Gå til innhold

Hans Chr Haaland

Members
  • Innholdsteller

    446
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Hans Chr Haaland

  • Bursdag 11. des. 1985

Hans Chr Haaland's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. "The URL contained a malformed video ID." fikk jeg opp.
  2. Takk for tilbakemelding folkens. Ingen dum idé det Geir sier med å fly litt rundt i Norge når det er lyst. Kanskje jeg må prøve å dra FSX på maskina mi alikevel da. Noen som vet om det finnes en FSX demo eller noe? Greit å prøve det på maskina mi før jeg eventuelt bruker noen lapper på det. Edit: Fant en trial som jeg skal prøve nå :-)
  3. Du kan jo også prøve www.vimeo.com. Har aldri prøvd å legge noe ut der selv, men ser ofte på videoer der i god kvalitet som varer lenger en 10 minutter.
  4. 222 knop ja, da får jeg hvirkelig håpe de har boltet alt godt fast til moder jord :-)
  5. Det ser ut som dere har det veldig morro på turene deres. Hadde jeg hatt FSX, skulle jeg slengt meg på, men etter jeg konverterte fra Bill Gates til Steve Jobs så tror jeg ikke at jeg kan kjøre FSX desverre :-(. Kanskje en dag jeg kjøper meg en mega PC igjen for å bli med dere på MP serveren :-)
  6. Hadde meg en god treningsrunde på helgelandskysten idag i en Blue Angels F-18. Strålende vær, og et vakker landskap som er perfekt for lavtflyvning. Turen gikk i korte trekk fra Mo i Rana, en tur over svenskegrensa, lavt over røssvatnet for å følge hattjfelldal nedover ett stykke før en low approach på kjærstad. Nydelige fjellformasjoner hele turen. Etter å ha trent litt på å fly lavt over vannet, gikk turen over øyfjellet, og ut mot Brønnøysund. Sjarmøretappen gikk selvøflelig ut rundt torghatten, og tilbake til Brønnøy for å lande trygt. Det var bildene fra dagens low flying action. På turen opp fra Bergen til Mo i Rana spurte jeg fint i gaten på flesland om jeg kunne få klapp til Trondheim. Det var OK, så jeg sniker inn ett bilde fra flighdeck på Norwegians rute 172.
  7. Jeg spiser ofte veldig mye når jeg flyr lange turer, både når jeg er pax, og når jeg er skrivebordspilot. Tiden går fortere da. Ellers sjekker jeg kart, metar på destinasjon, eventuelt metar for alternativ, programmerer forventet STAR osv. Skjelden jeg gjør så mye annet. Flyr jeg long haul, så tar jeg meg ofte en pause på noen timer fra simen, enten sover litt eller ser litt på TV. NB: Jeg har ganske høy forbrenning, så jeg er ikke tjukk (enda), men hadde nok sikkert ikke hatt godt av å fly A340 for SAS hver dag :-)
  8. He he, nei, tok det ikke som du lo av meg heller. Jeg synes bare det er dumt å svare feil egentlig. Ikke for min egen del, men for den som spør sin del, da det lett blir forvirring av det :-) Jeg har vel egentlig alltid lurt på hvorfor ikke flyet vil intercepte loc. om crs. ikke er rett. Men nå har jeg lært at den faktisk gjør det. Lærdom sent på lørdagskvelder er undervurdert! :grin:
  9. Ja, sorry, ikke meningen og komme med feilinformasjon. Selvfølgelig setter du CRS i FMC på 747, og ikke i CMD. Jeg har faktisk aldri prøvd å fly ein ILS app uten rett CRS, da det begynner å plinge så fælt i msg warningen til FMCen. Jeg har vel bare antatt at siden FMS gir feilmelding på feil kurs, så ville ikke den catche, men da er det feil :-) Beklager, ikke meningen å villede.
  10. Vi reiste til Vilnius med en skoleklasse for noen år tilbake. Vi charta en 737 fra SAS for å fly oss fra Værnes og hente oss igjen. Vi var vel kanskje ca 120 pers på reisefølge. Nå vet ikke jeg hvor mye flyet kosta per pers, men vi betalte vel rundt 8000 for ei uke med fly, hotell og middager, så veldig dyr var nok ikke den turen. Men jeg tipper at du kan få det enda litt billigere om du går til et utenlandsk selskap i Tyrkia, eller et selskap som ligger i ruta.
  11. Har du stillt inn riktig kurs på autopiloten? Vist den er feil så fanger den ikke loc. Du skal da få en feilmelding i fmc om det i så fall. Kursen setter du helt til venstre på autopilotpanelet, og den skal være rettningen på rullebanen (eller på localiser om det er offset mellom loc. og rwy. hdg.)
  12. Er ikke helt sikker på hva du mener. Men om det er at flyet ikke capturer ILS i det vertikale planet, så er det fordi du må aktivere app. Prosedyren er å først etablere seg i det horisontale planet med LOC(aliser), når den er etablert velger du app mode på autopiloten, og den vil følge glideslope. Er ikke helt sikker på om det var dette du mente, men det er hvertfall måten å gjøre det på :-)
  13. Så F-16 er med andre ord umoderne? Bare vent til forsvarsdepartementet leser dette. Da blir det fart på sakene, for vi kan jo ikke ha fly som er av moten.
  14. Takk skal du ha Ernst. Om det ikke blir en vanesak, så skal jeg hvertfall vurdere det litt oftere nå som jeg har fått grafikken min litt bedre :-)
  15. Men det er slik å forstå at mp serveren kun fungerer med FSX? Veldig mange bra bilder fra MP sessions i det siste. Det ser veldig spennende ut :-)
×
×
  • Opprett ny...