasjon?? fått den styrmannen på tomannshånd i et stille rom eller en simulator eller fly på en godværsdag med fugler som kvittrer og hvor gresset er grønt og lett bris, så tror jeg han hadde fiksa det.... Fatigue utløser jo ofte en situasjon hvor man ikke handler eller gjør som man har blitt trent opp til. man reagerer saktere og om en av flyverne nettopp hadde trent på stall dagen før i en simulator om det hadde vært tilfellet er det ikke sikkert at utfallet hadde vært noe annerledes! Men dersom det har blitt konkludert med fatigue inne i bildet så blir det feil å kalle det amatørmessig handlig mener nå jeg... for alt vi vet kan det ha stått STALL i hele frontruta uten at han hadde lagt merke til det, hvis instrumenter gir falske readouts og det bråker, dårlig vær og alt ihop så er det en dååårlig kombi!!....men som vi blir lært opp til, always trust the instruments...eller??
  3. lastebånd forran eller bak er det ingen fasit på hva som blir brukt.. riktig med lastebånd forran og..om man bruker det forran eller ikke spørs hvem som er på jobb den dagen vil jeg påstå å si!
  4. tror jeg sier meg litt enig med Aslak her...av det jeg har lært og fått planta inn i hue igjennom utdannelsen så....er vel ikke det her greit på noen som helst måte...heller ikke om motorene sitter bak, under vingen, oppå vingen, oppe på taket eller ingen motorer i det hele tatt...den piloten her tar med seg sitt crew, og passasjerer på en forsøks tur... ikke greit!! får vondt i hodet av sånne folk...
  5. Ser at når du turner inn på K forbi gate 13, er det enten K1 eller K2..K2 vil jo være mest naturlig dersom det er en som blir pushet fra 13.. Kan ikke være at NAS piloten valgte K1 isteden for K2, er vel umulig å få sammenstøt dersom norwegian hadde taxet K2 og sas hadde blitt pushet etter prosedyre? Spent på å høre hva som har skjedd her...
  6. vet ikke om noen har hørt han karn her, men han hadde definetivt gjort dagen min om jeg hadde vært innom han!
  7. Les retningslinjene til flyselskapet du skal fly med! det kan man si!
  8. skjønner dere hva jeg mener...haha, thanks ÆÆRLAND!
  9. jess, var værdt forsøket! Er utrolig hvor mye folk her inne klarer å finne ut av når det kommer til det med flyving, så hadde ikke blitt overasket over en luring som viste til en side...hehe Christopher
  10. Hei Skulle gjerne hatt SOP / GHM til Finnair, er det noen som har en side hvor jeg kunne funnet dette?? Christopher
  11. Personlig tror jeg ikke NAS vil få like godt passasjerantall i kabinen som på rygge, men det gjenstår jo bare å se! Er jo ikke noe feil i at de bytter flyplass men personlig ville jeg helst sett at Norwegian trappet opp med flere base fly og flere avganger mot Ryanair... De hadde IKKE dårlig kabinfaktor på las palmas, Alicante etc så jeg kan ikke helt forstå grunnen til å flytte flyene 10 nm over fjorden... Men blir spennende å se hva de får til, ikke minst på de konkurerende rutene mot Widerøe Christopher
  12. Tror det kommer til å bli en ganske heftig debatt om det nye forslaget... Kan nesten ikke fatte at de kan være serriøse, og at ansvaret for så mange mennesker skal ligge på trøtte piloter som har jobbet 13-14 timers dager med turn-arounds på 25 minutter! er ulykker som får politikere og gutta med dress som sitter bak skrivebordet til å våkne og det er litt synd at det er det som skal til!! Får håpe de tar til fornuften, for jeg ser ikke frem til en hverdag som er så lang og hvor evt feil jeg gjør fordi jeg er trøtt skal sette andres liv i fare!!!! Christopher
  13. hvorfor ikke bare gjøre alt lilla eller knæsj rosa mtp kontrast...:-)
  14. Noen som har erfaring med benplass på SAS sin 330-300 i motsetning til cont sin 757? på rutene til USA??
×
×
  • Opprett ny...