Gå til innhold

Nils Eilertsen

Members
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Siste besøk

Nils Eilertsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg syntes det var en stor risiko at dere startet arbeidet med "ny flightsim" på den 13de Januar. Men nå ser det ut til å gå bra. Gratulerer!
  2. Er det noen som har liggende og vil selge Boing yoke handle (bare rattet) - det må være replica og ha en god finish.. Pris blir vi nok enige om.
  3. Hello Pilots. Kjøpte en av de første TH2Go som kom i hyllene hos Komplett.no. Underskriver forige taler sitt utsagn. For detaljer se Matrox sine gode nett sider. Matrox legger ut "firmware" software for gratis nedlastning, ved hver ny oppdatering. TH2Go må ha ett god skjerm-kort.
  4. Jeg hadde en gang en Opel Ascona B, med trimma motor og saftig lyd. Men han trakk på åran, begynte å ruste og ingen ville sveise mer på stakars "Bromle". Vi måtte desverre skille lag. Jeg hadde FSX, flight sim software, men produsenten la ned support og utvikling, så den måtte finne seg en plass i skuffen sammen med sin lange slekt, ja helt fra noe som ble kallt "disketter" - en vemodig historie. Å sånn går nu dagan.
  5. Jeg var telegrafist i handels flåten i en periode på 70 tallet. Kommunikasjon til/fra båten gikk på telegrafi (med morse tegn). Konsekvens av feil kunne bli stor og reglene var strenge. Likevel var det fullt tillatt å avslutte en økt mot eks Rogaland Radio med en slutt prosedyre som egentlig ikke betydde noen ting. Eksempelvis en rekke prikker hvor rytmen ga mening i trenede ører. Fellesnevneren til dagens emne er kommunikasjon. Å formidle fakta, tanker og følelser. Så hvorfor ikke slenge på noen ekstra tegn, hvis det føles slik.
  6. Hei. ....Du spør om smart valg – hvor jeg kan ta flysertifikat….. Får lyst til å foreslå alternativt opplegg, dersom du er fri og frank. Siden du har 10 ukers på land, hvorfor ikke ta en periode på skole i Florida. Logge timer – fly vilt og galt i bare solskinn. Finpuss og oppflyving hjemme i litt mer marginalt vær mellom fjorder og fjell. Jeg ordnet meg slik, jobbet i Nordsjøen og hadde også lange friperioder. Likevel tok det lang tid å få logga de nødvendige 40 timene og derfor ble det noen kjekke uker i Vero Beach, Florida. Vi fløy to øker daglig. Når det passet, hadde vi avtalt møteplass på stranda, badet så på ”skyene” og hadde det fint. Perioden har limt seg fast som noen av mine beste feriedager. Nå blir jeg nødt å fortelle at dette var på våren 1981. Hvordan et slikt opplegg kan passes inn i dagens regelverk – det aner jeg dessverre ikke! Lykke til uansett hvor og hvordan du legger det opp. Nils
  7. Son PIC: AA-5 PA-28-151 PA-28-181 TB-9 C-150 C-152 C-172 Å regne som standard, men Sicorsky Shinook Puma Bell-212 som PAX, mange hudre timer med risting og dårlig vær! De med vinger, Coronadoen til Spantax, gode minner!
  8. Spantax - (ofte cockpit gjest, mye moro) Egypt Air Quantas JAL Thai Airways Norwegian SAS Braathens Safe SAS Brathens Lufthansa KLM BA TWA Spanair Iberia TUI Nouvelair Sterling Busy Bee Sjøfly taxi - Bodø Sjøfly Selskap - Canada Helicopter Service Graff Air, VBA (skole)
×
×
  • Opprett ny...