Gå til innhold

Magnus F. Meese

Members
  • Innholdsteller

    3 104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

7 Neutral

Om Magnus F. Meese

  • Bursdag 08. okt. 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Magnus F. Meese

    Ny quiz er lagt ut Hvilken sim? Sjekk den nye qizzen som er lagt

    I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 33 sekunder  
  2. Magnus F. Meese

    Første flyvning

    Jeg kontrollerte den kvelden, og er vel sikkert den eneste aktive i ATC-stallen som enda er på dette forumet, så det var et greit sammentreff! Syns å huske en som måtte innrømme gearpins, ja! Noe de aller fleste i Majesticen har gjort minst én gang. Ellers kan jeg ikke huske noen store tabber, stå på. Det viktigste som fersk pilot på et ATC-nettverk er å begynne på voice med en gang (de med talevansker er unntatt, selvfølgelig), og gjøre masse tabber i starten på alle fronter, det har en strålende effekt på hvor fort du blir god både på voice og det å fly. Rødming blir det uansett, det er best å gjøre alt unna i en fei heller enn å spre det utover en lang periode. Jeg husker ikke om du brukte tekst eller voice, men tipset over er standardsvaret mitt for alle nye (og det kan tenkes at flere finner denne posten før eller etter sin første online-flight)
  3. Magnus F. Meese

    Full motion sim i Norge ??

    Airliner-fascinasjon kan vel ikke helt dekkes av å humpe rundt i en Cessna. Jeg er seilflyger, aka innehar jeg kompetanse på den eneste form for ekte flyving (les med glimt i øyet), og er slettes ikke enig i at småfly og full motion overlapper helt eller i stor grad. Jeg har "kastet bort" penger på både full motion (BE20 og 737), fixed base, og introtur til PPL, og syns samtlige var verdt pengene på hver sin måte. Jeg har vel omtrent like mye tid som PF i motorfly som jeg har i full-motion, og hadde jeg fått et gavekort på en time i én av dem etter eget ønske her og nå, hadde jeg nok gått for full motion. Det er mitt syn Edit: Og typerating er vel ikke relevant her, hele poenget for min del er jo at jeg har fått flydd full motion i typer som jeg bokstavelig talt har brukt tusenvis av timer i sim og hundrevis av timer med manualer og videomateriale for å få forståelse for. Det er snodig å ha fysisk tilgang i stedet for skjerm, men man vet jo hvilke knapper man skal tykke på og hvor de er å finne. Til og med A til B som multicrew går sånn tålelig greit. Det er et digert sprik mellom hobbyist og fagmann, men det er også et digert sprik mellom hobbyist og intetanende.
  4. Magnus F. Meese

    Endringer på forumoppsettet

    Kan "siste innlegg"-boksen i høyre marg endres til å kun vise samme tråd én gang? Syns det er svært irriterende når alle fem postene er fra samme tråd, akkurat den funksjonen var mye bedre på det gamle UBB-forumet. Ellers syns jeg både det nye forumet og de nylige endringene gjør seg.
  5. Magnus F. Meese

    Single engine taxi

    Mener at samtlige fly trekker litt ut til siden ved kutt av motor, også Q400? Er ikke helt sikker på Majestic her. I FSLabs med IAE-motorer er det av og til helt nødvendig å shutte ned én motor og leve med at du må korrigere med rudder etter landing, da den ellers fort finner ut at 40-50kts er en finfin hastighet. NGX er grusom på bakken uten ground friction-lua som uansett ikke funker i v4. Har du noe annet enn v4, bruk DynamicFriction.lua fra FSUIPC!
  6. Magnus F. Meese

    Hårete droneflyging!

    Og for å argumentere litt for at den er autentisk (som jeg fremdeles ikke er overbevist om), her er litt sportsdronefoto: https://www.youtube.com/watch?v=BfO3oUum-hY Samtidig gjør detaljene under avgangen at jeg tviler enda mer, jeg syns ikke at noen sim greier å gjengi det detaljnivået så nært bakken, selv ikke med så dårlig videokvalitet: https://www.facebook.com/ATDrones/videos/1542100842563592/
  7. Magnus F. Meese

    Hårete droneflyging!

    Jeg så den orginale videoen før den ble tatt ned, og er slettes ikke overbevist om at den er falsk eller fra en gjengs sim, noe jeg pleier å kunne spotte ganske greit. Mener på at den videoen hadde langt høyere kvalitet enn kopiene som er tilgjengelig via Google nå.
  8. Magnus F. Meese

    Hvordan bli medlem av VATSIM og installasjon

    For FSX/P3D er det nå vPilot som gjelder, http://vpilot.metacraft.com/
  9. Magnus F. Meese

    VFR tour

    Hi! For the closest to home scenic routes, flights along the west coast is the safest bet. The mountainous regions east of ENZV and ENBR are impressive, but a little further north it's really spectacular. Any area along the coast between ENBR and ENKB is worth exploring, planning trips into long narrow fjords etc. FTX Norway is strongly recommended, get it now while it's on sale! Sent from my SM-G920F using Tapatalk
  10. Magnus F. Meese

    Prioritert oppstart i P3D eller andre simulatorer

    Kult med batch, men dette er vel det samme som valgene du får når du høyreklikker på prosessen i task manager? Aldri opplevd noen endring i ytelse med det, egentlig.
  11. Magnus F. Meese

    Flysimulatorer

    For GA er Xplane 11 kongen, for airliners og store flyplasser er det Prepar3d (eller FSX som P3D er bygget på) som gjelder. Merk dog at hvis man vil ha litt GA inn i FSX i stedet for å starte med ny sim så må man sjekke ut A2A sine fly, 172, 182, PA28 og Comanchee. De er simpelthen fantastiske.
  12. Magnus F. Meese

    Grell grafikk!

    Bare for å høre lyden av fallskjermer som åpnet seg, frustrasjon over å ikke klare å stikke proben inn, osv Tror jeg fikk maks 5lbs transfered ila min karriere som EF-pilot. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
  13. Magnus F. Meese

    Grell grafikk!

    Det ble noen tusen nedskutte tankere i EF2000, gitt! Jeg kjøpte min første FS etter å ha prøvd det på utstilling hos Elkjøp når det var nytt. Den gang gjorde jeg ikke stort annet enn å ta av i en 747 og kjøre understellet inn og ut fra spotview. Det har ballet litt på seg de siste 15 årene... Sent from my SM-G920F using Tapatalk
  14. Magnus F. Meese

    Simulator til mikrofly?

    Tipper Xplane 11 er lurt som en pur GA-trainer. Hvis det hadde vært Cessna eller PA28 hadde jo A2A sine modeller til FSX og P3D vært midt i blinken. Legg merke til at flysim er egnet for å trene prosedyrer, instrumentflyving osv (lurt å terpe instrument etter å ha vært gjennom det med instruktør, plutselig en dag kan man havne i ulykka og fly inn i sky), men selve flyvingen er noe man må lære seg i det virkelige liv. Jeg simmet hardt i 12 år før jeg begynte å fly selv, det hjalp utrolig mye på alt rundt flyvingen (radio, annen trafikk, beregninger, instrumenter, aerodynamikk, osv), men selve flyvingen hadde jeg ikke noen stor fordel på målt opp mot andre studenter. Den pakken du linker til ser lovende ut, tror ikke du får andre ting mye billigere om du vil ha med pedaler, og det vil du. Twisty-rudder er skivebom om man skal prøve å overføre rudder-bruk til virkeligheten.
×