Gå til innhold

En ekte flyver


Anbefalte innlegg

Hver eneste dag, hver eneste time, hvert eneste minutt, så besøker mange mennesker dette forumet.

Noen er medlemmer av forumet, mens andre ikke.

 

Så kan man spørre seg, hvem av alle disse medlemmene på FlightSim.no flyr virkelige fly, har flyving som en jobb, eller driver med andre flyrelaterte ting, som eks. flymekanikk, flyveleder, paragliding osv. ?

 

Med andre ord: hvem av dere driver med "ekte" flyving, dvs ikke flyving på pc?

 

Fortell gjerne mer om hva du driver med innen det emnet. dvs. hva jobben eller interessen går ut på..

 

Grunnen til at jeg stiller disse spørsmålene, er for å kjenne medlemmene på dette forumet litt bedre.

Håper også at innlegget er til nytte for andre ""

 

Mvh. Jan H. Brende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jan... Jeg skal starte! Jeg dro til USA i 1982 for å studere Aerospace Engineering. Startet i Continental Airlines i 1987 og er i dag Engineering Program Manager for alle GE motor programmene våres. Har jobbet med A300, DC10, B767 og B777. Har også Private Pilot Licence med Single Engine Land and Sea rating. Driver med Instrument rating nå men dette er kun en hobby... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i et kontrollrum på Landvetter flygplats. Ser fly hele tiden, men det er bagasje anlegget jeg ansvarer for.

Det er litt ekstra kul for meg når jeg ser noen legger inn screenshots tatt i fra Landvetter. Fant tilogmed en for et par uker siden tatt ved gate 16, derunder finnes kontroll rummet 'mitt' ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med mikrofly-sertifikatet. Satser på å fly solo i eller før Juni...

 

Målet er å bli instruktør på tre-akse mikrofly.

 

Kan forøvrig skrive mer... ""

 

Er aktiv modellflyger. Vel.. Ikke så aktiv akkurat nå da.. Har akkurat solgt helikopteret mitt, har et fly under bygging, ett under restaurering/ ombygging, og et som treger en "understells-behandling" etter litt windshear sist jeg fløy... ""

 

Jobber som stuer i Widerøe på Torp. Loadmaster/ bagasjehåndtering på sommeren, og de-iceing av flyene på vinteren.

Perfekt jobb for en med interesse for luftfart og fotografering av fly... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktiv modlelflyer, er ganske fersk begynte rett før snøen falt her i Halden. Flydde solo i går etter ent trening med skoleflyet. Har nå min første model det er en høyvinget model og lett og fly (T-2000). Har ikke styrtet enda men han som skulle stille inn flyet klarte det.

Noen andre modelflygere som skal til Arvika i sommer ?

Det ligger i Sverige og er en av Europas største modelfly treff, annbefaler det på det sterkeste. Det er fra 2 til 3 august. Halden Model Fly Klubb sine hjemmesider, info om Arvika stevnet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå ved Widerøes booking kontor i Narvik. Dvs. vi er leid inn av Widerøe til å foreta bookinger for dem. Fram til 1. April i år jobbet jeg ved Narvik flyplass hvor jeg drev med booking, frakt, innsjekk og vekt og balanse på Dash8-100'serien. I tillegg har jeg jobbet ved SAS Bardufoss og SAS Gardermoen som Trafikk Konsulent.

 

Spennende bransje dette.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca 64 og et halvt døgn reiser jeg til Pensacola i Florida for å fortsette min militære flyverutdanning. Etter nærmere to år der borte ender jeg opp som flyver på enten Hercules, Orion eller Jet Falcon her i Norge.

 

For å holde meg litt varm i trøya mens jeg venter, hender det rett som det er at jeg er ute og lufter venner og kjente i LN-NAS på Sola.

 

HG

 

Edit: spesielt interesserte kan lese mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...