Jan R. Storelvmo Skrevet 6. desember Skrevet 6. desember Da har jeg offisielt tatt over driften av flightsim.no og kommer til å stå for driften av domene og forum fremover. Ting vil i all hovedsak bli som før, men det vil bli en etterlengtet facelift og rebranding over nyttår. Selve nettsiden på flightsim.no vil bli nedlagt da det har utspilt sin rolle og jeg heller ikke har tid til å holde den oppdatert med kontinuerlig nytt innhold. Er nok av andre aktører som gjør den jobben mye bedre enn meg. Forumet vil i stedet bli lagt på hoveddomenet og det vil muligens komme noen tilleggsfunksjoner vi ikke har hatt før. Facebook og Discord er jeg mer usikker på akkurat nå, så det må jeg komme tilbake til. Blir også noen mindre omstruktureringer av forumet. Eksisterende administratorer og moderatorer vil bli forespurt om dem vil fortsette, så dem vil få en melding fra meg om kort tid. Videre fremover ønsker jeg å holde flightsim.no 100% reklamefritt slik som det har vært de siste 10 årene Geir Teigo og co har drevet, men det vil kreve donasjoner fra medlemmer for å dekke driftskostnader som domene, webhotell og forum software. Håper dem som finner glede i flightsim.no kan bidra med noen småkroner så vi sammen kan holde forumet i drift videre fremover. I likhet med tidligere vil alle som donerer få en "premium medlem" status om dem ønsker det. Jeg vil komme tilbake med VIPPS og evt. bankkonto nummer for donasjoner. Overskuddspenger vil bli overført til dekke av neste år. Jeg kommer til å holde alle oppdatert i en egen tråd ang. det. Da gjenstår det bare å si at jeg er optimistisk for tiden fremover og ønsker også å rette en stor takk til Geir Teigo og co for den gode jobben dem har gjort de siste 10 årene med driften av flightsim.no. Forhåpentligvis kan vi satse på ytterligere 10 år til med livlige diskusjoner rundt den fantastiske hobbyen vår. Om noen har innspill eller forslag til forbedringer vil jeg gjerne høre Happy landings! 24 10 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. desember Premium Medlem Skrevet 6. desember Takk å pris, det var hyggelig nytt 😁 . Var begynt å grue meg til å bare ha Facebook som kilde til hjemlige info, og Discord forstår jeg meg ikke på . Riktignok har fs.no minket med engasjerende innlegg i de siste årene, men med økende interesse for MSFS24, DCS og XP, så bør det være en mulighet for å få flere medlemmer. Lykke til med nytt eierskap, og tusen takk til det "gamle" 😊 . 4 Siter
Ø.C.H. Skrevet 6. desember Skrevet 6. desember Veldig bra å høre Jan, og takk til Geir og Co for driften de siste 10 årene. Tror ikke det skal bli problem med kronerulling for å dekke driftskostnader. 1 Siter
Arild_Pedersen Skrevet 6. desember Skrevet 6. desember Helt nydelig! Ikke alt for ofte jeg skriver her, men innom hver dag, så dette var meget gode nyheter! 1 Siter
Premium Medlem christerE Skrevet 6. desember Premium Medlem Skrevet 6. desember Bra att du tar over så man har ett sted og gå in på ,lykke til 🙏 1 Siter
Sauron Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Glad for at noen tar over!! Som andre har nevnt her så er dette en av de faste sidene jeg er inne på nærmest daglig for å se om der er nye nytt. Synes også det er greit å ha et norsk forum hvor man kan diskutere "lokale" ting...:) Det å samle in penger for å holde siden oppe må nå vel la seg gjøre uten større problem. Jeg er i alle fall med på en liten kronerulling...:) Oppsummert; takk til dere som trer av og har drevet i mange år nå. Og selvfølgelig ønsker man @Jan R. Storelvmo og eventuelle medhjelpere lykke til fremover..👍 3 Siter
MagTvei Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Slutter meg til alt som er sagt over her, og lykke til framover Jan! 1 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Kjempeflott å høre at forumet vil fortsette å bli godt ivaretatt! 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. desember Premium Medlem Skrevet 7. desember Grattis med noe nytt å henge fingra i ..🤗 Takk @Jan R. Storelvmo du er jo litt inni fra før så det er bra Forsetter rollen min(moderator) videre en stund til så slipper du å forme no brev til meg 😉 1 Siter
Christer Johansen Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Suverent @Jan R. Storelvmo, hadde vært virkelig tragisk om disse sidene ikke ble videreført. 2 Siter
Geir Teigo Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Kunne ikke håpet på en bedre løsning og gleder meg til å følge med på neste kapittel av flightsim.no. 7 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 8. desember Premium Medlem Skrevet 8. desember Hei! Dette var helt strålende nyheter! Jeg ble litt vemodig når jeg så meldingen fra Geir. Tenkte at nå var det slutten på det som jeg fulgt siden oppringt modem var veien inn. Jeg deler ikke så mye på internett og skriver sjelden åpne kommentarer på Discord, Reddit, andre fora osv, men når jeg først skriver noe, synes jeg Flightsim.no er stedet å gjøre nettopp det. Rett og slett for at det er en trivelig gjeng som holder til her inne. Til og med min superhemmelige Discord-server for de på jaktlaget mitt har dårligere stemning enn hva vi får til her inne og vi er fire stykker på den Det sier en del om oss her inne, men kanskje mest om de som driver nettstedet! Til slutt vil jeg dele et lite rim som ChatGP..., eh, jeg mener meg selv og bare meg skrev på nynorsk. Dette synes jeg Geir, Boobo og Jan skal henge opp på veggen. Det er definitivt bare jeg som har diktet dette opp, helt på egenhånd... Geir og Bobbo, to gode karar, Har leia Flightsim.no i mange fine år. I ti år har dei bygd ein stad, For alle som elskar fly og vil ha det bra. Dei skapte eit rom for deling og prat, Der kunnskap og glede har vore i takt. Vi takkar dykk begge for alt de har gjort, For innsatsen og hjarta de har lagt i vårt. Men no er det Jan som tek stafetten, Ein dyktig leiar med blikk for retningen og retretten. Han vil føre oss vidare, til høgder som er nye, Med energi, visjonar og nye moglegheiter å skryte. Så lat oss feire, med smil og glede, For framtida er lys, vi har mykje å dele. Takk til Geir og Bobbo for arbeidet stort, Og velkomen til Jan som held oss på rett kurs og fort. Vi samlast her, som vener i lag, For Flightsim.no er vår møteplass kvar ein dag. Takk til dykk alle som gjer denne draumen sann, Vi flyg høgt i lag, med Geir, Bobbo og Jan! 16 Siter
Jabrak Skrevet 8. desember Skrevet 8. desember Dette blir bra! Lykke til Jan. Takk til Geir og Bobbo for super innsats. Herlig diktning fra Torbjørn, og det er ikke vanskelig å applaudere innholdet 👏 3 Siter
Dag Baardsen Skrevet 11. desember Skrevet 11. desember Utrolig bra - fantastisk team som har drevet flightsim.to de seneste årene, og med Jan i førersetet framover kan det ikke bli annet enn bra! Bare si fra om jeg kan hjelpe til med noe, ser fram til Vipps-nummer! Ønsker meg en wiki som kan inneholde slikt innhold som vi gjerne vil skal stå og som vi kan henvise til når folk spør om de "samme gamle tingene". Har lenge tenkt å starte noe slikt selv, men det aller beste er om det kan skje under en paraply som flightsim.to. Jeg har mye erfaring fra drift av appliasjoner i sky, så si fra om du trenger noe slikt, @Jan R. Storelvmo! 5 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 11. desember Forfatter Skrevet 11. desember 2 timer siden skrev Dag Baardsen: Utrolig bra - fantastisk team som har drevet flightsim.to de seneste årene, og med Jan i førersetet framover kan det ikke bli annet enn bra! Bare si fra om jeg kan hjelpe til med noe, ser fram til Vipps-nummer! Ønsker meg en wiki som kan inneholde slikt innhold som vi gjerne vil skal stå og som vi kan henvise til når folk spør om de "samme gamle tingene". Har lenge tenkt å starte noe slikt selv, men det aller beste er om det kan skje under en paraply som flightsim.to. Jeg har mye erfaring fra drift av appliasjoner i sky, så si fra om du trenger noe slikt, @Jan R. Storelvmo! Godt forslag! Kanskje vi kan diskutere det nærmere over jul? Jula blir nok brukt til å flytte forum over på hoveddomenet og få satt det opp på ny konto. Deretter kan vi jo se på muligheten med en flightsim wiki, om det er noe som kan la seg gjøre. 4 Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet 11. desember Skrevet 11. desember Tusen takk for at du tar over stafettpinnen Jan. Og takk for innsatsen Geir, Bobbo og dere andre admins har lagt ned. Flightsimming har ikke vært det samme uten denne plassen å dele gleder og problemer, finne råd og løsninger, og å stille spørsmål og få svar! 5 Siter
Christer Johansen Skrevet 12. desember Skrevet 12. desember 16 timer siden skrev Jan R. Storelvmo: Godt forslag! Kanskje vi kan diskutere det nærmere over jul? Jula blir nok brukt til å flytte forum over på hoveddomenet og få satt det opp på ny konto. Deretter kan vi jo se på muligheten med en flightsim wiki, om det er noe som kan la seg gjøre. Det finnes ingen "sky", det er bare et annet ord for "noen andres datamaskin(er)""! 😄 Men støtter så absolutt forslaget om en erfarings wiki, det er nok en bedre løsning enn "Pinned/Klistret" emne som vel tildels har blitt praktisert her på fs.no, i hvert fall noe tilbake i tid. Men det krever jo litt innsats å holde en wiki oppdatert med aktuelt innhold. Jeg kan sikkert bidra med noe her også dersom dette blir aktuelt. 2 Siter
Geir Teigo Skrevet fredag klokken 12:09 Skrevet fredag klokken 12:09 Den 11.12.2024 klokken 21.56 skrev Ole-Chr Larsen: Tusen takk for at du tar over stafettpinnen Jan. Og takk for innsatsen Geir, Bobbo og dere andre admins har lagt ned. Flightsimming har ikke vært det samme uten denne plassen å dele gleder og problemer, finne råd og løsninger, og å stille spørsmål og få svar! Og jeg må si spesielt tusen takk til deg Ole Christian. Da har bidratt med så mange kroner i så lang tid som den eneste de siste årene som har hatt fast trekk hver måned. Alt som har tikket inn har gått til drift, og dette prinsippet vil nok bli videreført av Jan R. Takk takk! 3 Siter
Ole-Chr Larsen Skrevet mandag klokken 18:11 Skrevet mandag klokken 18:11 Bare jeg.......? Med det lille faste beløpet....... En oppfordring til alle som ønsker at dette forumet og felleskapet skal fortsette å eksistere: Så snart Jan har fått alt på plass, og hvis det er Jan ønsker, sett opp et lite fast bidrag for å dekke løpende kostnader. Det skal ikke mange kronene til hvis mange nok bidrar. 6 Siter
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet mandag klokken 18:38 Premium Medlem Skrevet mandag klokken 18:38 24 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: Bare jeg.......? Med det lille faste beløpet....... En oppfordring til alle som ønsker at dette forumet og felleskapet skal fortsette å eksistere: Så snart Jan har fått alt på plass, og hvis det er Jan ønsker, sett opp et lite fast bidrag for å dekke løpende kostnader. Det skal ikke mange kronene til hvis mange nok bidrar. Bare for Jan Reidar å si ifra når han har det klart, så blir jeg med 4 Siter
Premium Medlem Tore Seljeseth Skrevet mandag klokken 22:49 Premium Medlem Skrevet mandag klokken 22:49 I'm in 👍 2 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet i går, 16:46 Premium Medlem Skrevet i går, 16:46 Ja, absolutt! Jeg øremerker noen kroner i familiebudsjettet til "taksteinbeslag" nå. Da kommer det aldri noen spørsmål. Sist øremerket jeg Isola GranPiltUniform 4090 RenneTaksXtra, uten innvendinger. Taket er tett i år også 5 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Da har jeg publisert eget innlegg om donasjoner til flightsim.no samt litt generell informasjon: 1 Siter
Frank Kristiansen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Donert! Keep up the good work 🙂 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 19 timer siden skrev Torbjørn M: Ja, absolutt! Jeg øremerker noen kroner i familiebudsjettet til "taksteinbeslag" nå. Da kommer det aldri noen spørsmål. Sist øremerket jeg Isola GranPiltUniform 4090 RenneTaksXtra, uten innvendinger. Taket er tett i år også Hehehe, fantastisk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.