Jump to content

Magnus Vie Pettersen

Members
  • Content Count

    499
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Magnus Vie Pettersen

  • Birthday 04/16/1996

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I alle de ulike simulatorene jeg har testet så har aldri default flyplassene vært noe å rope hurra for, i alle fall ikke i Norge. Ikke er det noe gale i det heller forsåvidt, for vi befinner jo oss i et lite hjørne av verden som få utenom oss selv er særlig interessert i. Vil tro at etterhvert som vi mindre heldige og vanlig dødlige får fingrene i godbiten fra tirsdag av, så vil vi finne mye mer å sette fingeren på. Blir spennede å se hvordan Marketplace vil påvirke utviklertrangen og deretter tilgangen på mer håndsydde flyplasser i Norge. De store utviklerene som Aerosoft vil nok komme på banen etterhvert uansett, men hvordan blir det med de mindre flyplassene? Eneste jeg er skeptisk til er sloped runways. Fra det jeg har sett fra de som er kommet ut i fra MSFS og tidligere erfaring fra XP, så kan det virkelig ødelegge en flyplass om det får stå urørt.
  2. To stykk bilder fra Arlanda idag. Bruker fridagen på å utforske dette nye fantastiske tilskuddet fra ORBX, og jeg regner med at jeg ikke er den enste som har lagt turen dit dei siste dagene. Her har jeg nettopp ankommet fra Oslo, og må si det at jeg er godt fornøyd. Nesten ikke noe utslag på VAS, og FPS er brukelig. Har 35 på Aerosoft Oslo, og 18 på Arlanda. Her må man nesten legge skylda over på alle AI flyene som var rundt meg ;D Shutdown Cheklist please! Når jeg kom, var andre mer opptatt av å stikke. Denne dama skulle over dammen, og hele veien til LA. Vi får ønske henne god tur. Dei andre sier løp og kjøp, men jeg vil heller anbefale dere å ta det mer med ro. Logg dere rolig og forsiktig inn i flightsimstore, trykk behersket på "add to cart", fullfør betalingen, og kos dere. Ingen grunn å miste pusten før man har fått tak i denne godbiten, da pulsen uansett øker når man knuser nesehjulene i 1 stk praktfullt Arlanda scenery
  3. thank you! Da gir det litt mer mening. Jeg ønsker tross alt at det jeg gjør i simmen er "as real as it gets", men mon tro om detter er simulert i P3D?
  4. Noen som kan gi meg en god innføring om hva ISA er?
  5. Tok meg en liten runde rundt Homer i Alaska for å sjekke om ting fungerte som det skulle. Har hatt en del rare problemer med utstyret i det siste men nå ser det ut til å fungere. Håper jeg! Er vel ikke så mye mer å si om den saken. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre sola litt mer intens?
  6. Takket være vår store messias her på forumet gikk overgangen fin den. No er FTX oppe og går, og mangler bare noen dugelige doninger før jeg virkelig setter av gårde.
  7. Da var stunden kommet, og jeg har endelig fått fingeren ut av ørene og ræva opp fra sofaen. FSX gikk i søppelkurven, og P3D ble lastet ned og installert. Etter at PMDG slapp en av sine godbiter var det ikke noe å vente på, og FSX ble plassert i hylla sammen med alt det andre skrotet. Blanke ark og nye farge stifter til, og jeg er klar til erobre nye skyer. Kommer med et lite bilde fra min første tur. Tok å installerte mine ORBX regioner + noen flyplasser, og oppdaget et lite problem. Vet godt at ORBX ikke er klar for V2.5 helt enda, men ser i andre tråder at andre har fått dette til. Så vidt jeg har forstått er det kommet ny folder struktur i 2.5, som gjør at FTX central ikke finner terrain.cfg. Det jeg gjorde var etter at alt ble installert, å bare kopiere cfg. fila til rotmappa til P3D. Jeg lurer så på om det er denne fila som gjør at jeg får følgende problem: Samme skjer forøvrig i alle mine andre regioner, og norge ser ikke like majestetisk ut uten fjordene sine. Om man ser bort i fra slike små problemer, må jeg si at jeg er mektig imponert over hva som er blitt gjort med P3D, og jeg ser føre meg mange flotte timer bak spakene.
  8. Ta det helt med ro, for jeg mener ikke at vi 737-ere blir undertrykt. Sannheten er nok bare det at jeg selv liker gamle fugler best, men har enda ikke gått til invitering av noe skikkelige doninger enda.
  9. Ser at man ønsker flere sreenshots her på forumet, så beklageligvis må jeg vise mine kjedelige bilder, der autopiloten er det eneste stikkordet. Heldigvis er det flere her inne som enda holder sterkt rundt sine eldre kvinner som står og IKKE støver bort i en hangar, og lar dem være der de hører hjemme. Nemlig over skyene! Jeg for min del holder meg forsåvidt over skyene også, men i form av doninger som ikke kan ta loop eller andre manøvrere som ville fått pulsen til luftfarttilsynet til å pumpe i takt med en motor fra en gammel warbird. Men fra vås til mer vås. Vist dere ikke har forstått det enda, så kommer det nå noen bilder av en 737 som jeg har flydd litt omkring med i det siste. Først ut, blir vel på final 01R på Oslo Lufthavn, der snøen har kommet tidlig i år. Det snør det snør tiddelibom nynner man på, etterhvert som man nærmer seg gate 22. Final 34 i Zurich. Jeg personlig liker helst final bilder, så det er derfor jeg har så mange av dei, og så syns jeg sreenshots verktøyet som ligger i FSX ødelegger kvaliteten såpass mye at å ta bilde fra den fine flykroppen bare blir feil. Smak og behag IQ er noe drit, sa kapteinene der dei krangler om hvem som skal si i fra til tårnet om denne flausen. Jeg for min del takser bare raskt forbi og passer mine egne saker. Etter å ha tatt bilde av galskapen først da. Her sikter vi oss inn i Tromsø, i håp om at vi også i dag klarer å lande. Bonusen i dag for da være en 777 på final i Zurich. Samme bane som nevnt tidligere. Ofte kommer jeg ikke på å ta bilde før jeg er på final, og det er nok den egentlige grunnen til at det bare blir med slike bilder. Skal tro om jeg er lei FSX nå? Flott at noen setter grenser for hvor lenge jeg skal få lov å fly, men om jeg skulle få lov til å avslutte FSX på en vanlig måte, ville jeg blitt evig takknemlig ;D Det var heldigvis alt jeg hadde for denne gang, men dere skal ikke se bort i fra at jeg kommer med flere bilder senere, og da kanskje fra et litt annet perspektiv en cockpit bilder på final. Dere får grue dere til det, og så må jeg få takke for titten. Måtte forumet blomstre med mange flere bilder av alt i fra gamle blåselamper til små og moderne gressklippere. Kanskje noen Boinger og Airbuser også, for oss som er litt rare og liker det God helg!
  10. Har venta lenge på at PMDG skal komme med sine fly til P3D, og at dei begynner å gjøre shoppen klar, er veldig spennende. Når NGX-en kommer, har jeg ingen flere grunner til å holde igjen, så da blir det P3D på meg og.
  11. Pene bilder av en pen dame. Du er ikke alene om å måtte sjonglere tida får å få fly litt, men så lenge det er streik er det luft under vingene her i gården Dessverre blir det bare nok tid til en liten tur i noe smått med propell, så den nye 300'en står enda trygt plassert i hangaren inn til videre.
  12. Min første tanke er at dette virka som en veldig forstyrrende element i lufta, samt på bakken. I alle fall for oss tekno geeks som for blir veldig fascinert av slik type teknologi, og er veldig opptatt av å få med seg alt. Men helt klart er det et potensial i en slik type teknologi, men kanskje mest i en IFR situasjon. Når været ikke er av den beste sorten, og/eller trafikk bildet er veldig travelt, vil dette hjelpe stort på sikkerheten.
  13. Takk for sist, og det er både artig og spennende at så mange følger med å denne serien. Må først bare få beklage at det ikke er blitt postet noe nytt dei siste vekene, men det blir av og til litt vanskelig å balansere skole og FSX. Vi fortsetter der vi slapp... Etter noen timer med kaffekoppen i handa, og flyprat om gamle legender, var det på tide å si farvel til vår gode venn i Bella Coola. Vi fortsetter turen opp til Ketchikan, og jeg håper å komme opp dit før mørket faller på. Som dere ser, så har det snødd litt siden vi landet for noen timer siden, noe som har ført til at den grønne oasen er borte vekk. Det lette snøfallet har også ført til at rullebanen, som ikke har 24 timers brøytevakt, er dekket med et snø. Dette fører til at friksjonen er blitt tillnærma null, og jeg må takse rolig og forsiktig ut på rullebanen. Take off, og vi setter kursen vestover, ut fjorden. Jeg hører at i det jeg tar inn hjulene, lager en av motorene en merklig lyd. Men etter å ha sjekket instrumentene, velger jeg å fortsette, da alt ser ut til å være i orden. Jeg regner med å bruke autopiloten meste parten av turen, da det blir mange lange legg oppover. Å se på fjell, er alltids like gøy. Spesielt når man kan fly over dem, istedne for å kjøre igjennom dem. Fjell og fjord fra vingen. Jeg fant et lite GoPro kamera i bagen, og utforsker litt med nye og spennende kamera vinkler. Det kan jo fort bli litt kjedelig med bare cockpit bilder på turen. Etter å ha passert Prince Rupert, setter vi kursen over fjorden opp til Annette Island. Været blir desverre ikke bedre, og det ser mørkt og trist ut. I tillegg, har jeg jo en motor som fusket litt i starten. Heldigvis har den ikke vært noe problem så langt på turen, men jeg det er ikke det gøyeste jeg kommer til å gjøre, da det fort kan gå 20 minutter til vi får land under kroppen igjen. Ketchikan i sikte, og flyet er fortsatt i lufta med to motorer som fungerer utmerket. Været letter heldigvis da vi nærmer oss Ketchikan, og det ser ut til at vi slapp det verste været som var meldt. Det skal vist være her i område ei dame ved navn Misty fløy for mange år siden. Ryktene skal ha det til at det skal være en mindre flyplass i nærheten som hun fikk laget. Men dere vet rykter. Man kan aldri vite hva som er sant eller ikke. Tar meg en liten runde over selve bygda, med flyplassen i sikte. Mye trafikk i område, selv om det er vinter, og det meste av bush- flyginga har gått i vinterdvale. Det er bare å være obs, og det er ikke mange vekene siden et fly krasjet i noen tretopper og en pilot omkom. Rullebane i sikte, og jeg merker i det jeg senker throttelen, at motoren fusker ganske mye. Mixturen skal være full, men jeg har en mistanke om at denne kan være defekt. Det blir å sette flyet på bakken, og jeg vil nødig ta en go around. Lang rullebane er det her, så det skal neppe være et problem uansett. Trykt nede på bakken, og jeg kan puste lettet ut. Jeg har som nevnt tidligere på turen, fløyet ganske mye i område her, og er nokså kjent med både folk og flyplass. Men denne takse banen gjør meg altid like urolig, og det gjelder å være forsiktig. Lurer litt på kordan det er å fly en 737 ned og opp disse bakkene? Jeg har avtalt med en tidligere bekjent, om å få låne en oppstillingsplass. Det er forsåvidt han jeg hadde min første flytur med, så han veit at det er et stort under at jeg har kommet meg så langt nord som jeg har. Blir nok her en stund, i alle fall til noen har fått tatt en nærmere titt på flyet. Vil nødig forstette turen med defekt Mixture. Blir nok å ta inn på motell i natt, da jeg trenger å hvile ekstra mye. Det er faktisk slitsomt å sitte i flere timer om gangen. Neste legg blir opp til Juneau, og vi får håpe turen forsetter neste dag. Takk for titten, og håper at bildene faller i smak. Som jeg sa innledningsvis, så blir ikke FSX prioritert om dagene, men håper å få lagt ut neste tur om ikke så lenge.
×
×
  • Create New...