Gå til innhold

Sitat-Knappen


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Altså - ikke siter innlegget dere skal svare på om det er det siste i emnet!

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dag her, er ganske meningsløst og irriterende å måtte scrolle seg igjennom "metervis" med svære sitater (også "sitat" av bilder). Mange tråder blir uforholdsmessig lange, nettopp fordi noen misbruker denne sitat-funksjonen.

 

Men som Fredrik sier er dette en grei funksjon når man skal svare på flere ting, bare den brukes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Altså - ikke siter innlegget dere skal svare på om det er det siste i emnet!

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

 

Helt enig!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg kjøre et eksempel her og vise det _jeg_ mener er god sitering. Jeg bruker dette når jeg siterer i tråder i forum og når jeg skriver mail.

 

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

 

Godt spørsmål, lurer jeg også til stadighet, gjør ikke det veldig mye letter å se hva de svarer på...

 

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Folk er vel late og gidder ikke redigere...?

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

 

Fint om du ikke gjør det, den gjør nytten sin, så lenge folk tenker seg litt nøyere om når de bruker den, men, er vel ikke veldig lett det...

 

Måten jeg har svart over er jeg, og svært mange rundt meg her på Gløs, tilhengere av. Det viser tydelig hvilket spørsmål ol en svarer på/kommenterer, samt at en fjerner det som ikke er relevant. Håper du ikke axer slike ting Dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitering er nok veldig viktig i forumposting, i de fleste forum jeg har postet på de siste 2 tiårene blir sitat konsekvent brukt av de fleste, og etter min mening er det også den beste og klareste måten å svare på et innlegg inne i en tråd.

 

Jeg foretrekker nok litt "overbruk" av sitat-knappen fremfor ingen sitat for å si det sånn. Men der er jo en middelvei, og sitering av lange innlegg for å slenge på et par ord er selvfølgelig ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas:

Hvilket ser best ut, dette:

 

copy... Men er ganske kjekk å ha hvis det er flere spørsmål sånn at det blir mer oversiktelig når du svarer, sånn at du deler litt opp. men som du sier ikke bare siter hele innlegget unødvendig.

 

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Altså - ikke siter innlegget dere skal svare på om det er det siste i emnet!

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

Det jeg ser på som det største problemet med sitering her er egentlig det faktum at man ikke får vite hvem det er sitert fra...hadde vært utrolig mye mer oversiktlig og praktisk hvis det stod f.eks "sitat 'navn på person'", enn bare "sitat".

Enig med Dag her, er ganske meningsløst og irriterende å måtte scrolle seg igjennom "metervis" med svære sitater (også "sitat" av bilder). Mange tråder blir uforholdsmessig lange, nettopp fordi noen misbruker denne sitat-funksjonen.

 

Men som Fredrik sier er dette en grei funksjon når man skal svare på flere ting, bare den brukes riktig.

 

eller dette:

 

 

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

 

Godt spørsmål, lurer jeg også til stadighet, gjør ikke det veldig mye letter å se hva de svarer på...

 

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Folk er vel late og gidder ikke redigere...?

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

 

 

Det andre ser mye bedre ut og skal man svare på flere innlegg så bør man bruke en slik funksjon isteden for å quote hele driten å så svare "helt enig" eller "bra" eller noe sånn... skjønner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som ser ut best ut? Det siste selvfølgelig.

 

Er ikke det som er poenget mitt, derimot hvis man blir redigert hver gang man siterer ett innlegg fordi det ikke er noen post imellom den man siterer å sitt eget innlegg så skjønner jeg ikke hvorfor den knappen er her..

 

Altså, enig at når man siterer 14 innlegg i samme "boks" så blir ting veldig veldig rotete.. og til det trenger vi ikke noen sitat knapp.. og hvis man da ikke skal få lov å sitere ett eneste innlegg fordi man da må lese posten 2 ganger... da forstår jeg ikke vitsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas:

Hvilket ser best ut, dette:

 

copy... Men er ganske kjekk å ha hvis det er flere spørsmål sånn at det blir mer oversiktelig når du svarer, sånn at du deler litt opp. men som du sier ikke bare siter hele innlegget unødvendig.

 

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Altså - ikke siter innlegget dere skal svare på om det er det siste i emnet!

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

Det jeg ser på som det største problemet med sitering her er egentlig det faktum at man ikke får vite hvem det er sitert fra...hadde vært utrolig mye mer oversiktlig og praktisk hvis det stod f.eks "sitat 'navn på person'", enn bare "sitat".

Enig med Dag her, er ganske meningsløst og irriterende å måtte scrolle seg igjennom "metervis" med svære sitater (også "sitat" av bilder). Mange tråder blir uforholdsmessig lange, nettopp fordi noen misbruker denne sitat-funksjonen.

 

Men som Fredrik sier er dette en grei funksjon når man skal svare på flere ting, bare den brukes riktig.

 

eller dette:

 

 

Hvorfor i all verden er det slik at enkelte av dere hele tiden absolutt skal sitere hele innlegget dere svarer på?

 

Godt spørsmål, lurer jeg også til stadighet, gjør ikke det veldig mye letter å se hva de svarer på...

 

Jeg begynner å bli veldig lei av å lese samme innlegg tre-fire ganger etter hverandre for å komme til det jeg skal lese (Som i mange tilfeller er to-tre ord).

 

Folk er vel late og gidder ikke redigere...?

 

Om dere ikke skjerper dere med dette fjerner jeg hele knappen!

 

 

Det andre ser mye bedre ut og skal man svare på flere innlegg så bør man bruke en slik funksjon isteden for å quote hele driten å så svare "helt enig" eller "bra" eller noe sånn... skjønner ?

jepp! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"FS.no har alt fjernet all mulighet for å delta på dette forum dersom du ikke har HELT spesielle emailadresser som enkelte ikke har peiling hvordan de får tak i... "

 

Nå var det jo en grunn til dette da....og det var at folk som var utestengte bare skaffa seg ei ny mailadresse og fortsatte med tullet sitt....Dette er tross alt et "privat" forum (det er Dag som er eier av Flightsim.no , og ergo bestemmer hva som er lov og ikke) og vi må følge de regler som gjelder, så såre enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...