Jump to content

A L

Members
  • Content Count

    3,224
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About A L

  • Birthday 04/02/1993

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tull og tøys. Både Sola og Bergen har mer helikopterbevegelser enn hva Torp har. Helikopterskolen er jammen meg ikke større enn Bristow, og CHC til sammen.
  2. Hei Geir-Anders. LN-DYI er kun registreringen på flyet. Du kan sammenligne det med registreringen på biler. Disse bruker som en særegen kode for og gjenkjenne flyet på forskjellige måter. Den har altså ingenting med callsign og gjøre. NAX derimot er ICAO-koden til Norwegian og er det som vises på skjermene til flyveledere o.l Norwegian og SAS bruker som regel sammen tall i callsign som i flightnumber. Hvis du som passasjer skal fly DY127 vet du at callsignet som pilotene bruker på frekvensen er NAX127 (Norshuttle). Ga det mening?
  3. Det skjønner jeg veldig godt! Og det håper jeg i fremtiden at du får
  4. Uten og forsvare noe mer av det jeg har sagt vil jeg bare nevne at dere drar jaggu alle under samme kam her. Selv om jeg og flere har skrevet "les manualen" svar en gang i tiden betyr ikke det at jeg skriver og mener det i alle svar. Jeg vet ikke hvem eller hva som har truffet deg så hardt Carl, og håper ikke det er meg, ettersom jeg vet godt hvem svaret mitt var ment til. Jeg holder meg for god for slike svar i fremtiden.
  5. Kanskje ikke, men som jeg tydelig skrev tidligere. Dette handler om andre forumister sin innsats i og finne ut noe, og ikke minst formulere spørsmål. Noen ganger renner det over. Jeg kunne uten tvil spart meg for posten, men slettet den ikke. Med mindre moderator vil gjøre det. For det blir jo et prakteksempel på hvordan bryte nye regler....
  6. Sist jeg sjekka er de fleste manualene fra PMDG i PDF format. Hvis dere leser manualen til Adobe Reader finner dere også ut at det finnes en søkefunksjon i programvaren. Denne fungerer særdeles godt og anbefales. Når det er sagt har jeg flere ganger henvist folk til manualer o.l ganske enkelt fordi noen her inne trenger det! Uten og nevne navn selvsagt. Jeg har tidligere skrevet PM til folk som har følt seg truffet.
  7. SB har på ingen måte lagt opp til en god visuell visning av fly igjennom VATSIM serverne. Den eneste måten jeg vet om er og sende en privat melding til vedkommende du ser som papir fly og be han sette Aircraft type når han logger på. Du kan eventuelt bruke FSinn og velge alt selv !
  8. vannvittig og syte enda mer over dette Vaccsca forumet. Skjønner ikke hva problemet er. Det fungerer like godt for oss nordmenn innad og bruke dette forumet til koordinering hvis det trengs. Det kan jo ha noe med at vi er midt i en fellesferie og folk er bortreist?
  9. Det er RAM Air intake som Kai sier Det brukes for og øke det statiske trykket til motorene, uten at jeg går dypere inn på det. I lufta måler vi to (tre) trykk. Statisk, Dynamisk og forøvrig det totale trykket. Dvs, hvis farten til flyet øker vil det dynamiske trykket avta mens det statiske trykket øke. Det har en positiv effekt på motorene, ettersom trykket/hastighten øker. Ga det noe mening? Her er det noe jeg må lese på, for dette hadde jeg missforstått!!!! Vi setter over til Tor Strengehagen
  10. Nei, det er vel bare statistikk fra tidligere mesterskap. Det blir nok feil av meg og uttale meg om hvem av disse som er best. Men som dere sier. Det må være ufattelig morsomt og ha kunnskap og ikke minst konsentrasjon til og holde dette gående med alle tre akser i en slik fart!
  11. Haha, jeg tenkte og kommentere det. Det er vel ikke akkurat slik flyvning vi simmere setter pris på? :grin: Når det er sagt er denne karen snart ferdig utdannet flymekanikker :whistle:
  12. Drit stilig triks! En klassekamerat av meg(Mathias Grendstad) er nok hakket bedre. Se flere videoer av han
  13. Kan prøve meg på ENGM_APP mellom 19 og 22
  14. Poenget er ikke antallet men størrelsen på flyene gatene kan handle ble jeg fortalt av en flyveleder som jobber i tårnet. Tror dette blir bra!
×
×
  • Create New...