Jump to content

Baard C

Members
  • Content Count

    743
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Baard C

  • Birthday 09/20/1968
  1. Nå sier svaret seg selv , vent til 2020. 😀
  2. Jeg har kun holdt på med FSX / FS2004 og etter noen års pause ser det ut som jeg vet hvilken gave jeg ønsker meg i 2020. Men ser ut som det må handles ny PC til denne begivenheten.
  3. RIP Einar Halvorsen. Lenge siden jeg var innom på dette forumet men han var en av de som bidro til å opprettholde interessen min her på flightsim for mange år siden. Når jeg hørte navnet så ble jeg veldig sjokkert. Mine tanker går til nærmeste familie og venner.
  4. I Frankrike må vi ihvertfall tilbake til Concorde ulykken i 2000 for å finne en tilsvarende ulykke med tragisk utfall. Dette er et mysterium på mange måter . Etter å ha nådd cruise altitude på FL380 så startet en rask men tilsynelatende kontrollert nedstigning som varte i 8 minutter ned til det krasjet i fjellet. Allikevel ingen kommunikasjon fra cockpit. Noe svært alvorlig må ha skjedd før descent, f.eks et plutselig trykkfall som setter pilotene ut av spill før de rekker å få på oksygenmasker.
  5. Direkte stream på VGTV her: http://www.vgtv.no/#!/video/83990/direkte-verdens-stoerste-fly-lander-i-oslo
  6. Triste greier dette her. Nå rapporteres det at flyet har snudd mot KL og blitt oppdaget på Malaysisk militær radar over malacca stredet. På et engelsk pilot forum spekuleres det i om det var kaprere som kan ha skrudd av transponderen og at jagere fra Malaysia eller et annet land kan ha blitt sendt opp og skutt ned flyet . Og at det prøves å holdes hemmelig. Helt vilt men man kan jo lure .
  7. På Fillippinene så har Cebu Pacific innført en ny form for sikkerhetsdemonstrasjon . Siden passasjerene ikke pleier å bry seg så mye om sikkerheten ombord i flyene så hvorfor ikke lage litt show? Du kommer garantert til å huske det. SAS eller Norwegian neste ? [video:youtube]
  8. De fleste er vel informert om ulykken i Canada som hittil har krevd 12 liv . Flyet krasjet i ulendt terreng nær Resolute Bay og var på vei fra Yellowknife med 15 passasjerer og mannskap. Årsaken til ulykken er foreløpig ukjent. http://www.bloomberg.com/news/2011-08-21/canadian-first-air-737-plane-crash-near-resolute-bay-kills-12-of-15-aboard.html Registreringsnummer C-GNWN avslører at dette er et gammelt fly som første gang ble registrert i 1975 , altså over 36 år gammelt. Er det uvanlig med såpass gamle 737 i daglig trafikk? Og hvor lenge siden er det vi har hatt en 737 ulykke med dødelig utgang i et vestlig land.
  9. Noen som vet når den er klar til salgs ? 2012 ?
  10. Er det noe nytt i denne tragiske hendelsen?
  11. Jeg er nå i LA og det var en flott tur, gikk mye raskere enn jeg fryktet , vi hadde bra med medvind hele veien og landet etter 14 t 20 min. Economy class var overraskende behagelig, fikk strukket ut de lange beina mine. Største utvalget jeg har sett av filmer og tvserier så var ikke noe problem å få tiden til å gå. Selve innflygingen til LA var en opplevelse tidlig kveld og skyfri himmel , flyet gikk lenge lavt over byen som lyste opp skikkelig, så tok den en kraftig right turn før den la seg på final approach. Og en perfekt smooth landing.
  12. Takk for nyttig info. Jeg er på flyplassen nå, og scheduled departure er 19:30 lokal tid her. Når jeg lander i LA vil det fortsatt være 19:30 Torsdag kveld da jeg faktisk beveger meg 15 timer tilbake i tid ! Så får vi se om vi kommer frem før eller etter 15 timer hvis luftstrømmene er snille mot oss. Min første tur med denne flytypen så gleder meg selvfølgelig.
  13. Jeg er i Bangkok og skal en tur over til Los Angeles med Thai Airways i morgen. Det blir A340-500 som flyr denne ruten som visstnok har skryt på seg for å være den lengste kommersielle flighten i dag. Ikke vet jeg men vi kommer til å være i lufta i ca 17-18 timer så kan ikke si at Economy class frister men hadde ikke nok miles til upgrade :cry: Thai Airways er en av de få flyselskapene i verden som har langdistanse med denne flytypen. Vel jeg gleder meg ihvertfall til innflygingen til LA.
  14. Det er riktig første etapppe var fra London, jeg nevnte det siden vi snakker om en takeoff fra Singapore og da er det jo riktig høyde for en eventuell "birdstrike" .
  15. Det stemmer nok ikke at flyet kom fra London. Det hadde tatt av fra Singapore og returnerte tilbake over Indonesia etter uhellet. Flyet var tydeligvis ganske lenge i luften , ca 1-2 timer for å kvitte seg med drivstoff før den kontrollerte landingen. At det kan ha skjedd en birdstrike under takeoff er jo en mulighet men er nok redd for dette skyldes andre ting.
×
×
  • Create New...