Gå til innhold

medlem/nytt medlem


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Dette her synes jeg ikke er noen god ide. For det første så er vi vel her for å prøve å hjelpe hverandre, med problemer som eventuelt oppstår i forbindelse med flysimulatorer.

Det er sikkert mange som har funnet hjelp her, uten å poste så mange meldinger. Skal disse da bli liggende nederst på rangstigen hele tiden?

Jeg går inn for 0 antall postinger for å bli et ordentlig medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp det jeg også tenkte på. Fjerne "Antall Poster". Også kan det heller bare stå når man ble registrert eller noe. Antall poster spiller null rolle.

 

Rating er greit sålenge man kan velge om det skal vises eller ikke.

 

Graderinger hadde vært bra. (Trenger ikke vise antall poster selvom, bare graderingen liksom) Sånn som Helge skrev hadde vært knas =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bjarte. Antall poster har ingenting med hvordan grad medlem man er. Det har man et veldig godt eksempel paa i en annen traad i dag.

 

Greit at man beholder dagens klassifikasjon, men ser ingen grunn til aa klassifisere etter antall poster. Man har jo telleren.

 

Dersom man skulle klassifisere etter poster, saa burde man lage en ranking etter hvor mange sakelige poster. Dvs. at man luket ut de som ser ut som om de bruker Flightsim.no som touch typing trening..... Og det er ikke saa veldig praktisk.

 

Ogsaa veldig glad for at man ikke blir klassifisert basert paa rettskrving... Da ligger undertegnede tynt an... OK, man boer kanskje lese igjennom innleggene foer man sender de... :-)

 

[ 27.08.2002, 23:51: Endret av: Kjell Morten ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke sutre eller noe, men:

 

På nesten alle forum jeg har vært og er medlem av på nettet, har jeg sett at slike grader har ført til at, unnskyld uttrykket, "drittunger" bruker omtrent all fritiden sin til å poste seg til en høy status. Det er med vantro jeg har sett profiler som sier 2000+ meldinger siden Mars 2002 eller enda verre tilfeller.

 

Har aldri forstått noen brukeres mani i dette tilfellet, det er på grensen til sykelig. Vær så snill å ikke ta det i bruk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å rate medlemer etter hvor LENGE de har vært medlem?

 

Må si jeg frykter en del spam og useriøse innlegg vist vi skal rankes etter antall poster. Men ansinitet kan man ikke spame seg til på noen måte veit dere

 

så med mitt forslag blir det noe i denne duren her:

intill 3 måneder medlem : nytt medlem

intill 12 måneder medlem: medlem

intill 24 måneder medlem: ........

intill 36

intill 48

 

..osv...

 

noen som er enige?

Går dette med forum softwaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med forslaget med å fjerne antall poster ?

 

Tenkte nå litt at det hadde vært greit å innføre et slags rating (voting av andre medlemmer) sånn som de har det på avsim.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Joachim Myklebust:

ideen om ranking etter tid som medlem synes jeg var god!!!

Ja når jeg tenker meg om så var egentlig dette forslaget fra Sveinung det beste dersom noe skal endres. For her kan ingen påvirke rankingen, det kan kun tiden gjøre. Og da kan vi trygt bruke morsomme rankingtitler i et forum som dette, f.eks first officer, captain og senior captain e.l.

 

Er det mulig å gjøre det slikt Dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOPP 10

Hvorfor ikke lage en topp 10 liste ved nyttår, og berømme de

som gjør en bra jobb her. Mange som jobber mye med nye filer, screen-schoots, info om nedlastningssteder o.s.v.

Kan ikke se att endel småkrangel av noen, med

massevis av posters bør belønnes

Striper og titler tilhører vel mer den VIRKELIGE VERDEN.

 

mvh "Rookie" Solheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Tanken er jo egentlig grei..

 

Bortsett fra det at det også vil vise ganske feil.

 

Første gang jeg var på Dag's FS sider var vel i 97..

Helt siden den gang har jeg vært aktiv med FS. Når forumet startet var jeg med fra første stund. Som dere ser har jeg ikke mange inleggene (dette er faktisk mitt 100.)

 

"[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den gangen vi hadde en topp 25-liste over de mest aktive posterene. I den perioden hadde enkelte interne diskusjoner og "Ja, enig"-poster til den store gullmedaljen. Når topp 25 oversikten ble tatt bort forsvant også de useriøse postene.

 

Siden den gang føler jeg at gjennomsnitssalderen her har sunket litt, samtidig som "medlemsmassen" har blitt større. Det er ingen grunn til å tro at problemet med "idiotposter for høy ranking" blir mindre nå enn det var den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Dag, kan man ikke lage en statistikk på gjennomsnittsalderen utifra denne listen, så får vi en nøyaktig statistikk på det.

 


Blir ikke det et enormt regnestykke å sette opp?

 

[ 29.08.2002, 16:49: Endret av: Kristoffer Fredriksen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...