Gå til innhold

Kjell Engkrog

Members
  • Innholdsteller

    330
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Kjell Engkrog

  • Bursdag 30. nov. 3

Kjell Engkrog's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Delvis korrekt, 331 sine Starfightere kom i 1963, men 334 fikk sine CF-er som var kjøpt brukt fra Canada i 1973/74. Det er de som Per sikter til. Mvh,
  2. Det var ikke med vilje vi la den ned, for å si det slik. Vi var i en situasjon hvor IPPC var ustabil, det var rett og slett for mange som brukte IPPC i forhold til den serveren som vi hadde den på. Vi kjører nå på to servere, med en clusterboks på toppen, etter at vi la om har vi ikke hatt nedetid, stabiliteten er med andre ord gjenopprettet. Men, den løsningen støtter ikke wap, i grunnen er wap dødt, du får vel ikke kjøpt mobiler med wap lenger. Så da forsvant barnet med badevannet, for å si det slik. Men, vi har planer om å lage en IPPC lettversjon, som ikke har alle "bells and whistles", og som enkelt kan åpnes i en hvilken som helst internett leser på mobil. Men ikke spør om når riktig ennå, vi vil se en stabil baseline på det vi har først. En annen fordel med omleggingen vi gjorde er at IPPC nå støtter langt flere nettlesere, før var det stort sett bare IE og Opera som var brukbare, det er det ikke lenger. Mvh,
  3. Men de sier det samme, BSL G 5-1, Forskrift om flytelefoniprosedyrer: "Cleared for takeoff" "cleared to land" Mvh,
  4. Jeg mener å huske at det var en Navajo, samma det. Fog Seeding kan kun brukes når temperaturen i tåken er under 0 grader celsius. Det virker på den måten at tørrisen som slippes ut fra flyet binder opp fuktigheten i tåken og tar den med seg ned på bakken. Har også vært brukt (med vekslende hell) i forbindelse med hopprenn i Holmenkollen noen ganger. Mvh,
  5. UQ237 er ikke ett waypoint (WP), det er en rute. Prøv å legge det inn i rute-rubrikken i stedet. Mvh,
  6. Kanskje på Stellan Hilmerby sine flotte sider? Velg Cockpit, og trykk på bildet. Mvh,
  7. Frankfurt er ikke EDFF, de har EDDF. Og E-en står ikke for Europa. ICAO har delt verden inn i 22 soner, og gitt hver sone sin bokstav. Norge ligger altså i sone E, men lenger syd i Europa ligger i sone L. Østerrike og Frankrike ligger f.eks i sone L Mvh,
  8. På verktøylinjen i bunnen har du to ikoner helt til høyre, det ene ett kamera, og det andre ser ut som en mobiltelefon. Men det er ikon for tilpass til skjermbredden. Trykk der så blir bilder tipasset. Gjelder ikke bare her på fs.no. Mvh,
  9. SAS bruker ISD UP600 BETMA TRO på disse flygingene. Mvh,
  10. "Noen" tar feil. Finnes skip som har kallesignal som begynner med LN. Landsbokstavene kommer egentlig fra radio kallesignal. Norge er tildelt LA - LN, JW og JX seriene. Men alle norskregistrerte fly er i LN-serien. I tillegg har vi noen tredje bokstaver som kun tildeles enkelte typer fly; LN-O er helikopter LN-Y er mikrofly LN-G er seilfly/motorseilere (Og ballonger? Husker ikke riktig) Flyselskap kan også reservere serier for sine fly, f.eks Widerøe som reserverte hele eller deler av LN-WI serien for DH8A ene sine. De har flere serier nå... Mvh,
  11. Her er den ekte scenen fra Always. Mvh,
  12. Airbus har en annen filosofi, de forteller hvilke motorer flyet ble levert med, Her er deres system. Mvh,
  13. Boeing bruker de to siste sifrene/bokstavene i modellnummeret for å indikere hvem som først kjøpte flyet. En 737-705 er en 737-700 som først ble bestilt av Braathens, mens en 767-383 er en 767-300 som først ble bestilt av av SAS. "Kundenummeret" følger flyet hele dets levetid. Det blir altså ikke endret ved videresalg til nye eiere. Også leasingselskaper har egne kundekoder, så hvis f.eks SAS leaser et fly fra et slikt selskap, og dette selskapet var de som bestilte flyet nytt hos Boeing så er det leasingselskapets kode flyet får. her er en oversikt over "kundekodene". Jeg garanterer ikke for hvor oppdatert listen er. Mvh, Lagt til, ser du har observert en -85P i SAS flåten, der en av de 800-ene som Air Europa opprinnelig bestilte, men som ble levert til SAS.
×
×
  • Opprett ny...