Jump to content

Erlend Andrè Larssen

Members
  • Content Count

    3,196
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Erlend Andrè Larssen last won the day on February 7 2018

Erlend Andrè Larssen had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About Erlend Andrè Larssen

  • Birthday 08/21/1989

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/01/11/195490743/nye-gps-forstyrrelser-av-fly-i-nord-norge Et par tilfeller for et par dager siden også.
  2. Antar det blir non-clickable cockpit i likhet med resten av FC3-serien da. Noe som kan være en fordel for VR om man kan binde alt man trenger til HOTAS'en.
  3. Deadstick så ganske lovende ut ja. Vet om en Christen Eagle under utvikling de godt kan overta
  4. På tide at noen heller konsentrerer seg om en GA/VFR-simulator med fokus på kvalitet under 10'000ft. Og i tillegg godt simulert fysikk for seilfly. Flere burde lært av DCS, hvor man har konsentrert seg om enkeltområder i stedenfor å lage en jordklode som bare ser bra ut fra 30'000ft. Jeg slo ihjel mange timer med Emma Field til FS9 i sin tid.
  5. Ser lovende ut. Har hatt Warthog HOTASen i ganske mange år nå og har lenge håpet at det skulle komme alternative stikker på markedet. Hadde egentlig ikke trodd at det skulle drøye så lenge. Synd de valgte å lage en som nesten er identisk med Hog'en med tanke på knapper
  6. Var mektig imponert da jeg endelig fikk installert DCS World 2.0. Faktisk så imponert at jeg ikke så poenget med å ha to releaser av samme spill på min stakkars 128gb SSD, så jeg avinstallerte DCS World 1.5. Først etterpå innså jeg at 2.0 ikke, og aldri var ment å erstatte 1.5. Kaukasus er nå borte, og jeg må visst vente en stund før jeg får testet F-5 i DCS 2.0, for den er jo kun utgitt til 1.5 :
  7. Fikk knabbet til meg et GTX770 2GB på tilbud på komplett. Gleder meg nå
  8. Smart! En annen løsning jeg har fundert litt på er å hente strøm til lysdiodene fra batteriet i headsetet. Tre LEDs kan umulig bruke mye strøm?
  9. Skader da ikke å prøve å slette cookies i forumet vel?
  10. Disse plassene kalles populært "druer". Det er lett å se hvorfor på bildet du postet Det er flyoppstillingsplasser som ble opprettet da man bestemte seg for at spredningsprinsippet var den beste måten å hindre at hele skvadroner skulle bli groundet av én bombe. I tillegg til druene har man ofte shelters for å beskytte flyene mot skader fra bomber, splinter, vrakgods osv. Men som Fredrik sier gir ikke shelterne mye beskyttelse mot en direkte treff, noe som var skjelden vare i shelternes barndom, men som med dagens våpen nesten kan garanteres. Alternativet til å spre flyene over et stort område og gi de et relativt svakt skjold, er å samle alle flyene i et stort fjellanlegg. Hvis man sprenger seg inn og ned i fjell har man lett 20m med stein over hodet, noe som gir en god beskyttelse mot angrep. Ulempen er at man her samlet mange fly i samme anlegg, og om utgangene blokkeres, er alle flyene sperret inne. Begge løsningene har sine fordeler og ulemper, og det er grunnen til at Norge har vært innom begge (Anlegg96 i Bodø ble brukt frem til 90-tallet). Slenger med litt lesestoff Luftfartswiki- Anlegg 96 WIKI- Hardened Aircraft Shelter
  11. "Bye Bye, Ryanair" hadde vært passende Synes diverse folkeeventyrfigurer og Caprino-figurer hadde vært kult.
  12. Og ifølge SAS er det visst lavprisselskapenes feil at SAS sine hattehyller blir overfyllt. Forstå det den som kan...
×
×
  • Create New...