Gå til innhold

Bildeforum - fremdeles lov med "gamlemetoden"?


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke forstå hvordan noen kan klare å si at dette er bedre enn det gamle.

 

La oss ta et eksempel, jeg ser at Grindvoll har lagt ut noen nye bilder. Det er ikke lett å se at det er Grindvoll, for det står med veldig liten skrift.

Jeg ser ikke stort av bildet, heller, siden det er pyttelite, men siden det er Grindvoll er det sikkert bra.

 

Første klikk. Jeg får opp noen nye minibilder. Oj, der er det noe som nesten ser ut som en Harvard, men det er ikke lett å se.

 

Andre klikk. Joda, det var en Harvard og en Dakota, den vil jeg se mer av.

 

Tredje klikk. Der kom det opp et bittelite bilde, 640x426, mindre enn de gamle 800x-bildene fra det gamle forumet. Jeg vil se mer.

 

Fjerde klikk. Der dukker Harvarden opp, men hvor i all verden ble det av Dakotaen? Hva fanden, jeg må scrolle?!? Var det ikke nettopp derfor

man ikke fikk poste bilder større enn 800x på det gamle forumet?!

 

Altså minst 4 klikk for å komme fram, og når man endelig er der, må man scrolle i tillegg.

 

I dag sitter ikke veldig mange her med 16k-modemer. Det gikk faktisk ganske kjapt å laste opp en side, selv med mange bilder. Likte jeg ikke bildet,

scrollet jeg bare forbi. Nå må jeg altså klikke TRE ganger for å komme frem til 640x-bildet, en gang til PLUSS scrolling for å se det fantastiske

1200x800-bildet.

 

Jeg, og det virker som flere med meg, mener at det hadde vært bedre å fjerne 800x-begrensningen fra det gamle forumet, og kjørt videre med det.

Bemerkninger som "Jammen nå kan dere jo poste mye større bilder enn før" hjelper lite når det faktisk tar lenger tid å komme frem til ett bilde enn

det tidligere tok å få frem en hel side. Som sagt, vi sitter ikke lenger med 16k-modemer, og vi sitter ikke med 640-skjermer.

 

Vær så snill, gi oss det gamle forumet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå postet jeg aldri bilder, så kan ikke si noe om det, men som en som gjerne ser på bildene som legges inn, så synes jeg ikke dette var bra. Jeg er ihuga motstander av mer enn 3 klikk for å få se det jeg vil :) Nå må jeg:

 

1. Klikke på bildefora.

2. Klikke på emne/album: Røros Flyshow.

3. Klikke på bilde: 1.

4. Klikke på bilde: 2 osv.

 

Altså tungvint. Tidligere var det:

 

1. Klikke på bildefora.

2. Klikke på emne/album: Røros Flyshow.

 

Jeg savner også samme type innleggsvisning som i de andre foraene. Her er det mer uryddig, og det tar opp mer plass per side. Det ser heller ikke ut til at de ligger i "sist endret" rekkefølge. Ser ut som lagt inn rekkefølge, eller kanskje jeg tar feil? Datoen endrer seg kanskje ikke ved siste innlegg, men rekkefølgen gjør det?

 

Når det er sagt, så er jeg veldig takknemlig for større bilder. Jeg må heller ikke scrolle for å se de store bildene, så det er OK. Hadde imidlertid vært greit med en "neste" knapp eller noe slikt, slik at jeg slapp å scrolle ned til de minste bildene for å få opp neste bilde.

 

Vet det er flisespikkeri, men jeg synes at endringer bør være til det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vell si mitt. Er enig med alle som ikke liker det nye bildeforumet.

 

Jeg har personlig helt slutta å sett i bildeforumene. Jeg nekter å se, poste bilder eller kommentere bilder her lenger.

 

Kanskje dette høres ganske barnslig ut for, men dette er min måte å protestere mot det nye forumet. Beklager for å si det, og jeg sier det rett ut, den nye måten er elendig, unyttig og for meg ubrukelig. Jeg gidder ikke å sitte og klikke for å se hvert bilde, da driter jeg heller i å se på bildene, uansett hvem som har postet og hvor fine de er.

 

Mvh Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette høres ganske barnslig ut for' date=' men dette er min måte å protestere mot det nye forumet. Beklager for å si det, og jeg sier det rett ut, den nye måten er elendig, unyttig og for meg ubrukelig. Jeg gidder ikke å sitte og klikke for å se hvert bilde, da driter jeg heller i å se på bildene, uansett hvem som har postet og hvor fine de er.

[/quote']

 

Desverre tror jeg nok dette er tankene hos flere av de tidligere ivrige posterne.. Og som nevnt nedenfor, synes jeg det virker litt rotete, kanskje det ville vært en løsning å hatt en "album forside" i form av ett bilde helt til venstre, med ingress og beskrivelse av albumet til høyre for bildet? Og selvfølgelig, at albumet legger seg etter "først postet", og ikke "sist kommenterte" som jeg har inntrykk av at det gjør nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det heletatt noen andre enn Dag (og eventuelt Vidar) som liker de nye bildeforumene? Just for the record, så syns jeg det var rimelig begredelige greier jeg også...et forum likt det gamle, men med mulighet til å poste bilder som er større enn 800xXXX hadde vært perfekt.

 

Samme lurte jeg på egentlig.

 

Nå var det engang sånn etter updaten for noen mnd. siden at folk måtte scrolle hvis bilde var over 800, men etter at "My Stuff > My preferences > Your preferred stylesheet = Ubbthreads" kom frem i dagens lys ble alt så mye bedre.

 

Gleden holdt ikke så veldig lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten slenge meg på de andre.

 

For det første, må man jo plukke ut og laste opp ett og ett bilde. Mulig det tilsvarer samme arbeid som å bruke UBB koder, men når du har fått et system på det, så går det jo ganske raskt.

Og for det andre, så hadde jeg mottatt systemet bedre om jeg kunne få brukt min egen server. Altså, i steden for å laste opp, så kunne jeg bruk URL.

Litt meningsløst å bruke opp en annen sin serverplass når jeg har flere 100 gig ledig selv. Og da vil det vel også åpne muligheten for å legge ut flere bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Huffåhuff, etter et par uker på bøljan blå, var det på tide å sjekke om det var noe nytt å beskue i screenshot-forumet :D . Ankerdrammen brente seg fast i vranghalsen, og hosteanfallet ville ingen ende ta!! Som nyhetsmann er jeg ingen motstander av fornyelse, men denne presentasjonen av screenshots gjorde meg helt forvirret, og jeg mistet raskt interessen for å bla videre gjennom bildene :eek: . Sorry Dag, men nå tror jeg du er på feil villspor, og jeg er redd "ankerfestet" for hele forumet er i ferd med å løsne :crazy:. OK, jeg skal være tålmodig, og ikke stikke av før jeg har sett hva som ellers er på gang, så får vi se om dette opplegget er "liv laga".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i snitt er det lagt inn flere album enn det ble startet nye bildeemner den siste måneden. Det er ferietid vet du, og da er trafikken mindre - som det pleier å være hver sommer.

 

spørs det!!

 

4. Nye ting vil komme (Mange)

 

Får håpe de blir bedre mottat en bilde arkivet ditt da Dag...

 

PS..

 

Takk for oppklaringen på punktene mine..

 

 

EDIT

 

Hmmmm nå hadde det være kjekt å hatt det gamle avstemnings valget, så hadde vi fort sett hvordan det lå an i synspunkter på bilde og screenshots forumet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA kan dere bare poste på "gammelmåten" i arkivene om dere ønsker det. Jeg har fikset det slik at de sidene har full bredde, og vi andre som bruker forumet til å lese tekst slipper å flytte blikket tre ganger for å lese en linje.

 

Disse gamle bildeforumene vil, som jeg tidligere har sagt, etter hvert bli slettet.

Men siden jeg gikk lei av disse kommentarene i går kveld giddet ikke jeg fortsette å finne løsninger på de problemene noen av dere klarte å påpeke i stedet for den evindelige "Dette liker jeg ikke". Da venter jeg heller til neste utgave av programvaren der disse tingene kommer med.

 

Og siden flere ennå ikke har fått med seg hvordan man sorterer emnelistingen, så ber jeg om at dere flytter blikket ned til venstre i forumene. Der kan dere sortere emner (og album) på alle mulige måter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...