Gå til innhold

Tor-H Bergseng

Members
  • Innholdsteller

    537
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Tor-H Bergseng

  • Bursdag 19. des. 1989

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Tor-H Bergseng's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takk for det og godt nyttaar tilbake! Hehe er gjerne litt kaos her i byen ogsaa under slike tilstelninger. Blandet med fulle polakker+pineraketter+regn+daarlig sikt og vind saa er det en daarlig kombo
  2. Hei og godt nyttaar til alle der ute! Lenge siden jeg har postet noe som helst her inne, samt at forumet virker ganske dodt for tiden saa her kommer et lite knippe fra det siste halvaaret. Ryanair taxer til active i Liverpool for en kort domestic flight til Newcastle Samme som over ved ankomst Newcastle Etter returen til Liverpool var unnagjort gikk turen til min "homebase" EPMO, Modlin. Funfact: Modlin ble bygget som et alternativ for LCC's for aa erstatte den gamle Etuida-terminalen ved EPWA, Warszawa Chopin. Primaert for FR og W6. EPMO aapnet sommeren 2012 aa var i drift i ganske noyaktig 5 maaneder inntil den ble stengt igjen grunnet sprekker i rullebanen. Ingen ville ta paa seg ansvaret for skadene da entrepenorene skyldte paa flyplassen for aa ha brukt feil deice fluid. Flyplassen skyldte paa entrepenorene for daarlig utbedring av runway da den ble utvidet fra gammel militaerflyplass. Uansett, de aapnet igjen i host da de omsider ble enige, men kun FR returnerte. Sansynligvis en stor strek i regninga for EPMO... Uansett, er ikke noe fan av FR, men en students lommebok maa prioriteres til tider, samt at flyplassen ligger i rimelig avstand fra downtown Warsaw saa klager jeg ikke Eneste minuset om jeg skal pirke paa noe er at en maa vente ute i 10-15 minutter etter passering av gate. De har dog endelig faatt tak over venteplassen ved tarmac. EPMO EPMO Leaving EPMO for EGGP. Baade SID og STARS inn og ut fra EPMO er utrolig lange og kronglete, en faar dog gjerne en del shortcuts utenom peakhours. Var ogsaa en snartur over dammen for litt AA flyvning. Her fra en fra Miami til Guatemala City. Saa bar det tilbake til fastlandet paa langtur. Ferryflight med Seneca fra Heringsdorf til Namibia!! Her fra avgang Heringsdorf med ca 20-25 knop i siden. Tilbake i hoyresetet hos FR. Tidlig morgne og ankomst Dortmund fra Stansted. Same as above. Dett var dett. Min gamle trofaste FS9 holder fortsatt koken he he. Maa ogsaa faa unnskylde tidspunktet jeg legger ut paa. Skulle gjerne vaert ute aa festet i natt, men har en hund saa maa en prioritere Tor-H
  3. Helt sykt som alltid! Stilig scenery for Marseille ogsaa, har fulgt dette paa FSD en periode.
  4. Mens jeg foretar cleanup taxer kaptein Scallywag oss til stand 13 ved terminal 2. Shutdown, saa buss til hotellet Maa bare presisere at mine beregninger var pinlig noyaktige Dett var dett! Takk for titten! Addons: Freeware mesh fra avsim/flightsim.com Samme med landclass. Ifly 737. FS9 Aerosoft Sharm El Sheik. Tor-Haakon
  5. Paa vei til aa bli etablert paa lokalisatoren for rwy 04R. Etellerannet i orkenen. Toucher silkemykt som alltid :cool: Ladies and gentlemen, boys and girls, scallywags, blokes and lads (og alt annet de kaller hverandre i England). It's our pleasure to welcome you all to Egypt and Sharm El Sheik were the local time is 4 pm. Please stay seated and remember to bring all your personal belongings and pukebags when you are leaving the aircraft. It's been a nightmare taking care of you :grin: Fortsettelse folger.
  6. Ensformig men dog fascinerende landskap utenfor. Vi blir klarert for IVUTA 1E arrival og ILS rwy 04L. Vi har faatt sterkere medvind en vi hadde regnet med, sm Scallywag mente skyltes avgassene til passasjerene vaare. Det blir da landing i saerdeles hoy fart og vi regner aa bruke hele banen for oppbremsing. Med 189 blylodd fulle av rom i kabinen vil vi ikke bruke for mye brakes. Gaar kjapt i svingene her saa vi maa vifte litt med klaffene for aa bremse ned til 240 knuter. Kurs, frekvenser og andre duppeditter og dappedutter sjekks for aa vaere sikre paa at vi er klare for landing. Autobrake er satt til 1. Fortsettelse folger.
  7. Over albansk jord med kurs mot Kroatia og Grekenland for vi krysser middelhavet og setter kursen mot Kairo og til slutt Sharm El Sheik. En god del av reisefolget vaart har endelig slokna i kabinen. Endelig fred og faa. Over Athen. For saa og fly over de grekenske oyer. En titt paa pjuteren viser oss at det er ca en time til vi starter descent. Jeg er PF paa dette leget mens Scallywag sitter og gomler polser og drikker Cola som han selv har hentet i galley. Herlig type. Ikke spor hvordan jeg fikk tatt dette bildet, men det gikk :crazy: Vi har kommet inn i Egyptisk luftrom hvor vi ser at op har gitt oss en utrolig kronglete flightplan. Vi spor om direct IVUTA som vi faar. Det er forovrig ogsaa starten paa STAR'en vi skal fly. De herlige passasjerene vaare har begynt og vaakne opp siden det skjer ting utenfor vinduene. Orkenturbulens! Saann ca over Suez-kanalen begynner vi aa tenke paa aa komme oss nedover. Saa da tryker vi paa knappen og down we go! Fortsettelse folger.
  8. Omsider horer jeg V1. routeit lad! Saa vi roterer. Stikka i magen, lufta neste. Saaakte men sikkert drar vi med oss britene og faar luft under vingene. Klatrer ut paa SID og setter kursen for nordsjoen. Fantastisk livery spor du meg! Saa kommer vi til nordsjoen og er sikkert halvveis til TC som til og begynne med er FL340. En kjapp titt paa kjorecompjuteren for aa se hvordan vi ligger an i loypa mens vi har tysk jord under oss. Med tett skydekke under oss og hoylytt synging og skaaling fra kabinen passerer vi Dusseldorf, Frankfurt og setter kursen mot en liten fjellkjede kalt alpene. http://i237.photobucket.com/albums/ff195/djsapphire/fs92013-03-0218-01-41-01.jpg Fortsette folger
  9. Hei alle godtfolk der ute! Som tidligere nevnt kommer det naa nok en gang en alt for lang reisereportasje fra meg, men blir det for mye saa bare la vaere aa se Har lenge flydd kun FR i simmen og jeg trenger saart et miljoskifte. Dagens tur gaar med Thomson Airways og en av deres splitter nye Boeing 737-800W maskiner. Har forflyttet meg og faatt base ved EGCC, Manchester i den Store Britanien. Som mitt forste leg som FO i Thomson skal jeg sammen med kaptein "Scallywag" fly ned til HESH, Sharm El Sheik i pyramidenes land. Flighten gaar som TOM452 med avgang EGCC 09.00 og ankomst i Egypt 16.35. Turen er paa 2200 nm. Flightplan: DESIG UL603 DINKU UM867 ABISO UY450 NERRA UL607 KEA UN132 KUMBI G400 BLT A16 CVO A411 MENLI A791 SISIK V603 CAT DCT SHM Ved Terminal 2 i Manchester en tidlig lordags morgen staar vaar nymalte og freshe maskin klar for aa ta oss ned til Egypten. Maa virkelig si jeg liker Thomson's nye dreamliner livery. Rett paa andre siden av veggen foran baugen paa maskina staar ca 189 ferielystne og masete briter som vi skal frakte med oss. Hvem har sagt at mennesker ikke er farlig last? Mens Scallywag tar Walk Around plotter jeg inn dagens rute. Jeg kommer frem til at vi kommer til aa bruke ca 5 timer paa turen som vil si at vi lander ca 35 minutter for tiden. Boarding har startet og jeg horer de vaglende britene presse, dytte og knuffe seg bakover i kabinen med taxfree posene paa slep. Scallywag er tilbake fra rusleturen og jeg starter opp APU'en og gjor alt mulig annet som er nodvendig for aa fa start paa makkverket. Det er jo tross alt min forste dag saa naa maa jeg imponere Etter vaare "fantastiske" CA'er har pressa de siste passasjerene ned i setene deres smeller de igjen dorene for vi pusher ut fra gate og starter viftene. Scallywag er morrasgretten saa jeg gjor saa og si alt her. Vi taxer sakte og rolig ut mot rwy 23L hvor vi er klarert til DESIG1Y som blir dagens SID. Vi er fylt til randen med ferieklare, hawaiishortskledde briter saa vi faar en VR paa rundt 150 knuter. Krysser rwy 23R. For saa og bli klarert til immediate departure. Spakene dyttes heeeeelt i baann og vi begynner aa rikke saa smaatt paa oss. Vi er tunge!! Fortsettelse folger i x antall poster..
  10. Hei og en riktig god lordag til alle! I paavente av en laaaaang tripreport (som tidligere) slenger jeg ut noen faa knipsinger fra denne uksens utskeielser. Jeg har naa pakket sakene og forlatt LCPH Paphos, grunnet faa timer, men kun en flight om dagen Men jeg fikk med meg noen bilder for jeg dro! Et bilde fra LIME, Bergamo for avgang mot Kypros. Basechange til EGGD Bristol for en liten periode For avgang til Dublin. Samme som over. Samt et lite bilde av mine nye winglights til Ifly 737 som jeg fant oppskrift paa. Lysene er sakset fra Posky sin 737. Meget snygt spor du meg. That's all. Ny rapport kommer sent i kveld, nytt selskap, ny base, nye muligheter Tor-Haakon
  11. Land i sikte!! Kom oss over pianotangente og da fant min kjaere Philip (Cocker Spaniel paa 7 maaneder) ut at han ville opp paa fanget. Mann som jeg er funker multitasking daarlig, saa skeina litt ut fra centerline med hjelp fra vinden mens jeg prover aa dytte valpen unna. Men vi kom oss ned! Jaggu finnes det ikke bonder paa Kypros ogsaa! Maa prove aa tippe de over med jetblast i morgen! Taxi to stand. En hard arbeidsdag er over. I morgen kommer en enda verre, med enda kortere flight og like seint opp Takk for titten! Tor-Haakon
  12. Hei alle godtfolk der ute! Blir sjeldent lastet opp noen knipsinger fra meg for tiden, men her kommer et helt lass! Flyr for tiden FR i simmen, saa deler noen bilder fra helgens utskeielser. Slenger forst ut tre bilder fra en tur fra LIME, Bergamo (Milan paa Ryanair-spraaket). En snill italiens herremann har gitt flere av de naa godt aldrende sceneryene fra ISD en real oppussing! Deriblant Bergamo. Taxi to runway 28. Entering rwy. Pluss et lite et fra alpene. Holder meg ofte til en base i simmen av en eller annen grunn. Mot slutten av helgen falt valget paa LCPH, Paphos/Pafos paa Kypros. Ryanair har basert 2 fly her, men regner med det kun er for sommeraaret. De baserte her flyr til Thessalonikim Chania og Bergamo. Kun en flight om dagen! Ikke mye timer og pessetasser her tenker jeg. Fordelen er vel at ingen av flightene har avgang for klokka 11.00 :cool: Gaarsdagens tur gikk som FR5082 til LGTS, Thessaloniki og FR5083 tilbake til Paphos. Paa vei ned til LGTS, Thessaloniki stoter vi paa et tykt skylag. Saa da fant vi ut at det var liksaagreit aa bare holde seg for nesa aa dykke ned i det. Etter mange intense sekunder med neseklyping var vi igjennom og kunne endelig puste ut igjen. Saa da landet vi og takset til stand. Siden vi var rotet oss helt hit fant jeg i et kreativt samarbeid med kapitan at vi liksaagodt kunne fly tilbake! Men innen vi fikk somlet oss til aa finneut hvordan var vaeret blitt til dritt. Masse regn og elektrisitet paa himmelen. Men! Det gikk greit og plutselig var vi paa approach til rwy 11 LCPH, Paphos. Her er det VOR det gaar i. Som med stort sett alle greske flyplasser.
  13. Hei alle medsimmere! satt og lekte meg litt med FS Recorder i gaar kveld aa klipte sammen en liten snutt fra hjembyen Warszawa. Flyet er Carenado Cessma 152. Scenery er DRZEWIECKI DESIGN's Warsaw City 2013. [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eTyqtw_WNlk Husk HD! Tor-Haakon
×
×
  • Opprett ny...