Gå til innhold

J**** nerd!!!


Anbefalte innlegg

Navnet på innlegget mitt sier vel kansje litt om hva som kommer. Har jo holdt på med flightsim i snart 7 år og flyr daglig. Det samme som en som røyker, jo lengre du har røyket, jo mer røyker du og veldig veldig ofte på en dag? (Røyker ikke selv, så vet ikke, men anntar at det er sånn). Hvertfall, jeg får høre at jeg er en j**** nerd nesten hver dag. Dette sårer meg, fordi dette er min interrese og det jeg liker å holde på med. Mange synes dette er en spesiell interrese, men den er da vel like normal som å spille fotball? Alle har en eller flere interreser, men mange av vennene mine tror alt av fritid dreier seg om jenter og sport! Ja, jenter er viktig, men....... Det virker som at de faktisk vil ta fra meg fly-interresen min og vil heller at jeg skal spille fotball og fly etter jenter. Har aldri likt fotball og kommer heller aldri til å begynne med det! Men jenter derimot!

Jeg er sikker på at flere her har hørt og følt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Vel det er vel ikke akkurat noe vi vil nevne på første date, osv at dæven vil du hjem å se hvor godt jeg håndterer joysticken min og hvor god jeg er på å kontrollere flyen på vatsim! Men interresen trenger vel ikke ødlegge for sosialt liv eller andre interresser, se litt mindre paradise hotell/cæsar og andre drittserier som venna dine og du får nyte de timene i cockpit du trenger og kan allikvel holde følge med de andre på fritida!

 

Vet ikke jeg, klart vi er jo litt nerder med denna interressa men hvem fan bryr seg?

Ihvertfall ikke jeg! Finnes jo utallig mange likesinnende i WOW-verden blandt annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Olsen Bru

Det er av og til noen som kaller meg flynerd, men det er vel ikke negativt? :)

Alle spør hvilket fly som kommer over og av og til later de som om de er meg og sier ''der kommer det en Boeing 375-100'' :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Olsen Bru

Hehe, de hører bare at jeg nevner 7 og 3 :grin:

De sier at det er rart at jeg drar til flyplassen bare for å ta bilder av fly..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er nerder på hvert sitt felt :) Noen er fotball nerd, noen er bil nerd, noen er jente nerd, noen er data nerd, noen er fly nerd, noen er musikk nerd og andre kan være tv slave nerd. :)

Så hvis en kamerat forteller at du er fly nerd, så sier du at det stemmer og så forteller du kameraten din hva slags nerd han er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det som Tom Setsaas sier. Selv bor eg på bygda og er den eneste på mange mils avstand som bedriver flightsim og flyspotting. Folk ser jo på meg som litt merkelig som står opp klokka 8 på en søndagsmorgen på for da kjøre til Flesland for å stå hele dagen og spotte. Men sånn sett forstår eg jo de og, de ligger jo fyllasjuk og hadde jo ikke takla å stå opp så tidlig.. :grin:

 

Men det enkleste er å godta det, si at det er din hobby, ikke alle liker fotball og biler, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt tilbake i historien vi har gjenfortelinger og kjenskap til folks tanker fra har mennesket latt seg inspirere og drømme om å selv fly like fri som fuglen.

Og det er mange fler "flydioter" der ute enn oss som innrømmer det åpent og hjertelig ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Tror de aller fleste her kjenner seg igjen det med å bli kalt for nerd :grin:

Kanskje det er litt sær hobby, men det er det den hobbyen vi har, og vi liker det! Så får andre bare kritisere og si hvor mye dem orker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg, Reidar, hva jeg mener om ordet nerd.

 

Jeg mener at ordet nerd er langt ifra bare negativt ladet. Når noen kaller en person for en nerd, så uttrykker de jo rimelig klart at personen de kaller det kan mer enn dem selv innenfor et visst felt eller fagområde. Mattenerd, realfagsnerd, datanerd, flynerd... Kaller folk meg det, så sier de jo enkelt og greit at jeg kan mer enn dem om akkurat det :grin:

 

Men det er jo selvsagt ikke til å komme fra at måten de utrykker ordet på - "jævla nerd!" - hovedsakelig er negativt rettet. Men hva så? Ingen går gjennom et helt liv uten å treffe mennesker som ikke liker en. Hvis vennene dine bare rakker ned på deg og interessene dine hele tiden, så kanskje de ikke er så gode venner alikevel. Jeg sier ikke at vennene dine bare vil deg vondt, men det kan være noe å tenke litt igjennom...

 

Jeg har et inntrykk av at noen mennesker av og til rakker ned på ting de egentlig ikke har greie på. Kanskje vennene dine hadde hadde skiftet mening dersom de hadde fått seg en klappsetetur. Nå sier jeg ikke at det du burde gjøre er å fortelle dem ennå mer om fly, for det ville kanskje vært å kaste mer bensin på bålet, avhengig av hvordan ditt tilfelle er. Uansett så er dette helt sikkert bare en periode. Jeg hadde også en periode da jeg fikk høre flynerd-ordet noen ganger i uka, men det gikk over etter hvert og jeg er ikke sint på de som kalte meg det på noen måte nå :)

 

EDIT: Selvsagt er fly en sær hobby, for det er ikke mange som har den interessen (forutsatt at det ikke finnes et større antall skapflygere enn jeg antar), men skal vi nå virkelig ha nøyaktig de samme hobbyene som alle andre har? Interesserer jeg meg for modellfly, så flyr jeg modellfly. Interesserer jeg meg for fotografi, så tar jeg bilder. Jeg trenger ikke å forklare alle rundt meg hvorfor jeg gjør det. Det handler bare om hvor åpen man er for nye ting. Det er menneskelig å frastøte det som virker fremmed. Jeg må nesten si at slik er det bare :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Å få "nerd" slengt etter meg tåler jeg da. Fra tid til annen også med ett eller annet negativt fortegn. Og stort sett fra fotballinterresserte.

 

Det som da bekymrer meg litt er at disse fotballinterresserte gjerne ser og heier på 22 menn som springer rundt etter en lærkule, men kun et fåtall av dem er villige til å se på 22 kvinner som holder på med den samme aktiviteten... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi mannefotball er den eneste sporten det er sosialt akseptabelt at mannfolk løper og klemmer på alle andre, og i visse tilfeller legger seg i skjestilling oppå hverandre.

Finner man frem diverse andre filmer om noe av det samme på pc'en hjemme, kan det ofte bli familiebråk, så derfor ser de på fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjipt å bli kalt for nerd, men det er nok en idé å ikke ta seg så veldig nær av det. Forskjellen på fotball og flightsim er at flightsim er en veldig lite sosial hobby, selv om du prater med folk her inne. Trust me, jeg vet dette, du faller fort utenfor om du heller vil være hjemme å fly enn å henge med venner på fritida og når du først har falt utenfor tar det lang tid å komme tilbake i "gjengen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar.. det er da MYE MER bekymringsverdig om noen var kjempeinteressert i å se på kvinnefotball bare fordi det er 22 kvinner. De er jo ikke akkurat lekre i damefotballen.

Ikke ser de hotte ut i de over sized fotballshortsene heller.

Nei, "fotballmenn"..ser heller på f.eks.sandvolleyball for damer.

Kanskje det hadde vært veien å gå for damefotballen..

bytte ut baggy shorts og gensere,med tighte volleyballdrakter! :/ :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt interessert i alle former for transportmidler, bortsett fra biler da.

Begynte med buss da jeg var liten. Men etter en tur i Fokker 50 var jeg solgt. Gikk kun og pratet om fly den måneden, og etter å ha prøvd Dash ble ikke trenden akkurat snudd. Husker den som det var i går, selv om det er 13 år siden. Alle visste at jeg var flynerd, men den som gjorde det til et negativt betont ord for meg var min bror, faktisk. Men jeg bryr meg ikke, for det er min interesse, som jeg vet jeg deler med mange andre. En kollega har en bror som er flyver i SAS, og en annen har en stesønn som jobber som tekniker i Luftforsvaret. Vi prater mye om fly i lag, og når vi sitter ved samme kantinebord, er det som oftest fly praten blir om da. :)Hvis vi prater om vingflexen til en 747, så begynner en å fortelle om en gang han reiste til Thailand med en sånn en, og hvor imponert han var over at den svære saken kom seg i lufta. :grin: Så for de andre kollegene er det helt i orden at vi prater om det, og det er morsomt at de prøver å bli med i samtalen. :) Men en ting jeg ikke liker ved å bo i Bodø er at når jeg er på jobb, og det er vestavind, spesielt når jeg er på veg inn til sentrum fra Mørkvedtraktene, så kan det hende at jeg ser opp... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerd! Artig ord egentlig, selv forbinder jeg det med en eller annen overivrig data interessert person i fra 80-tallet med briller på størrelse med cola bunner.

 

Men i dag er nok ordet "Nerd" brukt mer på personer som interesserer seg over gjennomsnittet på ett område.

 

Selv er jeg nok "Nerd" på mange måter, jeg elsker alt som flyr, mest helikopter, dere "fly-Nerder" er jo så sære, 737 hit og 737 dit he he he...Nerder hele gjengen:) I tillegg er jeg jo også andre verdens krig nerd, uniforms nerd, bunkers nerd(militære innstallasjoner med fokus på andre verdens krig), isolerte baser nerd, det være seg sivile eller militære(DYE radarene på Grønnland er spennende), romfart nerd, fiske nerd...kan sikkert holde på i det uendelige. Jeg liker ikke fotball spesielt, jeg liker ikke data heller, eller kunst, opera, sjakk, håndball, synkronsvømming, eurovision song contest(grand prix)...men hvis du liker det er du nok NERD i mine øyne ;)

 

Med andre ord så er det godt at vi alle har forskjellige interesser, hvis ikke så hadde nok ikke verden vært så utviklet som den er vil jeg tro. Når det kommer til jenter..vel der er vi fleste mannfolk ganske nerder enten vi vil eller ikke! Kos deg med nerde tilværelsen, du er ikke alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...