Gå til innhold

Sitat-Knappen


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Fjern gjerne sitatknappen fra forum listen -- den er misbrukt så det holder, men la den få bli værende som en sitat tag blant tag listen når du skriver svaret.

 

Faktisk, bytt ut sitat knappen med en "svar i nytt vindu" knapp -- er vel ikke alle som kan mulighetene sine i browseren (shift-click osv). Blir lettere å sitere vha copy&paste da, ettersom bare siste post kan leses fra siden (happy med den jeg altså).

 

Savner også info om hvem som blir sitert, men det er vel vanskelig med manuell sitering allikevel ""

 

Nå kjenner jeg ikke mulighetene og begrensningene i systemt heller. Enkelte forum har også en quick-reply nederst som ikke krever at du svarer fra ny side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker omtrent aldri sitat knappen. Jeg leser hele tråden, scroller opp og ned, og må jeg sitere enkelte setninger, setter jeg de inn i apostrofer via klipp & lim. Jeg foretrekker å svare med mine egne ord, uten å bruke sitat knappen overhodet. Anser sitat knappen for å være en ansporing til ren latskap, og jeg ser den blir svært ofte misbrukt. For min del - fjern gjerne knappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en av de som har syndet mot å bruke sitat-knappen mye og unødvendig. Jeg ser også helt klart Dags situasjon, siden at det skaper unødvendig mye data i forumtabellene, noe som tar større plass, mer båndbredde osv.

 

Selv om jeg også er en av de som har brukt sitat-knappen i tide og utide, så er den kjekk å ha når man skal kommentere deler av en lang post av andre. Synes av den grunn at den ikke burde fjernes, men at vi som brukere av forumet heller skal ta oss selv litt i nakken og tenke over at hver gang vi bruker sitatknappen så øker vi, sammenlagt, kostnadene som Dag har for å drive dette stedet (med mindre han hoster dette helt selv, uten å betale for båndbreddebruk). Uansett er det en uting å bruke Sitat-knappen i tide og utide, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett meg MEKTIG lei av at folk ikke for fem forbanna flate øre kan klare å sitere noenlunde fornuftig. Men dette er IKKE en ting som bare gjelder fs.no, det gjelder mange andre steder også på nettet, news er vel enda værre.

 

Og det som VIRKELIG irriterer meg skal jeg demonstrere i et par innlegg nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en av de som har syndet mot å bruke sitat-knappen mye og unødvendig. Jeg ser også helt klart Dags situasjon, siden at det skaper unødvendig mye data i forumtabellene, noe som tar større plass, mer båndbredde osv.

 

Selv om jeg også er en av de som har brukt sitat-knappen i tide og utide, så er den kjekk å ha når man skal kommentere deler av en lang post av andre. Synes av den grunn at den ikke burde fjernes, men at vi som brukere av forumet heller skal ta oss selv litt i nakken og tenke over at hver gang vi bruker sitatknappen så øker vi, sammenlagt, kostnadene som Dag har for å drive dette stedet (med mindre han hoster dette helt selv, uten å betale for båndbreddebruk). Uansett er det en uting å bruke Sitat-knappen i tide og utide, synes nå jeg.

 

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en av de som har syndet mot å bruke sitat-knappen mye og unødvendig. Jeg ser også helt klart Dags situasjon, siden at det skaper unødvendig mye data i forumtabellene, noe som tar større plass, mer båndbredde osv.

 

Selv om jeg også er en av de som har brukt sitat-knappen i tide og utide, så er den kjekk å ha når man skal kommentere deler av en lang post av andre. Synes av den grunn at den ikke burde fjernes, men at vi som brukere av forumet heller skal ta oss selv litt i nakken og tenke over at hver gang vi bruker sitatknappen så øker vi, sammenlagt, kostnadene som Dag har for å drive dette stedet (med mindre han hoster dette helt selv, uten å betale for båndbreddebruk). Uansett er det en uting å bruke Sitat-knappen i tide og utide, synes nå jeg.

 

LOL

 

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en av de som har syndet mot å bruke sitat-knappen mye og unødvendig. Jeg ser også helt klart Dags situasjon, siden at det skaper unødvendig mye data i forumtabellene, noe som tar større plass, mer båndbredde osv.

 

Selv om jeg også er en av de som har brukt sitat-knappen i tide og utide, så er den kjekk å ha når man skal kommentere deler av en lang post av andre. Synes av den grunn at den ikke burde fjernes, men at vi som brukere av forumet heller skal ta oss selv litt i nakken og tenke over at hver gang vi bruker sitatknappen så øker vi, sammenlagt, kostnadene som Dag har for å drive dette stedet (med mindre han hoster dette helt selv, uten å betale for båndbreddebruk). Uansett er det en uting å bruke Sitat-knappen i tide og utide, synes nå jeg.

 

LOL

 

:-D

 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at Tarjei irriterer seg over det, for hvis folk ikke har mer å skrive enn det lille han gir eksempler på, så kan de jo heller la være å svare og si det til seg selv istedet, jeg irriterer meg over sånt selv! Det er så ufattelig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siteringen hans er også et godt eksempel, har sett utallige tilfeller av poster hvor en person som skulle sitere forrige innlegg hvor det ble sitert, har tatt med alle siteringene istedenfor å bare ta med den siste som han/hun skulle svare på!

Jeg har forøvrig skyld i noen uten at det skal utdypes mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vanvittig godt altså, kan anbefales ""

 

Forøvrig, her er en ganske fersk melding hentet ifra news, jeg sier ikke mere.

 

----

> On Wed, 12 Oct 2005 19:53:50 +0200, "JAG" <jon-g...@online.no> wrote:

 

>>Det var mørkt og jeg trudde en stund at det var en nyere Jaguar, men

>>stussen

>>hadde en større vertikal rett flate så det var det vel trolig ikke?

>>Uansett så er noe fundametalt galt i dette landet hvis vedkommende blir

>>trakkasert av Politiet for denne forsselsen på denne strekningen!

>>Hva med et nytt parti som arbeider for erstatning til de som har blitt

>>flådd

>>eller satt i fengsel av UP på Norske veier siste 20 år?

>>Samt lovendringer som gjør at man i ettertid kan straffeforfølge de som

>>har

>>innført og håndhever dagens regime med grov forfølgelse og undertrykking

>>av

>>det norske folk på norske veier?

 

> Har det rast helt nå altså.....

 

:-)

 

JAG

 

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er bedre og raskere å holde kun ett vindu åpent ved å scrolle over ett bilde i stedet for å åpne et nytt vindu, men for båndbredden til forumet sin skyld er jeg enig med Halvdan jeg også. Vet ikke om det påvirker båndbredden når bildet har først lagt seg i cachen, da...

 

Men det mest irriterende er i alle fall når folk siterer hverandre for hvert eneste innlegg, når det kun er to personer som 'chatter'. Dette er unødvendig. Bruk sitat når dere svarer på en post som ligger litt oppover i tråden, og kutt gjerne ut avsnitt i sitatet som ikke er relavente for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...