Gå til innhold

Morten W Melhuus

Members
  • Innholdsteller

    933
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Morten W Melhuus

  • Bursdag 30. nov. 3

Morten W Melhuus's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. http://www.spottinghotels.com/spotting-hotels/lhr-london-heathrow-renaissance-heathrow/ M
  2. Det varierer nok en del ja. Fløy Lufthansa sine i Frankfurt og de skal være veldig bra iflg kapteinen jeg fløy med. Nylig oppgraderte. (produsert i Canada) M
  3. Helt likt virkeligheten blir det selvsagt aldri. Har selv 8 landinger med 737 i full motion simulatoren så jeg vet hvordan det føles. Men den er jo ikke perfekt den heller... M
  4. I X-Plane har vi utviklet og finpusset ground effekten i 6 år. Dette gjelder alle variantene. Den er nå meget realistisk. MSFS sin er ikke bare forenklet dramatisk men den er i tillegg 100% feil! jeg kan dokumentere det hvis du vil... Så å si at siden ingen av dem er 100% riktige og de dermed er "like dårlige" blir helt feil. Selvsagt betyr det mye at den er så realistisk som mulig. Det gjelder flightmodel generelt. M
  5. Kan vel også nevne at ground-effekt i MSFS (den ene de simulerer, det finnes 3-4 typer) er helt feil og dette vil gjøre flare helt feil også... M
  6. Iht. flere Boeing 737 manualer jeg har så skal speedbrakes ikke brukes; - under 1000 agl. - flap settings større enn 15. Mulig mine manualer er ute av dato...? M
  7. Så vidt jeg husker er det ikke lov å bruke speedbrakes med flaps, så du har nok sett rollspoilers som aktiveres med større yoke utslag enn 10 grader. M
  8. På sjøen kan en uten sertifikat bruke radio'n dersom sertifikat-innehaver er tilstede og har kontroll (VHF/SRC)
  9. Vi er stort sett enige Roald; Din artikkel overskrift.; Er altså feil i denne sammenheng med dårlig vær.
  10. Korrekt, og godt er det at selskapene slipper å ta sjanser i dårlig vær for å unngå søksmål om store erstatninger mot seg. Overskriften i din artikkel er derfor også miss-visende. Reiser man i USA har man færre rettigheter så vidt jeg vet.
  11. Problemet er vel at det i Norge tydligvis er uklare regler. US Dept. of Transportation Dette gjelder altså alle flyvninger i, til og fra USA. NAX blir med andre ord nødt til å forandre praksis når de evt starter å fly på USA.
  12. De fleste finansanalytikere (og SAS ledelsen selv) er enige om at den dagen SAS evt. har klart å snu skuta vil selskapet bli forsøkt solgt/fusjonert. Lufthansa er den hotteste kandidaten for øyeblikket. DN Så uansett om det går bra eller dårlig for SAS fremover så er det stor sannsynlighet for at SAS vil forsvinne i sin nåværende form.. M
  13. Du får fortelle Airbus at de slipper å lage A350XWB da.. M
  14. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2015929.ece M
×
×
  • Opprett ny...