Gå til innhold

Helios kræsjen


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Men var det ikke en -300 som krasjet da? Disse bildene viser en NG....

 

Første gang de var å finne på nettet viste de en -800, men så ble de endret - men `shopperen har glemt å ta vekk resten av "telltale signs" på at det er en NG.

 

(Hint: Ræva, vingetippene, motorene....)

 

mvh,

Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ubegripelig for meg at de feiloppfattet/ignorerte disse alarmene som gikk av! I tillegg ble oksygen maskene utløst, et definitivt tegn på at kabinen manglet trykk!

 

Tydeligheten av at det var språkproblemer bør jo også gjøre sitt til at går av noen varsel lamper i forskjellige flyselskaper, jeg skal ikke nevne navn...

 

 

Uff og atter uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det ikke en -300 som krasjet da? Disse bildene viser en NG....

 

Første gang de var å finne på nettet viste de en -800, men så ble de endret - men `shopperen har glemt å ta vekk resten av "telltale signs" på at det er en NG.

 

(Hint: Ræva, vingetippene, motorene....)

 

Stemmer det. Flyet som er på bildene er denne:

http://www.airliners.net/open.file/1007510/L/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Airdisaster.com så var det ein Boeing 737-31S som gjekk i bakken.

 

Om bileta visar ein 737-300 elelr 800 har eg ingen formeining om. Men det er no desse bileta som har vore trykt i alle aviser verda over i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det er Fake! For hvordan i all verden kan de ha bilde av den 300, som styrtet? Den finnes jo ikke mer! Tror neppe Helios har leid inn en 300 for å lakkere den kun for å lure folk! Så det er ikke Fake, men som noen sier, det er en NG ja, det er mest sannsynlig en Rekonstruksjon av det de tror det er det som skjedde! Lettere sagt de har brukt en 800 for å rekonstruere dette!

 

Hvis dere ser nøye etter er det kun 2 bilder av 800, og 3 av 300! Så det er nok ikke Fake nei!

 

Hvis noen ser nøye på bilde 5, så ser dere at det er et landingslys, som stikker ut av flapsholder eller hva det nå

heter! Og akkurat det lyset har IKKE 737NG, de har derimot akkurat samme lysene under Skroget rett foran bakre hjulbrønner! Så noen av disse bildene er faktiske, og noen ikke!

 

Til de som lurer var det 5B-DBY som krasjet utenfor Athen!

 

Konklusjonen er at det er ikke fake de 3 bildene av 737-300 5B-DBY, men derimot de 2 av 737-800, 5B-DBI er litt fake ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i tilegg på bilde 2 og 3 og se på våpen lasten til de F16'ene. Jeg har lest/hørt at det var bare 2 F16 fly som ble scramblet. Hvis du ser på bilde to ser du tydelig at det andre flyet bare har dolly tanks og flyet som bildet er tatt fra henger det en Sidewinder på helt ytterste pylon. På bilde 3 ser du tydelig at begge flyene har AMRAAM på de ytterste pylonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle nødutganger er ikke nok, Axel. Alle bildene viser en NG, mens -300 serien er Classic. Vingene er forskjellige på de to seriene. Motorene også. I tillegg har classic kun et utløp i halen, NG har to. (kaller det "utløp", er ikke sikker på hva det er som kommer ut der - eksos fra APU + ?)

 

Ta også en nærmere kikk på bildet du viser, det skal være tatt fra en F16 som eskorterer Boeingen. Ser du den buede linjen? Den er bak på canopyen på F16 - altså er bildet tatt bakover fra cockpit. Ingen eskorterer vel på den måten?

 

Alle bildene er nok fake, ja.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på med min mening om disse bildene. Legger merke til den "spissen" oppe på flykroppen. Denne er godt synlig på bilde 2, 3 og 5, mens på bilde 1 og 4 ser man bare to svarte "hull" omtrent der "spissen" er.

 

En annen ting: Bilde nr. 4 forvirret meg litt. Dette er garantert manipulert. Registreringsnummeret på flyet ser ut til å være 5B-DBY, som stemmer med registreringsnummeret på ulykkesflyet. Det de har glemt derimot, er å ta vekk den Tailstrike-beskytteren som det ble nevnt tidligere i denne tråden, som ikke finnes på en -300.

 

Det er flere selvmotsigende ting her, som sier meg at dette er fake. Men hva var vitsen med det? ""

 

Vil ikke si at dette er direkte dårlige edits. Nå velger jeg å tru at vi her på forumet har litt mer kunnskap om disse flyene enn den gjennomsnittlige surfer, og kan dermed lettere se forskjellen på flytyper og når noe er fake eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo når man limer inn et bilde av et fly som er tatt på lang avstand i et bilde som så vidt viser "rammen" på canopy, som IKKE kan ha vært synlig på et bilde tatt med teleobjektiv, med mindre det er en unge som sitter baki og ikke når høyere opp enn akkurat over "karmen", så kaller deg det dårlige edits. Dessuten er det så guffen gråfarge i bildene. Sikkert for å skjule en slett edit-jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle nødutganger er ikke nok, Axel

 

Så vidt jeg husket hadde de B737-300 og 737-800. Å da holder det lenge å telle antal nødutganger over vingen! B737-300 har EN nødutgang over vingen mens B737-800 har TO nødutganger over vingen.

 

Hadde det derimot vert snakk om en B737-400 kontra en 737-800 må man ha sett på for eksempel vingen, motorfeste osv. Da både B737-400 og B737-800 har TO nødutganger over vingen.

 

På disse bildene er det en salig blanding av B737-800 og B737-300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle nødutganger er ikke nok, Axel. Alle bildene viser en NG, mens -300 serien er Classic. Vingene er forskjellige på de to seriene. Motorene også. I tillegg har classic kun et utløp i halen, NG har to. (kaller det "utløp", er ikke sikker på hva det er som kommer ut der - eksos fra APU + ?)

 

Ta også en nærmere kikk på bildet du viser, det skal være tatt fra en F16 som eskorterer Boeingen. Ser du den buede linjen? Den er bak på canopyen på F16 - altså er bildet tatt bakover fra cockpit. Ingen eskorterer vel på den måten?

 

Alle bildene er nok fake, ja.

 

Mvh,

Kjell

Kjell; mener ikke å påstå at bildene er fra den reelle flighten, det skjønner (tilogmed) jeg at de ikke er, men at det er en 733. Se på hva du skriver, og se på dette bildet: [image]http://img15.imgspot.com/u/06/122/12/7331146674738.jpg[/image]

Samtidig kan du kanskje se på et bilde av en Helios -800.

1: Ser du at -800'en har TO nødutganger? Så det er nok å telle nødutganger....

2:Logo-lights tingen på vingen.

3:Spisse "greier" under vingen.

4: Redigering, jeg ser det...

5: Disse håndtakene er plassert annerledes på NG.

6: Flaps er ute, så det er tatt under takeoff.

 

Kan vi konkludere med at det er et redigert bilde av en 737- 300 ?

 

Måtte bare få det ut ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...