Henrik Simonsen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Hei, denne tråden har sikkert vært oppe før, men jeg lager en ny en, siden folk kanskje har reist siden sist :whistle: Ja, hvordan flytyper har du flydd? Skriv selskap og gjerne en link til ett bilde av flyet, eller flytypen i det selskapet SAS/Braathens: 737-400/500/600/700(W)/800(W) og Fokker 50 Norwegian: 737-800W Spanair: Boeing 717 http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2009-12/22/73307.jpg Thomas cook: Airbus A321 http://www.airlinerphotos.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7924&g2_serialNumber=2 British Airways: A321 og A320 Britannia: 757 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Britannia_b757-200_g-byay_arp.jpg Premiair: DC-10 http://www.taxiways.de/DC-10/largepics/252-PRE-OY-CNY.jpg Braathens Safe: 737-500, 737-200 http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2008-2/26/11126.jpg NAS: Fokker 50 http://www.kjevik.dk/fok/w600_LNBBC_1.jpg PS! Bildene er ikke samme fly om du tenker på reg. men samme type, kan hende det er samme reg på noen også, men det husker jeg ikke Gidder ikke finne link til SAS, NAX og British Airways, dere vet hvordan de ser ut Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 SAS: A321,734,735,736,737,738,MD-80. Norwegian: 733,738. Continental: 757,738. RyanAir: 738. Novair: A321, A330 Air France: A320, 777-300ER. Delta: 767. KLM: 735, Fokker 70. Brittania: (757) http://fr.academic.ru/pictures/frwiki/66/Britannia.b757-200.g-byay.arp.jpg Braathens Safe: 732, Fokker 50. Annet: C-130 (H og J modell. Uttalige timer.) Enig at Brittania 757 er noe av det fineste , Henrik? Siter
Henrik Simonsen Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Skrevet 13. juni 2010 Brittania 757 var fin den! Skal se om jeg finner igjen noen bilder av den Husker jeg kjøpte en kortstokk, med forskjellig bilde på vært kort, var ikke så vanskelig og jukse når du "lærte" deg kortene Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 NAX 737 SAS 737 PremieAir DC-10 Dash 8-100 Og har vokst opp i Sea-King Siter
TOS Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Norwegian - B737\\B738 SAS - B736, 737, 738, MD87, Dash8-Q400, A330-300, F50, DC-9 United - B767 Virgin Atlantic - A340-600 Wings Air - PA31 Lufthansa - B747 US Airways - A320\\321 Spirit Airlines - A320 Petroleum Air Services - Dash7 United Express - CRJ700 Delta Airlines - B737 Braathens S.A.F.E - B732 Braathens - B734\\735 Novair - B738, A321 RNoAF - Sea King Norsk Helikopter - Sikorsky S92 Dakota Norway - DC-3 Fly/Helikopter eg har flydd sjølve: Cessna 152 Cessna 172 P,M,R,SP,XP Cessna 172 RG Cessna 182 Cessna 182RG Piper PA28-180 Arrow Piper PA44-180 Seminole Piper PA34 Seneca V Piper PA32 Saratoga SP Grumman Cheetah Diamond DA40 Bücker Jungmann VANS RV8 Stinson 108-3 Voyager Zodiac CH601 XLS Beech King Air 90 Piper J3 Cub Mooney Bravo Robinson R-44 Raven II Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Men Torstein da, hva med Cessna, osv.. Du har jo fydd den også he he. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Litt av hvert her! SAS: B736, B737, B738, MD ettellerannet, A321 Braathens: B735, B734 ThomasCook: A321 MyTravel: A333 Singapore: A380, B777 Siter
Eivin Stensø Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 I farten kommer jeg på: - DeHavilland Canada DHC8-100 - Fokker F27-200/200/300 Friendship - Fokker F50 - Fokker F28-200 Fellowship - Boeing 737-200/300/400/500/700/800 - Boeing 767-200 - Douglas DC9-41 - British Aircraft Corporation BAC 1-11 - Tupolev TU-154 Siter
K J Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Not very much: SAS: Douglas DC-9, MD-80 Cimber Air: ATR 72, ATR 42, CRJ-200 Maersk Air: B737-500, B737-700 Sterling: B737-700 Norwegian: B737-300 Danish Air Transport: ATR 72 KLM: B747-400 South African Airways: B737-800 Siter
Åge Storli Berg Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 De jeg kommer på av airlinere er: SAS: 737-500 737-600 737-700 Braathens: 737 (husker ikke hvilken serie) Norwegian: 737-300 737-800 Blue1: Avro RJ85 MD90 Widerøe: Dash 8-100 Tror det var alt Siter
Anders Henriksen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Norwegian: Boeing 737-300 og 800 SAS: Boeing 737-400, 600, 700 og 800. Airbus A330-300, A340-300. Fokker 50. MD81 og 82. Braathens: en eller annen boeing, var ikke gamle gutten KLM: Fokker 70 og 100. Boeing 737-800 og 777-300ER. Olympic airways: DASH 8 100 Jetblue: Embraer 190 Delta: A320-200 Mytravel: 767-300 og A333 Ryanair: Boeing 737-800 + endel charter turer til syden som jeg ikke helt kan huske flytype og selskap. Siter
Even Ericsson Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Begynner å bli noen etterhvert, her er iallefall det jeg husker i farten. Har flydd litt på min 26 år SAS: 737-400/500/600/700/800, MD-83, F-50, A321 Lufthansa: A346, B744, A321, CRJ 300/700 KLM: 737-300/400/700/800, B772ER, B744, A332, F-70, F-100 Malaysia: B744, B772 Delta: A333, DC9-30, MD-88, Thai: B772ER, B747, B773 Widerøe: Dash 8- 100/300(q)/Q400 Skywest: F-50, Cimber: Crj 200LR, Mærsk Air: B735 Sunways: B757 Braathens: B735 Norwegian: B737-300/800 My travel: A333 Futura: B738 Britannia: B738 TUI: B738 DAT: ATR-42 Heli Chc Helikopterservice: S-92, EC225 Norsk Helikopter: Super Puma MK1, S-92 Era Helicopters: Agusta Westland AW159 PHI Helicopters: S-76 Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Norwegian: 737-300 SAS: Fokker 50, 737-500 737-600 737-700 KLM: 737-300 737-400 Northwest: A330-300 757-300 Widerøe: Dash8 100 Kato Air: Dornier 228 Sun Express: 737-800 Så har jeg også vært med opp i Piper Archer 2 siden jeg var liten. LN-NPQ for det meste. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Huff og huff. Boeing: 737-200/300(w)/400/500/600/700(w)/800(w)/900(w). 757-200. 777-200/200LR/200ER/300/300ER. . Airbus: A319-100. A320-200. A321-100/200. A330-200/300. Fokker: F-27. F-28. F-50. F-70. Bombardier/de Havilland Canada: DHC-6. DHC-8-100(Q100)/300(Q300)/400(Q400). McDonnell Douglas: MD-81. MD-82. MD-83. MD-87. Div Cessna og Piper. Husker ikke flyselskap på alt, men det er bl.a SAS, Braathens (S.A.F.E), Qatar Airways, Emirates, KLM, LH, WIF.. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 I rekkefølge etter hva jeg likte best av de forskjellige selskapene, og etter hvordan deres service ombord og på bakken var: SAS: (Beste, hyggeligste og mest hjelpsomme du får) Boeing 737-500 Boeing 737-600 Boeing 737-700 Boeing 737-800 Braathens: (Husker de var kjempegreie, fikk komme fram å snakke med piloten) Boeing 737 Widerøe: (Kan ikke si noe, men sies og være bra) Dash 8 (Men aner ikke hvordan, var bare noen måneder gammel den gang) Britannia: (Ekstremt bra, crewet var meget hyggelig, rågod mat!) Airbus 320-200 Air Europa: (God service, nye fly, dårlig mat) Boeing 737-800 My travel: (God service, brukbar mat) Airbus 320-200 Norwegian:(Helt ok, bringer deg billig fram og tilbake) Boeing 737-300 Boeing 737-800 TUIfly Nordic: (Verste jeg har flydd med) Boeing 737-800(SE-DZN) Siter
Mathias Næss Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Scanair: MD-83 KLM: B737, B744, A310, Fokker 70, A332 South African Airways: B737, B744, A340 Flitestar: A320 Braathens: B737 Delta: A310, B727 Widerøe: EMB-120, Dash 8 Northwest: B744, B757, B727, DC-10 TWA: MD-83, B747 SAS: MD-81, DC-9, B737, A330, CRJ 900, A319, MD-82 Lufthansa: B737, B744, B742 Avianca Colombia: MD-88, MD-82 Air Europa: B737 British Airways: B737, B744, B767, B777, A320 Crossair: BAe 146, Avro RJ eller MD-80/90, er ikke sikker Flash Airlines: B737 Continental: B737 Mexicana: B737 Virgin Atlantic: B744 Swiss: A340, A320 Norwegian: B733 American Airlines: B767 Denim Air: Fokker 50 (for WF) Liat: Dash 8-300 JetBlue: A320 Atlantic Airways: BAe 146 (for SAS) Etihad: A332 Emirates: B777, A380 Er sikker på at jeg har en tur med SAS A340 til eller fra EWR, men husker ikke når og alt på flightmemory har jeg skrevet som A330. :confused: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Boeing 737-200 til 737-800 (SAS, Norwegian, KLM og Braathens) Boeing 777-200ER, 300 og 300ER (Emirates) Twin Otter (WIderøe) Dash7 (WIderøe) Dash8-100 og 400 (WIderøe) DC9 og MD80 (SAS) Fokker 50 (SAS) Fokker 100 (KLM) Siter
Johan Clausen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 SAS: A319, A321, B767, MD-83 CRJ-900. Thai: B747-400 og B747-300. Air New Zealand: B737-300. Malev: B737-700 og B737-800. British Airways: A319, A320, B747-400. Cimber Sterling: CRJ-200 (ruten blev fløyet for SAS). Sterling: B737-700 og B737-800. Icelandair: B757-200. Atlantic Airways: BAe 146-200. Easyjet: A319. Cessna 172R. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 -Air Berlin (A320) -Air Dolomiti (ATR 42-500) -Alitalia (MD-80) -American Airlines (B752) -American Eagle (Saab 340) -Air Canada (B744) -Air Europa (B738) -Air France (A318) -Air Iceland (Fokker 50) -Air Malta (A320) -Air New Zeeland (B733) -Austrian Airlines (Fokker 100, Bombardier Q400, A321) -BMI (A320) -Braathens SAFE (F-28, B732, B734, B767) -Britannia (B737, B767) -British Airways (A319, A320, B734, B757, B744) -Blue1 (Avro RJ85) -Brussels Airlines (Avro RJ85) -Cimber Air (ATR 42/72, CRJ 200) -Coast Air (Jetstream 31, ATR 42) -Continental Airlines (B738) -Croatia Airlines (A320) -CSA Czech (A320, B735) -Dakota of Norway (DC-3) -DAT-Danish Air Transport (ATR 42/72) -Delta (A310, B767) -Delta Connection (Saab 340) -Eastern Airways (Jetstream 41) -Easyjet (B737, A319) -Fly Nordic (MD-82) -Finnair (MD-82, MD-11) -Flybe (Dash 8-400) -FlyNordic (MD-82) -Golden Air (Saab 340) -Germanwings (A319) -Highland Airways (Jetstram 31) -Icelandair (B757) -Iberia (A320, A340) -Israir Airlines (ATR-42, A320) -KLM (B734, B738, B767, B744) -KLM Cityhopper (Fokker 70/100) -Lauda Air (A320) -Lufthansa (CRJ 200/700, B733, B735, A310, A319/320/321) -Lufthansa CityLine (CRJ 100/200) -Loganair (Saab 340) -LOT (B734) -LTU (A320, A321, A330) -Maersk Air (B737) -Malaysia Airlines (B734) -Malev Hungarian Airlines (B738) -MyTravel (A320, A330) -Northwest Airlines (DC-9, DC-10, A330) -Novair (A321) -Norsk Air (Embraer Brasilia) -Norving (Cessna 404 Titan, Cessna 441 Conquest) -Norwegian (B733, B738) -Olympic Airways (B717, B734) -Pegasus Airlines (B738) -Premiair (A300, DC-10) -Qantas (BAe 146, B738, B744) -Royal Air Maroc (B727) -Ryanair (B732, B738) -SAS (Dash 8-400, F50, DC-9, DC-8, MD-8X/90, B735, B736, B737, B738, A321, A340) -SAS Norge (Fokker 50, B734, B735, B736, B737, B738) -Sabena (B737) -Scot Airways (Dornier 328-100) -Scanair (A300, DC-10) -Skywest Australia (Fokker 50) -Snowflake (MD-82) -Sterling (Caravelle, B727, B738) -Singapore Airlines (B744) -Spanair (MD-87, B717, A321) -SunAir Danmark (Jetstream 32, Dornier 328) -Svensk Flygambulans AB (Beech King Air B200) -Swissair (A320, A321) -TAP Air Portugal (A320, A321) -Thai Airways International (B744) -TUIfly Nordic (B737, B757) -Turkish Airlines (B734, B738, A320) -Tyrolean (Dash 8-400) -Vildanden (Saab 340) -Virgin Blue (B738) -Virgin Atlantic (A340) -Widerøe (Twin Otter, Dash 7, Dash 8-300/Q300/Q400) -WestJet (B737 NG (husker ikkje serienumrene)) Siter
Henrik Simonsen Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Skrevet 13. juni 2010 Halvdan det var ei lang liste du ! :whistle: Siter
Aleksander.Rønning Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Skal vi se. KC-135 C-130H B412 P-3C SAAB Safir C-172 (med og uten G1000) PA-28 B737 (3-4-5-6-7-8) A321 DC9 (diverse utgaver av denne) MD-11 DC-10 B747 Metroliner Super Blanik Twin Astir Duo Discus PA-18 Do328 Ikke en veldig lang liste akkurat. Siter
andreas nærbø Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 SAS B737-700 B737-500 B737-800 Braathens B737-700 B737-400 B737-500 Widerø Dash Q-100 Norwegian B737-800WL B737-300 Thomas Cook A321 MyTravel A321 Siter
Even Moe Egenes Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 My travel: (God service, brukbar mat)Airbus 320-100/200 [pirk]Bare 21 -100 ble bygget. Disse ble levert til Air Inter (som igjen ble kjøpt av Air France) og BA. [/pirk] Ser mange her har fløyet mye fly, og enda mer blir det nok! Siter
Emil Topstad Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Premiair: A330-200. Swissair: A321 (eller 320), MD-11. Novair: A321-200. My Travel Airways: A321-200. Pegasus: B737-800. SAS Norge: B737-500. Scandinavian Airlines: A340-3 eller 200. Bangkok Airways: ATR 72. Widerøe: Dash 8-300. Malaysia Airlines: B747-400, B737-400. KLM: B737-700. Siem Reap Air: B717-200. Norwegian: B737-300. Spanair: A321-200, A320-200. Husker ikke om det var flere jeg Siter
Nils Eilertsen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Son PIC: AA-5 PA-28-151 PA-28-181 TB-9 C-150 C-152 C-172 Å regne som standard, men Sicorsky Shinook Puma Bell-212 som PAX, mange hudre timer med risting og dårlig vær! De med vinger, Coronadoen til Spantax, gode minner! Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Fint lite å stille opp med her, dog: Dash 7 og 8-300/400 B732/4/5/6/7 B747 B777 MD8x A319/320/321/330/340 (Ennå ikke klare nok minner fra Moskva, så tar med en 767 i parantes!) Siter
Magnus F. Meese Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Boeing 737-200/300/400/500/600/700/800 Boeing 757-200 Boeing 767-200/300 Airbus A321 Airbus A330 MD-82/87 Dash 8-100 Fokker 50 Siter
John E Lium Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 B737-200-300-400-500-600-700-800-900) BU,SK,LH,S2,2P,DY,KE B747-400 LH,KL,CX B767-300 SK,KL B777-200-300 CX,KL A319 QR A320 A321 A330 A340 DC9 MD-11 KL MD80 Div. utgaver ATR72-500 5J Dash 8 WF,SA AW139 (Tar med ei lita hummle også) Og favoritten? 747 såfremt det ikke er Luftwaffe eller KLM Siter
Kjartan berg Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Sas: 737-600, 800,700 MD-8* Braathens: 73* Norwegian: 737-300, 800 Air Europe: 737-800 Helitrans: Jetstream 32, Bell 214 Widerøe: Dash 8 100 og 400 Privat: Cessna 172R Cessna 182R Cessna 206 Cessna T210N Cessna 185 (sjø) Beechcraft Baron 58 Beechcraft BE33 Debonair Robinson R44 Piper Cherokee 140 og 180 Yak 52 (nesehjul versjon) Går mest i GA m andre ord Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.