Jump to content

Morten Nelson

Members
  • Content Count

    1,756
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Morten Nelson

  • Birthday 10/25/1986

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ny Flightsim fra Microsoft. Lite detaljer akkurat nå, akkurat vist frem for første gang på E3. Ser veldig bra ut, men ingen detaljer angående simulering og fysikk for øyeblikket. Regner med og håper at vi får vite mer i uken som kommer. Link til trailer: Youtube
  2. Fikk meg en F-86. Får se om det blir en FW190 litt senere også, eller om det holder for øyeblikket. Var mest interessert i 109, men regner med tilbudsprisen på den varer en stund til.
  3. Du frister mye med DCS for tiden. Den ser jo fantastisk bra ut, og skal man tro det man leser, flyr den like bra også. Blir nok handel på meg etterhvert.
  4. Oi, den så ganske så snasen ut. 20% rabatt på forhåndsbestilling i tillegg, og da får man tilgang til beta-versjonen. Frista veldig, men vet ikke hvor mye tid jeg får til det akkurat nå. Mulig den må kjøpes mens prisen enda er lavere. Kjøpte alt annet til DCS på et Steam-salg. Tror det var 70% avslag eller noe. Planen var å vente til det kommer på tilbud igjen, men vet hvor lang tid det vil ta.
  5. Wooohoo. Har du testet Cliffs of Dover med alle patchene som er laget av noen smarte hoder blant tilhengere av serien? Det skal visst ha fikset problemene som var med det kapittelet av serien. Har ikke orket å prøve selv, men jeg var nyskjerrig på hvordan flyene oppfører seg der kontra BoS. En ting je likte bedre med DCS er at det ikke kjennes ut som at man prøver å balansere flyene på et knivblad, noe som etter min mening har vært veldig tydelig gjennom hele IL2-serien.
  6. Kartet som ble lagt til i siste oppdatering er laget av en gjeng som har fått tilgang til mod-tools, så jeg regner med det kommer noe satt på sommern også etterhvert. Usikkert hvor mye modding det blir, men det virker i hvertfall som at vi får sett mer enn bare Stalingrad når verktøyene blir gitt til de rette folkene.
  7. Har blitt en del IL2 de siste dagene. Her er et knippe bilder tatt i forskjellig lys Først et bilde tatt mellom 0730 og 0800. Propellen er resultatet av en dogfight der kulene ikke strakk til og tyskernes egen taktikk ble brukt imot dem. Var såpass høyt oppe at det gikk fint å seile ned til flyplassen under høyre vinge. Takeoff i solnedgang. Et bilde som viser skademodellen på flyene. Landet for hardt, noe som resulterte i brukket skrog, vinge og understell, samt bøyd propell. Nattbombing i HE111. Her fra cockpit, med månen som lys. Fienden hadde visst også noen lys. Var ikke forberedt på det, noe statusen på flyet kanskje tilsier. Fikk ikke med noen bilder fra bombesikte da panikk oppsto når jeg fikk søkelysene på meg, men det kommer etterhvert. Enjoy
  8. Slenger ut noen bilder av HE111 før Formel1 begynner. Blir noen timer før jeg får tid til en mer avansert rapport. Andre forsøk på takeoff. Første gangen endte det i trærne ved ended av rullebanen. Flyet virker stort og tungt på vei ned rullebanen, og de store bombene under veier nok en del de også. Veldig kul modellering av skade. Traff et tre og rev av den ene vingen, før flyet gikk i bakken med halen først og knakk i to. Det sto en stund på understellet før det også knakk. Her har jeg i det minste kommet meg i lufta. På vei mot målet mitt, som i dag var et tog. Bombene kom seg til bakken, men nølte litt for lenge når de skulle slippes og endte ca 20 meter for langt inni skogen. Bombesiktet er brukbart og intuitivt, men langt fra en replika. Samme siktet brukes på både tyske og russiske bombefly. HE-111 har i tillegg ikke støtte for interne bomber, men utviklerne sier dette kommer neste fredag. Til slutt et bilde av utfallet av et jagerangrep. Kanskje ikke et riktig historisk valg av fiende, men cockpiten til FW190 ble også oppdatert, så da slo jeg to fluer i en smekk. Kommer tilbake med mer en annen gang.
  9. Det begynner å komme seg. Kom en ny oppdatering sent i går som ga oss et nytt kart, HE-111, bedre cockpit til FW190 og andre forbedringer som ikke ses med det blåtte øyet. Flyene har en mye mer realistisk følelse enn i gamle IL2, og lydene er fantastisk morsomme. Det høres ut som at våpnene kommer til å gjøre skade på det som blir truffet, noe man også ser resultatet av både på fly og kjøretøy på bakken. Blir å komme med flere bilder og inntrykk litt senere. Akkurat nå sluttet nordavinden for første gang på en måned, så nå skal det sykles.
  10. Solgte X52 for å kjøpe G940. Fant en ubrukt Microsoft Sidewinder på finn til en billig penge, så det ble den. Burde bli levert i morgen hvis alt går som det skal.
  11. Prøver sakte med sikkert å kommer inn i flyenes verden igjen, og den beste plassen å starte på må jo være 70 år tilbake i tid. Med gode gamle IL2 tilbake i ny drakt, var det bare å bestille ny stikke og la nostalgien flyte. Bildene er tatt rett etter skuddløsning, ett fra hver part sitt synspunkt. Må si det frister veldig å fyre opp DCS igjen nå som Mustangen har fått noen å leke med, men vi får ta det en annen gang.
  12. Hei. Har etter lang tid borte fra flightsim og slikt blitt interessert i å fly litt igjen. Fokuset skiftet mer og mer over til bil og simracing, og dette utstyret tar en del plass. For øyeblikket har jeg en Logitech G940, men grunnet plassmangel har jeg konkludert med å bytte den i noe mindre. I mine yngre dager hadde jeg en Microsoft Sidewinder, men nå som produksjonen på de har sluttet, er jeg usikker på hva som anbefales av stikker i samme klasse. Er det noen som har erfaringer med slike produkter, eller har alle forflyttet seg til en mer high-end del av simverdenen? Håper på en form for konklusjon snarlig. Mvh Morten
  13. Tror ikke det er noen andre som har lyst til å spille Flight så veldig mye.
  14. Relativt ny Carenado på tur i USA. Denne fuglen har byttet ut noen av de gamle kulene som flyter i syltevann med noe litt mer moderne. Bildene tatt rundt KBVS, Skagit. Laget av FTX, og er som vanlig av veldig høy standard. En litt større plass enn enkelte av de andre i området. Stor nok til at jeg kan fly B-17 også herfra. Turning final Cleared to land Nesten nede. Kun en enkel hale på denne Bonanzaen (A36) Flyet holder også samme høye standard som Carenado er kjent for. Eneste som mangler er Accusim, noe som er grunnen til at A2A-flyene får mest oppmerksomhet, selvom omgivelsene ikke alltid passer flytypene. Til slutt et par bilder av NGX på tur i Canada hvis jeg ikke tar helt feil. Landing mellom fjellene på en liten flystripe som var lang nok til å ta imot en tom 737. Trenger ikke alltid velge det minste flyet når man skal ut i villmarken. I mitt tilfelle tok jeg det flyet jeg ville fly, fløy i en tilfeldig retning, og når jeg var lei fant jeg en plass i nærheten jeg kunne lande på. Kanskje ikke helt etter boken, men veldig gøy å fly lavt mellom fjellene i en maskin av den størrelsen.
×
×
  • Create New...