Gå til innhold

Ole-Andre Lindanger

Members
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Ole-Andre Lindanger

  • Bursdag 09. jan. 1978

Ole-Andre Lindanger's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei! Jeg kunne ikke la være å poste denne linken som ble startet av en gammel kjenning av oss for to år siden. Mvh Ole-Andre
  2. Denne er heller ikke så kjedlig... The Bulldog Det er flere filmer på hjemmesiden http://www.bulldogairshows.com Mvh Ole-Andre
  3. Her er en videosnutt for de som liker å drive med skikkelig flyging. Skikkelig flyging! Mvh Ole-Andre
  4. Jeg jobbet selv i Braathens på den tiden da Colorair kom inn i markedet og ENGM ble åpnet. Braathens gjorde noen feilgrep i denne perioden som kostet dem dyrt, i tillegg til at SAS brukte sine velkjente metoder for å kvitte seg med konkurentene. SAS vant, og det var vel ikke det verste alternativet slik situasjonen var. Det som skjer nå er en kjedlig situasjon. Ledelsen går ut med at en aktør skal bort fra det norske markedet, og bruker dette som en brekkstang for å knekke arbeidsavtaler og "effektivisere". De går gjerne ut med at det er den biligste som vinner, og dermed den med mest omstillingsvilje. For eierne er det tilsynelatende det samme hvem som overtar markedet og det gir en følelse av maktesløshet i de to selskapene. Sannheten er nok at det er mange parametere som virker inn på en slik avgjørelse. Jeg vet ikke hva loven sier om slikt, men det ser etisk tvilsomt ut dersom SAS fjerner hele Braathens fra markedet, etter det mye omtalte oppkjøpet. Hvem som får fortsette får tiden vise, men at dette er en plan som har ligget på styrebordet i SAS lenge er helt sikkert. Taperene blir de ansatte uansett. Trist, og jeg håper denne tragiske epoken i luftfarten snart er over. Ole-Andre
  5. Hei Gratulerer med dagen! Men jeg tror ikke du er klar over hva du sier når du ønsker deg inn i de unges situasjon. De gylne tider er forbi, og om de kommer igjen vet vi ikke. Heldig var dere som fikk oppleve de gode dager. Mvh Ole-Andre
  6. Nei, og nei! Svensk HKP10 Super Puma redningshelikopter har gått ned.
  7. Fargene på denne maskinen er som du sikkert vet de gamle som Helikopter Service hadde. Helikopter Service er oppkjøpt av CHC og har dermed fått nye farger. Ole-Andre
  8. Nå er LN-ODB ferdig lakkert i CHC HS sine farger. Riktig så pen ble den. Den står på P7 hos CHC Astec på Sola. Tror ingen har tatt bilde av den ennå Ole-Andre
  9. Sett denne? Nå ser det ut til at vi kan få AIP på nettet i Norge også. Ole-Andre
  10. Tyngre fly er konstruert for å tåle minst 500ft/min. Ved mye vind og marginale forhold bør landingen være bestemt, men ikke overskride denne verdi. Ole-Andre
  11. I dag, for få timer siden, fikk vi gladmeldingen om at vi i CHC Helikopterservice får beholde Hydro kontrakten vår i Bergen et år til. Samtidig har Pratt & Whitney på Sola fått store kontrakter som sikrer arbeidsplasser. Det er utrolig hvor godt det smaker med gode nyheter i nedgangstider! Det berget i allefall jobben min for en stund til. Ole-Andre
  12. Noen som vet hvorfor en 332L2 Superpuma fra Norsk, kom inn på roling landing, escortert av Seaking på Sola i ettermiddag? Gear problemer? Motor problemer? Rart at det ikke står på noen nyhetssider. Ole-Andre
  13. Kjøpte selv yoken, men ikke pedaler. Den fungerer kjempefint. De pedalene til 1200, er det USB?
  14. Det kan ha vært en hydrazin lekkasje eller bruk av EPU. De pleier å bruke mye vann ved slike tilfeler. Ole-Andre
×
×
  • Opprett ny...