Gå til innhold

Bildeforum - fremdeles lov med "gamlemetoden"?


Andreas Grindvoll

Anbefalte innlegg

Er det mulig å poste på gamlemetoden uten å bli bannlyst?
Nei - Hvorfor skal man kunne kommentere et bilde med et bilde? (Dessuten er jeg lei alle som siterte bilder om og om igjen i det gamle forumet).

 

Bildene kommer jo mer til sin rett' date=' men stories til bildene kan vi nok bare glemme.[/quote']Hvorfor det? Let fram første bilde og legg til bildetekst. Let fram neste bilde og legg til tekst, og fortsett til du har laget hele historien...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst på muligheten for å poste fler enn 12 bilder og på muligheten til å vise bilder over 640px uten å måtte klikke for et popupbilde...

 

Synes også det er nødvendig midt oppe i dette og si at jeg setter pris på arbeidet som gjøres med forumet, for all del; og det er jeg ganske sikker på de fleste gjør! Men denne gang ble det litt uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg vil se mindre på bilder nå med det nye opplegget. Syntes det var greit å kunne klikke på en post, la den laste seg opp, og så scrolle nedover for å se bildene + kommentarer. Nå vet jeg ikke hvilket bilde som blir kommentert med mindre det spesifiseres, og jeg må vente på opplastning av det større bildet ved hvert klikk. Ingen stor sak, men litt irriterende er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst på muligheten for å poste fler enn 12 bilder og på muligheten til å vise bilder over 640px uten å måtte klikke for et popupbilde...
Så det er størrelsen som er problemet? Den var ikke 640' date=' men 450 og er nå satt til 640 (På bilder som lastes opp etter dette). Dette burde da virkelig holde til forhåndsvisning, og om det ikke er nok får man det opp til 1200 pixler ved å trykke på det.

 

Syntes det var greit å kunne klikke på en post, la den laste seg opp, og så scrolle nedover for å se bildene.
Det vil være raskere å klikke seg gjennom forhåndsvisningen enn å vente på at alle bildene lastet som tidligere.

 

I det hele tatt har dere nå fått det dere tidligere har bedt om (thumbnails og mulighet til å bruke større bilder enn 800 pixler). I tillegg får dere serverplass til disse bildene.

Og sist men ikke minst trenger vi ikke å tilpasse resten av forumet til "bildedelen" av forumet - Det er jo tross alt beregnet til å skrive en tekst og ikke poste bilder - Noe dere kan gjøre i egne album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringer har både positive og negative sider, både for postere og seère. Dog, for min del likte jeg det slik det var før best, men slik er det vel med alle ting?

 

Vi er alle forskjellige, så kanskje vi skal åpne de gamle underforumene for posting for de som ønsker det, så kan de som føler for det bruke de nye?

 

Jeg for min del ville isåfall holdt meg ved det gamle, iallefall når det gjelder å poste bilder..

 

Som nevnt tidligere, tror det vil bli vanskeligere å lage en story ut av bildene nå. Når var sist gang man leste en bok ved å se på underteksten på bildene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig med Andreas i denne saken. Eg likte mykje betre den gmale måten å vise bilete på. Ein fekk ein meir oversiktlig serie med bilete og det var lettare å få ein historie med flyt i. Men om det er bestemt at det er slik det er no det skal vere så er det heilt greit. :)

 

Får vel finne meg ein annan plass å poste bileta i staden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo fremdeles relativt fersk her, så har vel kanskje ikke stemmerett engang, men har fulgt med her inne en stund og må si at jeg likte det bedre som det var ja.

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kan da poste bilder her også da... 12 faktisk!

 

Sant det. Men eg likar rett og slett ikkje måten det vert gjort på her no så det gidd eg ikkje. Blir for tungvint å gjere det på den nye måten synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i di fleste her ja..

 

bilde forum har både positive og negative sider og her er noen få

 

Postive

 

1. Det er letter å laste opp bilder, særlig for de uten mulighet til egen plass

2. Det er mer lettvindt om man slipper hard coding, klipp og lim og utallige lange bla bla bla . bla bla bla. bla bla bla.bmp[/img}lenker

3. man kan enkelt skomlese gjennom bilder postet av nye brukere

4. Jeg synes det hele blir mer oversiktlig med bedre info som igjen blir letter å se.

5. Letter å se nye kommentarer og svare på disse

 

Negative

 

1. Oppskalering ødelegger bilder

2. Størrelse på bilder er forsatt like crap

3. Man må forstørre i eksternt vindu, noe som skaper treghet i kikking

4. Ingen mulighet for slideshots noe som ikke fantes før heller men men...

5. Dårlig design som ødelegger bildene.

6. Mulig sletting av gamle bilder

7. Vanskeligjør kopibeskyttelser slik jeg antar det.

 

Vel sikker mye å argumentere mot disse punktene, og kanskje jeg tar feil i noen av de, men slik følte jeg det der og da.

 

Store og det hele tror jeg gamle måten er best, bare en fikk 1024x768 regel på størrelsen no scroll i steden.

 

Vel takker meg til 640x480 fremfor denne nye funksjonen, men ikke alltid en får i pose å sekk.

 

 

PS...

 

Etter denne nye måten å poste bilder på ser vi en betydningsfull nedgang i antall postede bilder i " bilder " og " screenshots " og det sier vel det meste.

 

Nå som vi var så godt i gang med real og screenshots..

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at først så var jeg litt negativt innstilt til dette nye bildeforumet, men etter og ha brukt det litt så synes jeg at det er mye greiere og bedre en det gamle. Jeg liker at vi kan få se bildene større enn det som var max på det gamle bildeforumet altså 800x600. Et museklikk for og se bilde i et større format er jo ikke noe gale.

 

Jeg vil også benytte anledningen til og takke for at forumet blir oppdatert i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så "hakkande gale" egentlig, om du kun poster på fs.no - det er først når man poster på flere steder at det kan være litt tidkrevende å først lage [ img ]-post til de andre fora, og så begynne med ny runde her.

 

Jeg har noen innspill og tanker jeg hiver opp i luften, så får vi se om noen tar de ned og gjør noe med det...

 

1: Mulighet til å velge hvilket bilde som skal være thumbnail for hele galleriet. Noen ganger er ikke bildet med mest action det som kommer først i serien...

 

2: Mulighet for redigere bildeteksten. Nå må bildet slettes og legges til på nytt. Hvis det gjør noe med rekkefølgen og man ønsker å beholde denne, må man slette også de neste bildene og legge alt inn på nytt og legge til ny tekst.

 

3: Funksjon som fanger opp Æ, Ø og Å fram til dette er gjort mulig i galleriets bildetekster.

 

4: Mulighet til å extracte en UBB-kode ut fra galleriet slik at man kan kopiere denne og lime inn i også andre annet fora med tradisjonell visning, ferdig formattert. Det hadde vært gull det :) -Så slipper man å skrive [ img ]-tags og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Oppskalering ødelegger bilder

2. Størrelse på bilder er forsatt like crap

3. Man må forstørre i eksternt vindu' date=' noe som skaper treghet i kikking

4. Ingen mulighet for slideshots noe som ikke fantes før heller men men...

5. Dårlig design som ødelegger bildene.

6. Mulig sletting av gamle bilder

7. Vanskeligjør kopibeskyttelser slik jeg antar det.

 

Etter denne nye måten å poste bilder på ser vi en betydningsfull nedgang i antall postede bilder i " bilder " og " screenshots " og det sier vel det meste.

[/quote']

 

1. Ingen bilder oppskaleres

2. Hvor store bilder vil du egentlig ha? du får nå opptil 1200px

3. Du får tross alt bildene i større format nå - slikt tar tid..

4. Nye ting vil komme (Mange)

5. Design som ødelegger bilder????

6. Den skjønte jeg ikke...

7. Og ikke den heller...

 

Og i snitt er det lagt inn flere album enn det ble startet nye bildeemner den siste måneden. Det er ferietid vet du, og da er trafikken mindre - som det pleier å være hver sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Mulighet til å velge hvilket bilde som skal være thumbnail for hele galleriet. Noen ganger er ikke bildet med mest action det som kommer først i serien...

 

2: Mulighet for redigere bildeteksten. Nå må bildet slettes og legges til på nytt. Hvis det gjør noe med rekkefølgen og man ønsker å beholde denne' date=' må man slette også de neste bildene og legge alt inn på nytt og legge til ny tekst.

 

3: Funksjon som fanger opp Æ, Ø og Å fram til dette er gjort mulig i galleriets bildetekster.

 

4: Mulighet til å extracte en UBB-kode ut fra galleriet slik at man kan kopiere denne og lime inn i også andre annet fora med tradisjonell visning, ferdig formattert. Det hadde vært gull det :) -Så slipper man å skrive [ img ']-tags og hele pakka.

 

1: Dette ligger inne i planene for neste utgave av programvaren.

2: Det samme med dette.

3: Det har jeg fikset nå.

4: Tja - jeg får se hva jeg får til, men det kommer noen "bugfix" først som jeg vil vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt vondt i magen, de største "posterne" av bilder har talt sin sak, men siden Jan helt sikkert har lagt ned mye tid og arbeid for å danne det nye bildeforumet synes jeg vi skal gi det en sjangs.

 

Heldigvis har dette emnet utviklet seg positivt, i den forstand at vi heller fokuserer på det vi evt. kan/ønsker å utbedre!! Per dags dato vil jeg nok tro at det skal litt til før vi får slippe tilbake til den gamle ordningen, så la oss gjøre det beste ut av det! :)

 

Selv om jeg taler "den gode sak" så må jeg innrømme at jeg holder tilbake mine bilder til jeg føler meg overbevist om at den nye metoden er bedre enn den gamle.. Jeg kommer med andre ord til å aldri fly en Airbus! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at brukeren bør kunne få velge hvordan han vil bildeforumet skal vises hos seg på samme måte som vi får velge fargelayout etc.

Jeg for min del har ikke noe i mot thumbnails foran hvert emne, men kunne tenke meg å ha det i listeform for bedre oversiktlighet.

Samtidig kunne jeg tenke meg at alle bildene i en tråd ble lagt ut i full størrelse slik som før. Også dette som en option i preferansene. Slik det er nå så er det kun et fåtall av bildene jeg ser i full størrelse fordi det tar ca 5 sekunder fra jeg klikker på bildet til det kommer opp og det blir litt "bale" i lengden. Slik det var før, var alle bilder kommet opp nesten før jeg var ferdig med å lese innledningen i tråden.

 

Håper på at Dag kan ta dette i betraktning i en evt oppgradering av forumet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er synd at det "gode gamle" bildeforumet er borte, og selv om ikke jeg selv var den mest aktive med å legge ut bilder, blir det i hvertfall ikke noe mer fremover.

 

Men det jeg synes er litt rart er at selv om brukerne av dette bildeforumet, som så vidt jeg har forstått har fått denne siden til å gå rundt økonomisk gjennom aksjoner, støttemedlemskap, og handling i nettbutikken, og i tillegg er de som faktisk bidrar med bilder i det aktuelle forumet, møtes med liten forståelse, og nærmest en kverulerende holdning "ovenfra" når man ymter frempå at man faktisk ikke liker det nye forumet som har blitt lansert. Det synes jeg er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...