Gå til innhold

Norges Største Flightsim Lan på Gardermoen.


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 476
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Vel, hvis min ID er "INGEN ID PGA MAGLENDE BETALING" så har jeg fått den. Men jeg betalte i går med forfallsdato samme dag. Fikk også en reply på påmeldingen til LAN'et der det stod at jeg måtte melde meg på LAN'et for å fly simulator..

Sendte deg en mail Geir, håper du finner ut av det.

 

Men så lurer jeg på en ting, blir det transport til SAS Flight Academy fra Braathenshangaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info rundt FLG'06

 

Som dere sikkert har registrert så har det hvert mye interesse rundt dette arrangementet og vi mener og ha et tilbud til de fleste denne helgen selv om ikke alle elementer er avklart enda, dette er et stort prosjekt som er i bevegelse hele tiden.

 

Det er kommet enda en sikkerhets sone siden vi startet prosjektet så når dere kommer til Gardermoen denne helgen entrer dere den grønne sonen ved å henvende dere i sikkerhets kontrollen for gjennomlysning etc. ved inngangen til Cargo(se kart på web) der vil det ligge et adgangskort som gir dere lov til og gå bort til hangaren.

Se info kart på våre web sider www.ofkl.org

 

Når dere kommer til hangaren vil dere måtte registrere dere i vakta, der vil det sitte en representant fra OFKL Oslo Flysimulator klubb, dere får da et klistremerke som dere setter på klærne deres, dette merket vil inneholde dit navn og din deltager ID. Deltager ID er generert ut i fra hva du skal være med på og ditt navn.

 

Det vil stå en MD-90 midt i hallen, denne bruker vi for og fylle ut lokalene litt og for og få den riktige følelsen, denne åpner vi slik at du som har behov for og sette deg ned og trekke pusten eller sove litt kan gjøre dette i flyet. Vi vil også ha Cockpit åpent i perioder så alle skal få prøve sitte litt.

 

Selve flyet deler også opp FLG’06 i 4 temaer, et tema foran og bak hver vinge på begge sider. SIMBUILD 2006, UTSTILLING, SIMMERS CAFE og LAN.

 

FLG’06 varer i 48 timer og det er laget plass for LAN deltagere til å legge seg nedpå med soveposer i egnet garderobe, der kan dere også låse ned utstyr etc. om dere skal forlate hangaren. Det vil være dusjer for både herrer og damer det samme med toalett besøk. Det er ekstra hyggelig at det er jenter som har meldt seg på LAN.

 

Litt om selve gjennomføringen:

 

Vi starter kl 16.00 for de som skal være med på lan, vi kobler opp og kommer oss i orden, kl 19.00 vil vi foreta en plenums samling for og gi relevant informasjon om gruppe flygninger og gjennomgang av programmet for lanet. Det vil også denne kvelden være trening i Vatsim og de elementer som ligger rundt dette.

 

Til dere som kommer med fly, buss eller tog så har vi satt opp shuttle transport som henter dere og det dere måtte ha med av utstyr, det kommer egne web sider for registrering av transport behov innen 10. feb.

 

Det er første gang i historien at det settes opp en VATSIM server uten for VATSIM sin organisasjon, under FLG’06 settes det opp en server sponset av PC produsenten Hatteclo i laste rommet på en MD90 på Norsk jord, dette har vi jobbet kraftig for og kunne gjennomføre. Det vil jo denne helgen bli bra med trafikk på VATSIM.

 

For de av dere som skal fly Dash8-300 simulatoren til SAS så starter jo dette fredags kveld og Boeing 737NG simulatoren starter lørdag kveld, vi vil gi all relevant informasjon rundt dette kl 19.00 fredag. Simulatorene er sponset av SAS Flight Academy.

 

Det er viktig at dere som har satt dere opp på simulatorer har betalt FLG avgiften for å bli prioritert.

 

Lørdag kl 10 starter Simbuild 2006 konferansen, Patric Moreau som gjennomførte Simbuild 2004 i Göteborg har i år tatt på seg ansvaret for dette under FLG’06.

 

Her vil det være spennende foredrag fra leverandører av cockpit hardware og software, av flygere, cockpit byggere med mer. Det er ikke til og legge skjul på at vi jobber hardt for og få Microsoft til og stille på Simbuild men vi er dessverre ikke i en posisjon til og kunne bekrefte dette på nåværende tidspunkt.

 

Det vil være utstilling av flysimulator relaterte momenter, både i form av hardware og software. Vi har fått med oss Zepto Computer AS som skal tilby bra priser på skjermer, PC etc. Flightsim.no SHOP vil være der og tilby Addons og tilbehør.

 

Simmers Cafè som er sponset av ORKLA vil være en sone man kan få kjøpt enkel servering under FLG’06, du kan møte likesinnede og diskutere eller få litt avveksling med Rally stoler med ratt og pedaler etc. som er sponset av Logitech.

 

Selve Lanet som er sponset av D-LINK NORGE gjennomføres bak venstre vinge på MD’n der vil det være ATC posisjoner, bord og stoler. Det vil komme en huske liste på hva du kan ha med og hva du bør ha med av kabler etc. på www.ofkl.org før den 10. februar. NAVIGRAP sponser også med kartsystem til LAN deltagerene.

 

Det vil være store skjermer sponset av HITACHI med informasjon i hele hangaren, der vil det vises relevant informasjon om simulator tider, foredragstider, gruppeflygninger etc.

 

Det vil være en del presse tilsted under FLG’06 i form av både tv, aviser og magasiner.

 

Gardermoen er et ypperlig utgangspunkt for FLG’06 med transport, Flysamlingen, SAS museet, spotting og ikke minst simulatorene og flyene.

 

Med Hilsen Teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Fant nå svar på noe av det jeg lurte på, på hjemmesiden.

 

Hvor er det best å parkere for oss som kommer i privatbil?

Lurer litt på hvordan jeg skal få med pcen fra parkeringen og fram til terminalen (der det er videre transport), ettersom jeg kommer alene og ikke får bært med meg alt på én tur... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei parkering etc kommer det info på,du kan kjøre til hangaren men må parkere utenfor sikkerhets sonen etter du har lastet ut.

 

Og fint at dere gleder dere, og ja Teamet har jobbet meget bra, vi er 5 stk i teamet som alle har dedikerte oppgaver som må utføres på en proff måte, alle må bidra for at dette skal funke, så jeg er nokk bare 1/5 av den som får det til.

De andre 4/5 er : Jan Furøy, Geir Pettersen, Per Borrmann og Fred Solli. Dette er en knall gjeng og jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte paa et par ting.

Hvis jeg kommer med fly 2220 fredag, er det transport til hangar, og er det gratis overnatting i hangar|

Vil jeg faa med meg det meste naar flyet gaar 2030 paa loerdag|

 

Unskyld for merkelig innlegg, har nettop lagt inn Windows paa nytt, og har ikke satt alle innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Du bare registrerer deg på web sidene som kommer ang transport reqv på www.ofkl.org så blir du hentet. Og når det gjelder overnatting så har vi tatt fremm en MD90 som du kan få legge stolen tilbake og slappe av i et riktig miljø for andledningen, om du ikke vil legge deg i Garderoben med egen sovepose etc. Når det gjelder retur tidpunktet så er det aldri morro og gå hjemm tidlig på fest, men jeg tror du får en fin dag lørdag. Velkommen.

 

Hilsen Teamet FLG'06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med dagspass fra fredag til lørdag?

Må jeg beregne mange utgifter disse dagene i så fall?

 

For deg holder det med dagpass lørdag. De som har dagpass lørdag er velkommen på fredag, da er det stort sett Lan og Vatsim trening etc. Navigraph har også en trening i bruk av deres produkter på fredag, de gir alle lan deltagere en gratis versjon av nDAC Base Pro och Metropolitan AreaPack.

 

De sponser oss med dette, så dere får ta bølgen for Navigraph. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjenstår bare overbevisning av gamlingene, er det andre fordeler enn gratis produkt du får av fullprisbillett uten PC?

 

Takker ellers for hyggelige svar. Håper jeg får lov, hadde nok fått utbytte av å se på landeltakerne på Vatsim også, hvis det er lov. Blir aldri fult utlært på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...