Gå til innhold

Ingen ny FS i år.


Rune Brauten

Anbefalte innlegg

På en måte synes jeg det er bra... FS2004 er fin som den er og holder ivertfall et år til. Slipper stresset med alle oppgraderinger osv. "" Så sier du: "Du må jo ikke ha den nyeste FS versjonen?"

Svar: Jo? ""

Håper at MS da kommer med et enda bedre produkt til neste år ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en GOD nyhet synes nå jeg, men jeg håper da virkelig ikke at neste FS blir såpass "avansert" at ikke noe av dagens fly (eks: PMDG og LDS) og div. scenery ikke vil fungere. Noe bakover-kompatibilitet bør man forvente synes jeg (ihvertfall slik at man kan bruke patcher fra

produsentene, for å få det til å virke i det minste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ingen god nyhet selvfølgelig. Men godt at kanskje dette kan være en mulighet for at simulatoren vil bli enda bedre på sine områder, kanskje dem kan se litt opp til X - plane også. Stjele litt ideèr, finne en mulighet for å bedre simulatoren.

 

Derfor syntes også jeg at det er bra at dem ikke forhaster seg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var flotte nyheter jeg.. Selvsagt litt synd med tanke på at vi har gledet oss så forferdelig til FS2006, men nå kan det bety at vi får heller et fullgodt nytt program å se frem til og at det blir kanskje ikke så fult av hull og mangler.. En annen ting er jo at det er idiotisk om man skulle få en ny flightsimulator hvert år, og jeg må si jeg kan godt klare meg med FS2004 i lang tid fremover. Strålende program og helt grei å bruke..

 

Så gleder jeg meg litt ekstra da til neste år.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok windows longhorn som det ventes på. Det shippes nok med DirectX sin etterfølger, og uten en windows longhorn så blir det ikke så mye vits i en ny fs uten et OS som støtter WGF.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

windows Graphics foundation tror jeg det står for. det er et nytt for longhorn. dekker det nye grafikkgreiene (avalon) som er med i Longhorn inkludert directx10 (directx10 = directx WGF 1.0). FS blir nok en av titlene som skal "fronte" windows Longhorn, så det er nok ikke tilfeldig at ny fs kommer neste år. ryktene sier at avalon systemet også skal komme for windows XP, men det skjer neppe før Longhorn rulles ut til forbrukerne. WGF og avalon systemet vil være et mye annerledes og bedre grafikksystem for spillutvikling enn hva dagens MS API'er er. Det er ingen poeng å gi ut en FS som skal ha en "levetid" på 2-3 år i år, når det skjer så store forandringer med OS'et neste år.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig svar Jan Roar!!

 

Er enig i din konklusjon, det ville være lite gjennomtenkt å legge ut FS10 med et grafikksystem som er på vei ut.

 

Det får meg til tro at FS10 vil være så gjennomført nytt at vi risikerer å få en versjon full av bugs. Bugs som kanskje ikke vil bli rettet opp før FS11...

 

Dette har jo vært tilfellet før. Men, men. Det er noe særnorskt over det å ta sorgene på forskudd. Så jeg håper inderlig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...