Jump to content

Fredrik J

Members
  • Content Count

    670
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Fredrik J

  • Birthday 07/24/1990
  1. Takker for tilbakemeldinger. Jeg liker selv dokumentarbaserte tråder. Alltid kjekt å se hvordan andre flyr.
  2. Etter en til dels ufrivillig pause fra flysimulatoren har jeg igjen våget meg ut på vatsim. Denne gangen gikk turen fra Gardermoen til Værnes med samferdselsminister Manghild Meltveit Kleppas eget flyselskap, Subsidiair. På briefing-kontoret ble rute, vær og diverse NOTAM gjennomgått: Deretter gikk turen ut til flyet, en aldrende 737-700. Det var bra flygelederdekning til å være onsdag. Rolig vind tillot bruk av rullebane 01L som passet best. Etter push-back og start-up ble det gitt en kort og grei takserute. Høyden for kvelden ble satt til FL320. Oslo kontroll ga oss rullebane 09 og RBU 2L inn mot Værnes. Rett før nedstigningen begynte. Lite trafikk i forhold til flygelederdekningen. Passerte Tyholttårnet på innflygningen. På tross av CAVOK og rolige vindforhold ville ikke mannskapet ha visuell innflygning. På finalen var det på tide å ta over selv. Litt utdatert Værnes. Også denne kvelden hadde bakkemanskaper gå-sakte-aksjon mot Subsidiair på grunn av diverse politiske saker. Dermed ble det litt venting ved gaten. Takk for oppmerksomheten.
  3. Et helikopter måtte nødlande etter teknisk svikt. Heldigvis er ingen skadd. Skal bli interessant å lese rapporten. Noen som har informasjon om LN-ODU?
  4. Du kan stå i enden av en rullebane, men spotteplattformen gir best oversikt etter min mening. Spotteplattformen ligger rett øst for tårnet:
  5. Ettersom jeg forstår har de gjort det. Nå er ikke jeg særlig god på verken painting eller det som følger med. Takk for tilbudet. Neste gang skal jeg få til både Alicante-besøk og spotting. Friheten begrenser seg ofte på skoleturer. Takk for tilbakemeldinger.
  6. Takk for tilbakemeldinger. Angående painten har jeg bare lagt på winglets på original PMDG-paint. Det begynner å bli en stund siden jeg sluttet med painting. Jeg har ikke tid lenger. Jeg har dessverre ikke klart å fjerne vinduene mer enn dette på modellen. Noen som har andre erfaringer?
  7. Sist uke var jeg på skoletur til Spania. Jeg måtte derfor ta meg en tur til Malaga i simulatoren på forhånd. Turen gikk på Vatsim med et av SAS' nye -800WL. Det var ATC-dekning gjennom mesteparten av Europa, også i Malaga. Eventuelle kommentarer står under bildene. Radioen stod på unicom fram til Nederland. Litt turbulens over Pyreneene. Flygelederen snakket både spansk og engelsk, men han fikk til slutt vektorert meg inn mot rullebane 31. 20 grader og skyfritt var bedre enn det vi reiste fra. Takk for tiden.
  8. Takk for turen. Den ble både stemningsfull og utfordrende. Flotte bilder du serverer fra din trofaste FS8. Ser du hadde litt bedre vær enn meg.
  9. Jeg har heller ikke klart å ta dem bort. Kommer ikke lenger enn dette.
  10. Vinduene er fjernet etterpå, ja. Gleder meg også til disse kommer. 737 ser bedre ut med litt lengde, og særlig med winglets i tillegg.
  11. Dette er snakk om 737-800, ikke RRA/B. Her kan du lese litt mer.
  12. Hvis jeg husker riktig skal SAS få to B737-800 i løpet av 2009. I den forbindelse ville jeg se hvordan -800-versjonen med WL ser ut i SAS-farger. Forhåpentligvis går disse til Norge med litt flere norske flagg på siden.
  13. Airpro2000 er freeware og kan blant annet lastes ned her. Tror du blander med Airpro2007.
×
×
  • Create New...