Gå til innhold

Johan Holmseth

Members
  • Innholdsteller

    1 412
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Johan Holmseth

  • Bursdag 25. sep. 1991

Johan Holmseth's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hvordan er dette performancemessig? Vil tro den spiser frames?
  2. Hvordan er denne performance messig da? Kan man kjøre denne med rex?
  3. Ivar, og forøvrig alle andre som har fly tilgjengelig til helgen: Mikroflyklubben arrangerer "Midnightsun event" der vi skal fly til Steigen etter stevnet på lørdag. Blir grilling og sosialt samvær der, før retur natt til 17. Sakset fra Salten mikro: Salten mikroflyklubb organiserer flyging fra Bodø til Engeløya i Steigen, for luftfartøyer som vil fly under midnattsolen. Vi flyr til Steigen på lørdagskvelden etter at Bodø air show dag 1 er ferdig. ETD 2000 lokal. Det blir grilling og sosialt samvær på Engeløya før vi flyr tilbake til Bodø under midnattsolen natt til 17. juni. Kart og bilder av stripa på Engeløya finnes her. Ser nå at over 30 fly har meldt seg på turen!
  4. Skolen ekspanderer raskt nå. Planen var vell først at studentene skulle hit til Sandefjord, men det ville vært umulig mtp plass, fly osv. Spent på 737 simmen som mest sannsynlig kommer i løpet av høsten!
  5. DAT skulle bruke EGNOS, også et sattelitt basert utstyr. Problemet er at systemet er ikke godkjent enda. Hehe, spørs om Kleppa blir å spare de 50 millionene hun skulle :grin:
  6. Nei dette gjelder ikke bare Scat-1. Sakset fra regjeringen.no
  7. Widerøe fikk medhold i saken og får fortsette å fly til lofoten! http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=18047541&a=1.8047541&f=/nyheter/distrikt/nordland/&h=nrk.no
  8. Mange av flyplassene vil nok eksistere til Dash8 pensjoneres, men da regner jeg med fellesflyplassene er godt planlagt, om ikke påbegynt, også i Finnmark. Infrastrukturen til disse flyplassene fra distriktene vil nok bli utbedret betydelig for å korte ned reisetid. Finnmark er spesielt mtp at hver eneste krik og krok har sin egen flyplass, så det vil nok bli vanskelig og få alle fornøyd der. Dette kan jeg skrive under på. Slik som det er i dag, leverer NSB et håpløst og overpriset produkt.
  9. Jeg refererer i innlegget mitt til Helgeland og Lofoten/Vesterålen, hvor flyplassene er planlagt nedlagt og en "storflyplass" skal ta trafikken fra kortbanenettet. Mange av kortbaneflyplassene blir oppgradert med nye lys,terminaler utvidelser osv, selv om de er planlagt nedlagt. Dette ser vi flere plasser i Norge. Også i Finnmark er det ønskelig med 1 storflyplass som skal ta over for flere av kortbaneflyplassene
  10. Tviler egentlig på at Widerøe vil gå tilbake til Twin Otter selv om den har fått trykkabin ++. Widerøe er i dag størst på de kommersielle rutene, og kortbaneflygingene er nok en utdøende sport. I tillegg ville det være en liten drawback med Twin Ottern, mtp plass, støy, comfort og mangelen på cabincrew. Personlig tror jeg Dash 8 kommer til å være i bruk til kortbaneplassene legges ned/slås sammen. Widerøe har vell fått forlenget sin bruk av Dash til 2018, og det er jo noen år til. Samtidig er utbyggingsplanen til Mo i Rana godt i gang, med påfølgende nedleggelse av Mosjøen og Sandnessjøen. Samme gjelder i Lofoten/Vesterålen.
  11. Ja hva hjelper det når de skal fly i lofoten og Nord-Norge? Så du sier at andre selskaper ikke frakter passasjerer trygt fram? DAT har bedre kundeservice og komfort? Kan du utdype alle påstandene du kommer med? Har du sjekket det her ? Eller her ? Edit: hva er forskjellen på dat og dot? Er ikke det samme selskap?
  12. Javel? Hvordan kan du si det når de ikke har treningen/erfaringen, ei heller servicen som Widerøe har?
×
×
  • Opprett ny...