Gå til innhold

Helios kræsjen


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Var å jaktet litt, og her er hva jeg kommer fram til:

 

Bilde 2:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=460457

http://www.f-16.net/gallery_item22309.html

Bilde 3:

http://www.airliners.net/open.file/0813063/L/

http://www.f-16.net/gallery_item22095.html

Bilde 5:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=410275

 

Case closed sier jeg da..

Ja, det er bilder av ulykkesflyet, og ja, bildene som denne tråden er tuftet på er fake...

 

De to andre bildene er jo av en retusjert 737-800, OG de dukket opp før en rekonstruksjon ble gjort (faktisk få dager etter selve ulykken faktisk)..

 

Edit: Fant et par bilder av F-16 som tilfeldigvis bærer visse likheter med bilde 2 og 3... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig lese at folk sier at disse bildene er virkelige, når du kan se at det fake med god grunn i forhold til størrelse, vinduer, tekst, reg osv... Nesten like teit som enkelte flightsimmere sier at dem kan styre virkelighetens Boeing 737, fordi dem har masse timer i PMDG og 737 Simulator...

 

Får lyst å skrive et langt foredrag men sparer deg. Det ville vært nesten like teit som innlegget ditt. Se hva du skriver: Styre virkelighetens 737 selv om man har masse timer i PMDG og 737 simulator.

 

(PMDG blir blant annet brukt av instruktører på 737 for å undervise tr studenter på flytypen)

 

Enkelte flightsimmere mener nok de klarer å styre en 737 og andre har til og med bevist det ""

 

(Tenk bare på Geir og Gunnar i 737 simmen. De kunne jo fly (Kan prosedyrene utenat og fomler ikke rundt). Mange kunne ikke det og fløy bare rett ned i bakken. Det er stor forskjell på folk. Noen bare tar ting litt lettere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg tror det fleste har nå gjort seg opp en mening. Jeg har faktisk ikke studert dette siden diskusjonen startet med så litt nøyder på bildet under.

 

[image]http://img15.imgspot.com/u/06/122/12/7331146674738.jpg[/image]

 

Se godt ca 0.5 til 1m foran motoren helt under flyet. Titter man nøye synes jeg å se merker etter eraser tool.

Kan det være bare meg og mine dårlige øyne eller er det som flere hveder akkurat fake og en særdeles dårlig edit.

 

Uansett konspirasjons teorier osv.. Hva skal de med disse konspirerer mot ?

Greit nok om bildene er ment kun for å lure, vel da slenger jeg meg på og sier at han som gjorde det burde fått en 2 tom 4 i panna.. Uansett fake eller ei. Tragisk var ulykken og enhver flyulykke er forferdelig.

 

Godt å se vi kan diskutere dette uten å bli uvenner for det eller skape irritasjon bare for at vi ikke klarer å skille mellom fake og ekte.

 

Jeg velger å ikke ha noen mening om dette er fake eller ei, men tar meg til ordet for å si at jeg er mistenksom.

 

For en merkverdig interesse vi har gutter, her diskuteres det fra maipulerte bilder til død og fordervelse, bare det innehar et fly eller to..

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vel blitt konstatert at bildene er falske. Men det er jo fascinerende hvor mye kunnskap medlemmene på forumet har, er dere ikke enige? Selv om bildene har blitt avslørt som falske av andre, så synes jeg bevisføringen her på forumet har et nivå som er meget høyt. Her tar man ikke noe for gitt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemstillingen deres? En 737-300 maskin styrtet. Det er avbildet en eller annen NG i avisa? Dermed er det et illustrasjonsfoto? Er det ikke slik? Det er vel ikke fake, siden ingen har sagt at DETTE er flyet som styrta og vist bilde av en 737 NG? Jeg har ikke brydd meg særlig om dette, men ser at debatten blir stor.

 

Folkens: Hva er problemet, så kan jeg også kanskje henge med?

 

MortenH: Var det ironi det du skrev? I mine forrige innlegg skrev jeg at jeg ikke var sikker på hva dette var. Jeg har egentlig heller aldri brydd meg spesiellt. Bare fått med meg nyheten om at en classic maskin gikk i bakken og lest en eller anna rapport om den mangelfulle komunikasjonen mellom pilotene som fløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle bildene være fake egentlig? Har ingen formening om dette, jeg.

 

Fordi det finnes noen Photoshop-nerder rundt om i verden som simpelthen ELSKER oppmerksomheten det gir å kunne presentere bilder av sjokkerende hendelser som de påstår er virkeligheten.

 

Hvorfor gidder folk f eks å lage datavirus?

 

Jeg er ingen psykolog, men jeg vil tro årsaken ligger i et behov for oppmerksomhet. Kanskje foreldrene deres ikke klemte dem nok da de var små. "" Sannsynligvis får de dekt ett eller annet personlig behov ved å gjøre det. De liker rett og slett å se om folk lar seg lure. Og når de greier å lure folk, får de bekreftet sin oppfatning av seg selv som misforståtte genier.

 

Men det er nå min mening da. ""

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i tilegg på bilde 2 og 3 og se på våpen lasten til de F16'ene. Jeg har lest/hørt at det var bare 2 F16 fly som ble scramblet. Hvis du ser på bilde to ser du tydelig at det andre flyet bare har dolly tanks og flyet som bildet er tatt fra henger det en Sidewinder på helt ytterste pylon. På bilde 3 ser du tydelig at begge flyene har AMRAAM på de ytterste pylonene.

 

Og på bilde 2 har F-16-flyet tilsynelatende ingen våpen, kun vingetanker. Hva er vitsen med å sende opp et fly uten våpen til intercept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar snakker som betalt... hehe godt sagt..

 

Vi diskuterer alt mellom himmel og jord, så lenge det har vinger eller ikke.

 

Om et bilde er redigert eller ei, så er det et faktum at denne ulykken har skjedd. Hvordan vet vi, men hva som skjedde i forløpet..

 

Når jeg ser på bildene redigert eller ei, så tenker jeg med meg selv. Hva er pointet med å lage konspirasjons teorier og vise bilder på et fly som ikke har kræsjet enda?

 

Hva er så pointet med å redigere bilder, vise dem frem om de ikke er ekte.. Vel mange gale mennesker i verden, men om de er redigerte så er det jo passe teit da, og jeg personlig vil si at jeg da har startet verdens dummeste tråd.. hehe

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg tror Andreas har funnet et av bildene som er blitt offer for redigering ""

 

Det aller verste er vel at jeg postet linker til 5 bilder som har blitt brukt for å lage noen av disse bildene, allerede onsdag kveld..

 

Se lengre opp...

 

Det er noe dritt å ikke følge med, eller hva? ""

 

Du har jo ingen beviser for at bildene er redigerte, dine konklusjoner holder ikke som bevis ""

 

Forøvrig har jeg fulgt med i tråden som jeg gjør i alle andre tråder jeg svarer i, men du presenterte dine "beviser" som en høne i forhold til Andreas, noe som gjorde det vanskelig å sammenligne bildene, derfor la ikke jeg merke til det før du nevnte det nå ""

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...