Jump to content

Pål Bernhardsen

Members
  • Content Count

    950
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Pål Bernhardsen

  • Birthday 02/18/1974
  1. Her har man et midlertidig kjapt og gæli forslag til en av mange løsninger Halvdan. Dette er en pakke som garantert vil dra FSX lett som juling . Jeg har utelukket skjermkort siden du allerede har et meget bra skjermkort til FSX. Jeg valgte et stort kabinett ala CM Storm Stryker Gaming Big Tower pga. du ønsker en overklokket maskin og da er luftstrøm over komponenter som hovedkort, minne etc etc. vesentlig viktig. Og skulle du formodig ønske deg 2 skjermkort og/eller flere disker i fremtiden, så har du allerede et kabinett du kan vokse i. Valgte ASUS Maximus V Extreme, Socket-1155 som hovedkort fordi dette kortet er meget overklokk venlig samtidig du ønsket deg ferdig trådløs nett, noe du får med dette kortet. Corsair HX 750W PSU, 80 PLUS® Gold er modulær strømforsyning, dvs at du kun bruker minimalt med kabler til de komponentene du har i maskinen og vil spare deg for masse tusser av kabler som ikke blir brukt, som igjen vil gi økt/bedre luftstrøm i kabinettet. Vet ikke hvorfor du ønsker 16GB minne da FSX kun bruker maks 4GB. Jeg har 8GB på min og har ennå ikke hatt trøbbel med FSX som OOM o.l. Så dette får du vurdere/tygge på om du fortsatt ønsker 16GB eller spare noen få kroner og gå ned til 8GB minne. Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Kit w/2x8GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, Platinum. Her finnes det masse alternative minnebrikker, så anbefaler deg å ta en titt. Bare husk at det er bedre med 2 minnebrikker enn f.eks. 4 minnebrikker mtp. plass, strømforbruk, varmgang og tilgang. Jeg har selv vannkjøling på mitt oppsett og har H70 med push and pull system. Dvs. at den dytter på kald luft inn på radioatoren mens den andre vifta drar ut den varme luften vekk fra radiatoren. Fungerer som en drøm hos meg. Corsair H70 Kjøler + 2x SP120 Quiet Edt. Socket 1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 120mm, 1450 RPM, 37.85 CFM, 23 dB Til OS valgte jeg denne SSD Corsair SSD Force Series 3, 90GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/500MB/s read/write, SandForce® SF-2200, w/bracket Mens til FSX valgte jeg denne SSD: Corsair SSD Force Series 3, 180GB 2.5" Hadde jeg vært deg, så ville jeg i samme slengen ha puttet inn en ekstra platedisk til å lagre diverse installasjonsfiler etc. etc. Gjerne en disk rundt 1 TB størrelse. Og for å kjøre diverse plate formater, så valgte jeg denne spilleren her: Sony Blu-Ray Writer BD-5750H SATA, BD-R : 8x, BD-R XL: 4x, BD-R LTH: 6x, DVD±R: 8x, CD-R: 24x,Bulk,Slim,BLACK Totalt: 12.961,00 Vareliste: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=1129618 Skjerm, tastatur, mus og OS hadde du allerede? Men jeg er enig over her, at det å bygge en maskin idag ikke er så komplisert og vanskelig som det man gjerne vil ha det til. Overklokking er heller ikke så vanskelig med dagens kort og prosessor enn det var tidligere. Men det er du som bestemmer. Steinar på forumet her bygger også PC'er til FSX bruk, bare sånn du er klar over dette alternativet også Uansett, så kan jeg hjelpe deg å bygge en overklokket FSX maskin du vil ha glede av.
  2. Jeg er fra Larvik (bor nå på Vegårshei) selv Halvdan og kan gjerne bygge en ferdig overklokket FSX maskin for deg hvis du vil det. Kjører stort sett forbi Larvik hver eneste dag og kan levere maskinen ved nærmere avtale. Skaffer du delene, så setter jeg dem gjerne sammen for deg og klokker til den frekvenser jeg er komfertabel med mtp. garantier etc. etc.
  3. Må vel bli dette FS bilde fra meg for denne gangen
  4. Itillegg til diverse scenery fra Aerosoft og diverse fly fra PMDG o.l., så bruker jeg Global Mech2010, GEX (Ground Environment)pakkene hvor det ene pakken (eurpoa pakken) er samkjørt med UTE-X (Ultimate Europe X). Av vær og skyer, så bruker jeg REX (Real Environment Xtreme) til å lage skyene for meg mens ASE (Aktive Sky) jobber med å innhente værdata. For å planlegge rute fra A-B, så går det i Flight SimCommander 9.1. Møter jeg på trafikk på flyplassene eller i lufta, så er det fordi jeg kjører Ultimate Trafic II. Ellers påtar jeg meg masse oppdrag på vegne av Air Cargo Systems via Air Hauler som kan anbefales. Jeg vil tro at du kan kjøre omtrent det samme som meg med din hardware OBS!!! Glemte å nevne at Shade også gjør underverker mtp. grafikken. Man får mer dypde i landskapet når man er ute og flyr
  5. Som CEO i Air Cargo System, så fikk jeg kjøpt meg et brukt passasjer fly fra sør Afrika nærmere bestemt Johannesburg hvor de har sin hovedbase Tambo International Airport. Etter noe omfattende reprasjoner og nye sertifiseringer fra Luftfartverket, så fikk man til slutt flyet opp i lufta for å drive med cargo virksomhet etter vi hadde omfattende arbeid med å røske ut samtlige passasjerstoler. Her er en knippe bilder fra diverse turer på oppdrag for DHL Cargo, UPS og TNT som innleid. Tydligvis ikke aleine i luftrommet nei. På final mot Orly med fisk: "Clear to land" på Orly: Her klatrer vi ut ifra Arlanda med diverse ekspresspost til Frankfurt mener jeg å huske Vi har mye varierte oppdrag og her er vi på oppdrag for DHL med avgang fra Leipzig Halle (EDDP) Ferdig lastet og på vei ut fra London Heathrow mot Newcastle med nye bluray disker. Over Frankrike et sted: Her er vi på vei ned mot Gardermoen på en nokså vakker vårdag Er vist fortsatt noe snø igjen i Alpene i Sveits Venter på klarering ut på rullebanen EDDM: Regnfull dag ved rullebane17 på Flesland Ingenting er som en blå himmel med et fullastet fly Det ble mye bilder denne gangen fra Air Cargo System, men håper at noe av det falt i smak
  6. Piloten er helt sikkert en tidligere pensjonert russisk trailersjåfør som fikk dårlig erfaring i Norge og valgte å bli russisk pilot istedenfor. På godt norsk, så er det slik man børster av snø som ligger på taket 4 meter over veibane nivå med niks og zerro form for ettertanke på de som ligger 20 meter bak vogntoget :grin:
  7. Jeg tror at den dagen kommer når man nå leser i diverse fora, både innenriks og utenriks at flere går til anskaffelse av Prepare3D. Mitt inntrykk er at den harde FSX brukeren ser på P3D som en utvikling og at dem kvier seg å bruke Plane X f.eks. Så hvis kundene til PMDG går over til P3D, hva skal PMDG leve av da?
  8. "Dæver'n døtte meg" kan du si til kameraten din :grin: Vurdert reklamefilm for PMDG sin MD-11??? :cool:
  9. Ekte eller "falsk"? Hehe... Tipper FSX og ikke virklighet!
  10. Henger meg også på hva Kyrre sier om RC4. Jeg er selv ikke aktiv på Vatsim pga. microfon problemer, så da er det RC4 det går i og kan ikke tenke meg å gå tilbake til defult ATC. Robot stemmer har jeg ikke, men vet at mange har slitet med akkurat det. Etter jeg begynte i bruke FSC-9 som planleggings verktøy og legger inn SID/STAR og TRANS inn i flyruta, så er det svært svært sjelden at ATC velger motsatt rullebane retning for mitt vedkommende. Dessuten eksisterer det ikke lengre at ATC ber meg å fly en bestemt retning mot første punkt. Det eneste som evt. kan skje nå fra ATC, er at ATC ber meg å lande på f.eks. 01R istedenfor planlagt 01L, men her er det enkelt å trykke 4 og be om full ILS landing på bane 01L. Så ja, RC4 er absolutt å anbefale som ATC hvis man ikke skal være på Vatsim.
  11. Spoler du throttle opp igjen når du skal få spoilerne ned igjen? Hvis ikke, prøv på det på neste runde å se om FS recorder er med på den leken der (etter lyden å bedømme, så spoler du ikke throttle opp igjen for å få ned spoilerne). Likte videoen og du fikk en silkemyk landing vil jeg tro? Fraps er en FPS spisende program uansett hardware, så dette er noe du bør bli vandt med, hva med å kjøre FS recorder på 2 ganger hastighet for å få en mer smooth effekt?
  12. Hvor befinner SAS albino LN-RPO seg? LFNM Nice. Ser at du har mer enn nok kraft til å kjøre AA (Antialisering). Har du prøvd NvidaInspector til å få bedre grafikk i FSX? Last ned Nvidia Inspector Følg NickN sitt forslag HER
  13. Ser for meg følgende ansikter på halen til Norwegian jeg da: -Roar Flåthen. -Gerd-Liv Valla. -Yngve Hågensen -Leif Haraldseth -Tor Halvorsen. -Tor Aspengren. -Parelius Mentsen. -Konrad Nordahl. -Olav Hindahl. -Halvard Olsen. -Ole O. Lian. -Adolf Pedersen. -Joh. Johansen. -Dines Jensen. -Hans G. Jensen. -Elias Volan -Jens Tangen. -Odd Fossum. -Kåre Rein. -Jens Stoltenberg. -Gro Harlem brundtland. -Einar Førde. -Trygve Bratteli. Dette dekte vel et pr. fly vel?
  14. Regner med at pris påslaget er fordi han har bygget opp maskinen og brukt sin tid til å bygge, teste, installere, teste, overklokke og deretter teste igjen for å konkludere at maskinen er stabil?
×
×
  • Create New...